Rotemor Skrevet lørdag kl 13:16 #21 Del Skrevet lørdag kl 13:16 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nå er det et faktum at mange kunder spør om betjeningen vil ta vare på sekken, posen eller hva de nå bærer på. Anonymkode: bbeb1...4a3 Det er noe helt annet. Det har ingenting med saken å gjøre at man selv ikke vil ha bagasje i butikken. Du siterer meg helt ute av kontekst!!!! Endret lørdag kl 13:19 av Rotemor 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:44 #22 Del Skrevet lørdag kl 13:44 Min lokale Rema praktiserer denne styggedommen, men de har ikke noen "binge", PC-veska må legges i inngangspartiet. Jeg må altså gå forbi butikken og hjem med veska, deretter tilbake til butikken, og så hjem igjen, fordi butikken tror at jeg er en tjuvradd. Hadde jeg hatt bil så skulle jeg gjerne kjørt ganske så langt til en hvilken som helst konkurrent som ikke behandlet kundene på en slik måte. Anonymkode: 7dc59...720 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:11 #23 Del Skrevet lørdag kl 14:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enkelte butikker som matbutikker er det ikke frivillig å handle på (ikke alle har bil og kan kjøre til annen butikk). Anonymkode: 41e4c...edb Nå har Norge så høy tetthet av matbutikker at hvis det ikke er gåavstand mellom dem der du bor så bor du nok såpass avsidesliggende at butikktyveri nok ikke er et problem. Ellers så kan du jo droppe sekk eller sette den i kassa når du handler, case closed Anonymkode: 1c31d...33a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:12 #24 Del Skrevet lørdag kl 14:12 Rotemor skrev (1 time siden): Det hadde jeg ikke alseptert. Jeg tillater ikke at folk tar utgangspunkt i at jeg stjeler. Jeg blåser i hvilken problemer de har med tyveri fra andre. Det er en prinsippsak. Det står du også fritt til å ikke akseptere, men da må du også akseptere at butikken nekter deg å gå inn Anonymkode: 1c31d...33a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:14 #25 Del Skrevet lørdag kl 14:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tviler sterkt på at butikken har rett til å nekte deg å ha med deg ryggsekken om du sier du ikke vil legge den fra deg, selv om de kan påpeke at det ikke er ønskelig. Anonymkode: 41e4c...edb Det er ikken allemannsrett å handle i en butikk. Butikker kan selv velge om du kan gå inn der eller ikke, så lenge de ikke diskriminerer på hudfarge, kjønn, religion, handikap Anonymkode: 1c31d...33a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet lørdag kl 14:36 #26 Del Skrevet lørdag kl 14:36 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det står du også fritt til å ikke akseptere, men da må du også akseptere at butikken nekter deg å gå inn Anonymkode: 1c31d...33a Ikke uten kamp og/eller sikring av bagasje. Jeg ville krevd låst skap og evt laget debatt i lokalavisen. Alle kan ikke være feige i samfunnet vårt. Da går det feil vei. Med din holdning så sier du i grunn at man alltid skal føye seg for regler UAVHENGIG av reglene. Endret lørdag kl 14:38 av Rotemor 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:42 #27 Del Skrevet lørdag kl 14:42 Rotemor skrev (4 minutter siden): Ikke uten kamp og/eller sikring av bagasje. Jeg ville krevd låst skap og evt laget debatt i lokalavisen. Alle kan ikke være feige i samfunnet vårt. Da går det feil vei. Med din holdning så sier du i grunn at man alltid skal føye seg for regler UAVHENGIG av reglene. Privateide butikker og selskaper må da selv få lov til å velge hvem de ønsker å ha som kunder? Anonymkode: 1c31d...33a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:44 #28 Del Skrevet lørdag kl 14:44 Ser det står på en butikk jeg bruker endel, men jeg ignorerer det. De tar ingen ansvar for eiendelene i veske/sekk der det ligger, hvem som helst kan forsyne seg. Om de tar det opp, blir de sistevalget å handle på. Jeg har ikke bil, så må ofte gjøre ærender med flere ting å bære på. Anonymkode: ae400...ce8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet lørdag kl 14:45 #29 Del Skrevet lørdag kl 14:45 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Privateide butikker og selskaper må da selv få lov til å velge hvem de ønsker å ha som kunder? Anonymkode: 1c31d...33a De skal trå varsomt. Evig eies kun et dårlig rykte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:47 #30 Del Skrevet lørdag kl 14:47 Rotemor skrev (Akkurat nå): De skal trå varsomt. Evig eies kun et dårlig rykte. Såklart, men de må få stå fritt til å velge. Og hvis de sier nei til kunder som har med sekk ikke i butikken så må det være opp til dem. (Så kan det være at butikken taper må det og mister alle kundene, men det er en annen sak) Anonymkode: 1c31d...33a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:48 #31 Del Skrevet lørdag kl 14:48 «Det kan du drite i, hadde jeg sagt» og aldri dratt der igjen. Anonymkode: bd370...c87 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:48 #32 Del Skrevet lørdag kl 14:48 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser det står på en butikk jeg bruker endel, men jeg ignorerer det. De tar ingen ansvar for eiendelene i veske/sekk der det ligger, hvem som helst kan forsyne seg. Om de tar det opp, blir de sistevalget å handle på. Jeg har ikke bil, så må ofte gjøre ærender med flere ting å bære på. Anonymkode: ae400...ce8 Og det står du jo fritt til å gjøre, på samme måte som at de ikke tillater at man har med sekk inn Anonymkode: 1c31d...33a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:46 #33 Del Skrevet lørdag kl 15:46 Jeg synes det er helt greit, forutsatt at de har en trygg plass de kan oppbevare vesken min. Som regel har de ingenting i butikken som er mer verdt enn den/innholdet😆 Anonymkode: bdf2b...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet lørdag kl 15:51 #34 Del Skrevet lørdag kl 15:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Såklart, men de må få stå fritt til å velge. Og hvis de sier nei til kunder som har med sekk ikke i butikken så må det være opp til dem. (Så kan det være at butikken taper må det og mister alle kundene, men det er en annen sak) Anonymkode: 1c31d...33a Nei, det er to sider av samme sak. Hvis man opponerer på rett måte med misbruk av regler, så kan man vinne frem i prinsippsaker uten av det finnes tapere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:54 #35 Del Skrevet lørdag kl 15:54 Rotemor skrev (1 time siden): Ikke uten kamp og/eller sikring av bagasje. Jeg ville krevd låst skap og evt laget debatt i lokalavisen. Alle kan ikke være feige i samfunnet vårt. Da går det feil vei. Med din holdning så sier du i grunn at man alltid skal føye seg for regler UAVHENGIG av reglene. Du må gjerne lage så mye trøbbel og kvalm du vil. Det betyr ikke at du hadde fått viljen din. Anonymkode: 6c3ef...470 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet lørdag kl 15:56 #36 Del Skrevet lørdag kl 15:56 Det mest fascinerande for min del er om sekk singles ut. Er jo litt styr å putte ting i sekk, versus poser? Mogleg rutta tyver har litt smudere prosess på dette då. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet lørdag kl 15:58 #37 Del Skrevet lørdag kl 15:58 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må gjerne lage så mye trøbbel og kvalm du vil. Det betyr ikke at du hadde fått viljen din. Anonymkode: 6c3ef...470 Not the point. Det ser stadig ut til å forsvinne.. Lokalbutikkene her ville mistet mange kunder… A point. Endret lørdag kl 15:59 av Rotemor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:00 #38 Del Skrevet lørdag kl 16:00 Ja man kan lure på hvem som får ansvaret om veska/sekken blir borte.På rusta her jeg bor,må sekker legges i gangen like ved handlevognene.Lett bare ta med en sekk og gå da. Anonymkode: 4730d...ac5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:01 #39 Del Skrevet lørdag kl 16:01 Polet har i værtfall låsbare skap. Anonymkode: 4730d...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:06 #40 Del Skrevet lørdag kl 16:06 Rotemor skrev (14 minutter siden): Nei, det er to sider av samme sak. Hvis man opponerer på rett måte med misbruk av regler, så kan man vinne frem i prinsippsaker uten av det finnes tapere. Det er jo ikke misbruk av noen regel at man ikke kan ha med en sekk inn? Anonymkode: 1c31d...33a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå