AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:18 #101 Del Skrevet mandag kl 06:18 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, jeg et kvinne med bil. Trenger ikke dra rundt på en sekk. Det finnes fine jeans og andre bukser med lommer. Du bør komme deg litt rundt i butikker som selger klær. Du kommer til å bli overrasket. Anonymkode: 3d3ce...0ae Jeg er kvinne med bil selv. Men når kollektivtrafikk til sentrum tar 10 minutter. Men å kjøre bil tar 40, og parkering ville kostet 5000 i måneden, så sier det seg selv hva man velger. Ikke alle bor på bygda Anonymkode: 57192...059 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:25 #102 Del Skrevet mandag kl 06:25 Jeg forstår ikke problemet. Man legger fra seg sekken ved kassen, handler, og så legger varene i sekken med kassen etterpå. Anonymkode: 87d64...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:31 #103 Del Skrevet mandag kl 06:31 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår ikke problemet. Man legger fra seg sekken ved kassen, handler, og så legger varene i sekken med kassen etterpå. Anonymkode: 87d64...04f Jeg har aldri blitt bedt om å legge fra meg sekken (Oslo), så denne problemstillingen var ny for meg. Men jeg hadde faktisk sagt nei. Det er store verdier. Tviler på at forsikringen hadde dekket noe som helst i en slik sak. Mye styr å erstatte ting. Og ganske flaut å melde inn om hvordan jobb-PC, jobb-tablet og jobb-telefon, forsvant. Anonymkode: 57192...059 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:32 #104 Del Skrevet mandag kl 06:32 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri blitt bedt om å legge fra meg sekken (Oslo), så denne problemstillingen var ny for meg. Men jeg hadde faktisk sagt nei. Det er store verdier. Tviler på at forsikringen hadde dekket noe som helst i en slik sak. Mye styr å erstatte ting. Og ganske flaut å melde inn om hvordan jobb-PC, jobb-tablet og jobb-telefon, forsvant. Anonymkode: 57192...059 Det har noen ganger hendt at jeg har handlet i en annen butikk før jeg går inn i neste (samme type varer). Da har de satt posen med varer bak disken/kassen der de sitter, også får jeg den igjen når jeg går. Ingen som stjeler bak kassen, de står jo der. Anonymkode: 87d64...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:35 #105 Del Skrevet mandag kl 06:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har noen ganger hendt at jeg har handlet i en annen butikk før jeg går inn i neste (samme type varer). Da har de satt posen med varer bak disken/kassen der de sitter, også får jeg den igjen når jeg går. Ingen som stjeler bak kassen, de står jo der. Anonymkode: 87d64...04f Jeg tar alltid bare med meg poser og varer når jeg er innom flere butikker. Har aldri hatt problemer med det. Anonymkode: 57192...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:43 #106 Del Skrevet mandag kl 06:43 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Lommebok, nøkler, telefon er jo noe av det viktigste man har. Mine vesker koster også nok i seg selv. Anonymkode: 92e86...6c7 Og hvorfor har en ikke det i en liten veske som f.eks som enkelt kan taes ut av sekken. Butikkene benytter seg av eiers rett, så om en ikke vil følge deres oppfordring så får en vel handle andre steder. Anonymkode: 042d5...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet mandag kl 07:43 #107 Del Skrevet mandag kl 07:43 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, jeg et kvinne med bil. Trenger ikke dra rundt på en sekk. Det finnes fine jeans og andre bukser med lommer. Du bør komme deg litt rundt i butikker som selger klær. Du kommer til å bli overrasket. Anonymkode: 3d3ce...0ae Smått ironisk at du har skrevet innlegget et par minutter etter at du skrev følgende innlegg: AnonymBruker skrev (13 timer siden): Oj. Så flink med hersketeknikk da👏Ei skikkelig god gammeldags KG kjerring her altså😅 Anonymkode: 3d3ce...0ae Ligger det mye knust glass rundt der du står...? 😉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:55 #108 Del Skrevet mandag kl 08:55 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og hvorfor har en ikke det i en liten veske som f.eks som enkelt kan taes ut av sekken. Butikkene benytter seg av eiers rett, så om en ikke vil følge deres oppfordring så får en vel handle andre steder. Anonymkode: 042d5...eb3 Hvorfor bruke plass på det, når man har sekk, og ønsker mest mulig plass til å handle? Anonymkode: 57192...059 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:44 #109 Del Skrevet mandag kl 10:44 Jeg stoler ikke nok på butikker til at jeg legger fra meg sekken hos noen tilfeldig ansatte. Hvis de heller ikke stoler på at jeg ikke stjeler så har vi for liten tillit til hverandre til at jeg kan handle der. Anonymkode: ca609...e90 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:05 #110 Del Skrevet mandag kl 11:05 Her vi bor, må alle legge fra seg sekken/stor væske utenfor den eneste butikken.... Det er INGEN som passer på den, Av og til må man inn på butikken, det handler ikke om at det er "frivillig" som noen klarer å lire av seg.... Å la sekken/veske med PC, medisiner, viktige papirer, nøkler ++++ ligge utenfor en butikk uten tilsyn, er grovt uansvarlig av de som driver butikken og burde ikke vært lov! Hvis de skal ha sånne krav til kundene, burde de tilby å oppbevare tingene ett trygt sted! Som f.eks. sette opp skap med kodelås på, eller ha tingene bak kassen. Anonymkode: 46fe9...de4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:06 #111 Del Skrevet mandag kl 11:06 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg stoler ikke nok på butikker til at jeg legger fra meg sekken hos noen tilfeldig ansatte. Hvis de heller ikke stoler på at jeg ikke stjeler så har vi for liten tillit til hverandre til at jeg kan handle der. Anonymkode: ca609...e90 100 prosent enig!! Forhåndsdømming er ingen god kundeservice! Anonymkode: 46fe9...de4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:13 #112 Del Skrevet mandag kl 11:13 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og hvorfor har en ikke det i en liten veske som f.eks som enkelt kan taes ut av sekken. Butikkene benytter seg av eiers rett, så om en ikke vil følge deres oppfordring så får en vel handle andre steder. Anonymkode: 042d5...eb3 Og la f.eks. PC-en være igjen?? Jeg har gjerne en veske som kun rommer PC og disse tingene som du sier en kan ligge i en liten veske. Er forsåvidt lettere å stjele ting og putte i en liten veske, enn i en sekk en har på ryggen som må tas av og åpnes... Og alle har ikke mulighet til å handle andre steder... Noen steder er det kun 1 butikk, og å få handle mat/medisiner osv uten å risikere å bli rundsjålet fordi tingene dine ligger slengt utenfor butikken, burde være en menneskerett! Butikker som er redde for tyverier, burde kunne finne andre løsninger som å tilby skap med lås osv. Hvis det dreier seg om store ungdomsgrupper, kan de få en fin beskjed om at noen må vente ute med tingene deres. Det tror jeg de fleste hadde akseptert fint. Hvis barnet mitt hadde måttet legge fra seg sekken utenfor butikken, og den ble stjålet, hadde jeg anmeldt butikken for å være delaktig i tyveriet! Anonymkode: 46fe9...de4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet mandag kl 11:16 #113 Del Skrevet mandag kl 11:16 Hadde gått til en annen butikk. Man må legge fra seg sekken på eget ansvar (siden ingen passer på den), så vet ikke helt hvordan det hadde blitt med forsikring hvis noen stjal den. Hvis de har slik praksis burde butikken ha ansvar for å investere i flere skap med lås, slik jeg har sett de har på polet noen plasser. Det er genialt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:39 #114 Del Skrevet mandag kl 11:39 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, jeg et kvinne med bil. Trenger ikke dra rundt på en sekk. Det finnes fine jeans og andre bukser med lommer. Du bør komme deg litt rundt i butikker som selger klær. Du kommer til å bli overrasket. Anonymkode: 3d3ce...0ae Jobber med klær 😅 og er mye rundt i butikker. Stor sett i kjoler / skjørt. Evt tights en sjelden gang. Og sekk. kjører ikke bil. Jeg bruker ikke jeans ,det passer ikke min kroppsfasong. Har ikke en eneste jeans. Har mye fine klær allikevel . Og gå med mobilen i lomma er dritharry , så hjelper ikke om jeansen er fine. Anonymkode: a594c...dd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:12 #115 Del Skrevet mandag kl 12:12 Nå må folk, inkludert ts, forstå at butikker IKKE er offentlig sted, de er private og derfor er det fullt lovlig å lage regler for hva som er lov der, f eks å ikke gå rundt med sekker der. Anonymkode: 5ab5a...abc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:19 #116 Del Skrevet mandag kl 12:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå må folk, inkludert ts, forstå at butikker IKKE er offentlig sted, de er private og derfor er det fullt lovlig å lage regler for hva som er lov der, f eks å ikke gå rundt med sekker der. Anonymkode: 5ab5a...abc Butikker er privat eiendom, og de kan fullt lovlig lage regler. Avvise akkurat hvem de vil. Jeg jobber i butikk og er fullstendig klar over at jeg kan bortvise folk jeg ikke vil ha der. om butikker nekter meg og gå inn med sekk , er de i sin fulle rett, men det er ikke det samme som at jeg overlater sekken til dem. Da går jeg bare et annet sted. har aldri opplevd dette , så lurer på om det er et bygdefenomen. Har blitt stoppet av vektere som vil se innholdet i sekken. Egentlig har de ikke lov til det uten god grunn til mistanke, men jeg har null problem med og vise innholdet. Og overlate sekken til noen uten og kunne følge med hadde jeg ikke gjort. Tillit går begge veier. Jeg har heller ingen tro på at folk med sekk på ryggen stjeler mer enn andre. Det er jo lettere og putte en vare ned i en pose eller veske enn i en ryggsekk? Så nei.blir det sånn her så går jeg heller i andre butikker. Anonymkode: a594c...dd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:47 #117 Del Skrevet mandag kl 12:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og gå med mobilen i lomma er dritharry , så hjelper ikke om jeansen er fine. Anonymkode: a594c...dd2 Hæ? For en rar og random ting å si. Lomme er jo for å ha ting i. Hva har det med harry å gjøre? Anonymkode: 87d64...04f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:51 #118 Del Skrevet mandag kl 12:51 Ingenting å bli krenket for. Det hang et skilt du ikke tok hensyn til. Skoleelev eller ei. Anonymkode: 36b03...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:55 #119 Del Skrevet mandag kl 12:55 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja for brukt sminke ( ikke lav prisklasse) er det mange som vil ha. Dere får bare tåle å ikke få adgang til butikker da, om det å legge fra seg sekk er et ktiterie for adgang. Hvorfor skal dere kverulere på det? Butikken er like redd for sine verdisaker som dere. Og vi har jo sett de siste år; hvem som helst stjeler. Har ingenting med alder eller posisjon å gjøre. Gå på butikken uten dyr sminke, jobbpc, tablet, adgangskort, etc. Dere har tid til det. Dere er tross alt her inne. Anonymkode: 3d3ce...0ae Nettopp, derfor gir jeg ikke fra meg verdisakene til en person jeg ikke kjenner. Anonymkode: 66e77...d20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundejente Skrevet mandag kl 12:57 #120 Del Skrevet mandag kl 12:57 Rotemor skrev (På 12.4.2025 den 14.19): Det hadde jeg ikke alseptert. Jeg tillater ikke at folk tar utgangspunkt i at jeg stjeler. Jeg blåser i hvilken problemer de har med tyveri fra andre. Det er en prinsippsak. så du mener de ansatte skal vurdere hver enkelt kunde og ta sekken fra dem som ser ut som om de tenker å stjele? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå