AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Jeg er en voksen person (vet ikke om det har noe å si men nevner det allilevel) som går med ryggsekk når jeg er i byen for å handle. Jeg liker å putte ting jeg kjøper i sekken, liker ikke å gå med veske for jeg får så vondt i skulder/nakke. Likedan blir det med poser samt at det er greit å ha armene fri. Gikk innom en butikk som selger kostymer og morsomme ting og da kommer den ansatte bort til meg og sier; "Jeg kan ta sekken din og legge den i bingen jeg". Jeg så sikkert ut som et spørsmålstegn før hun videre sier; "så slipper du å gå rundt med den". Det er ingen stor sekk, helt vanlig fjellrev-sekk. Lydig som jeg er så ga jeg fra meg sekken så hun fikk satt den i denne bingen bak/vedsiden av kassa. Kjente jeg ble litt irritert da jeg gikk rundt og ba om å få tilbake sekken og gikk ut derifra. Jeg antar det de gjør dette pågrunn av tyveri. Hadde det vært en butikk som selger krystaller og glass så forstår jeg at de hadde vært redd for at jeg skal komme bort i ting. Det hang ingen plakat om at sekk ikke var lov i butikken (slik det av og til henger plakat om på matbutikker og som gjelder skoleelever). Kan de virkelig bare kreve sekken av meg på denne måten? Pleier ikke å gjøre meg vanskelig på slikt men kjente at jeg ble litt paff av det hele. Var jo ikke noe spørsmål en gang, mer som en kommandering "jeg tar sekken din jeg". Jeg er over 40 år og har aldri opplevd dette før. Anonymkode: 7463c...573 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Ja. Det er vanlig i enkelte butikker. Du velger selv om du skal handle der. Anonymkode: 6c3ef...470 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden Det står skilt om dette i flere butikker. Da særlig matbutikk. Men hvorfor var dette så vanskelig for deg? Det er jo bare å gjøre. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden De har sikkert opplevd mye tyveri, slike butikker kan ha utrolig mange småting og er gjerne litt uoversiktlige, så da er det ikke så lett å legge merke til om ting forsvinner. Tror ikke du trenger å ta det personlig selv om du er «voksen». Svært mange voksne stjeler. Anonymkode: b2a92...af7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Stor pike skrev (2 minutter siden): Det står skilt om dette i flere butikker. Da særlig matbutikk. Men hvorfor var dette så vanskelig for deg? Det er jo bare å gjøre. Som jeg skriver; det er jeg klar over. Det var ikke vanskelig for meg, jeg gjorde jo som hun sa. Men jeg synes det var rart å være så kommanderende. Kan de kreve det av meg? Eller kan jeg neste gang si at jeg vil gjerne ha sekken på? Ikke hang det plakat om dette utenfor eller innenfor butikken. Jeg har verdisaker i sekken som jeg ikke tok ut for da er jo hele vitsen med å gå rundt med armene fri borte. Og hvem har ansvaret om sekken min blir stjålet da? Anonymkode: 7463c...573 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden Er nå mange butikker der står sekken og bagen ska legges før en går inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden Det hadde jeg ikke alseptert. Jeg tillater ikke at folk tar utgangspunkt i at jeg stjeler. Jeg blåser i hvilken problemer de har med tyveri fra andre. Det er en prinsippsak. 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som jeg skriver; det er jeg klar over. Det var ikke vanskelig for meg, jeg gjorde jo som hun sa. Men jeg synes det var rart å være så kommanderende. Kan de kreve det av meg? Eller kan jeg neste gang si at jeg vil gjerne ha sekken på? Ikke hang det plakat om dette utenfor eller innenfor butikken. Jeg har verdisaker i sekken som jeg ikke tok ut for da er jo hele vitsen med å gå rundt med armene fri borte. Og hvem har ansvaret om sekken min blir stjålet da? Anonymkode: 7463c...573 Du har noen poeng! Det er provoserende, men det er frivillig å være der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden Jeg legger ikke fra meg sekken i butikker. Sekken min inneholder blant annet medisiner jeg kan få bruk for på veldig kort varsel, da er det ikke tid til å løpe halve butikken rundt, få kontakt med ansatte osv. Jeg nevner dette med et smil og om de insisterer så sier jeg bare takk for meg og går videre. Enkelt og greit for alles del. De kan vel kreve det vil jeg tro, en butikk er ikke en offentlig plass og man står jo fritt til å ikke handle der så det er ingen tvang om å gi fra seg sekken. Anonymkode: 98b03...56c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden Rotemor skrev (Akkurat nå): Du har noen poeng! Det er provoserende, men det er frivillig å være der. Enkelte butikker som matbutikker er det ikke frivillig å handle på (ikke alle har bil og kan kjøre til annen butikk). Anonymkode: 41e4c...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er en voksen person (vet ikke om det har noe å si men nevner det allilevel) som går med ryggsekk når jeg er i byen for å handle. Jeg liker å putte ting jeg kjøper i sekken, liker ikke å gå med veske for jeg får så vondt i skulder/nakke. Likedan blir det med poser samt at det er greit å ha armene fri. Gikk innom en butikk som selger kostymer og morsomme ting og da kommer den ansatte bort til meg og sier; "Jeg kan ta sekken din og legge den i bingen jeg". Jeg så sikkert ut som et spørsmålstegn før hun videre sier; "så slipper du å gå rundt med den". Det er ingen stor sekk, helt vanlig fjellrev-sekk. Lydig som jeg er så ga jeg fra meg sekken så hun fikk satt den i denne bingen bak/vedsiden av kassa. Kjente jeg ble litt irritert da jeg gikk rundt og ba om å få tilbake sekken og gikk ut derifra. Jeg antar det de gjør dette pågrunn av tyveri. Hadde det vært en butikk som selger krystaller og glass så forstår jeg at de hadde vært redd for at jeg skal komme bort i ting. Det hang ingen plakat om at sekk ikke var lov i butikken (slik det av og til henger plakat om på matbutikker og som gjelder skoleelever). Kan de virkelig bare kreve sekken av meg på denne måten? Pleier ikke å gjøre meg vanskelig på slikt men kjente at jeg ble litt paff av det hele. Var jo ikke noe spørsmål en gang, mer som en kommandering "jeg tar sekken din jeg". Jeg er over 40 år og har aldri opplevd dette før. Anonymkode: 7463c...573 Det er helt vanlig i butikker dette, grunnen er at det er veldig mye tyveri, så dessverre må det gjøres sånn, skjønner det er ubehagelig for deg og andre som ikke stjeler, du får tenke sånn at det er tyvene som ødelegger, ikke butikkene, de tåler bare så og så mye tap før de må legge ned. Anonymkode: bbeb1...4a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som jeg skriver; det er jeg klar over. Det var ikke vanskelig for meg, jeg gjorde jo som hun sa. Men jeg synes det var rart å være så kommanderende. Kan de kreve det av meg? Eller kan jeg neste gang si at jeg vil gjerne ha sekken på? Ikke hang det plakat om dette utenfor eller innenfor butikken. Jeg har verdisaker i sekken som jeg ikke tok ut for da er jo hele vitsen med å gå rundt med armene fri borte. Og hvem har ansvaret om sekken min blir stjålet da? Anonymkode: 7463c...573 Butikken, siden de tok den inn Anonymkode: bbeb1...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 20 timer siden #13 Del Skrevet 20 timer siden Jeg skjønner ikke hvorfor det er akseptert med skulderveske, men ikke ryggsekk. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har ikke opplevd det selv, selv om jeg ofte har med meg x antall vesker og poser, men jeg hadde ikke protestert eller tenkt så mye over det hvis en ansatt ba meg om å legge fra meg det jeg hadde. De har sikkert hatt store problemer med tyveri i noen butikker så jeg har forståelse for at de må ta forholdsregler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Del Skrevet 20 timer siden Tviler sterkt på at butikken har rett til å nekte deg å ha med deg ryggsekken om du sier du ikke vil legge den fra deg, selv om de kan påpeke at det ikke er ønskelig. Anonymkode: 41e4c...edb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Enkelte butikker som matbutikker er det ikke frivillig å handle på (ikke alle har bil og kan kjøre til annen butikk). Anonymkode: 41e4c...edb Nei. Men det er heller ikke eksempelet som er gitt. Jeg ville tatt en diskusjon med daglig leder i dagligvarebutikken hvis jeg ble snakket til, og mistenkeliggjort, på den måten. Jeg gjetter at butikken ikke hadde ønsket den type oppmerksomhet i lokalavisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 20 timer siden #17 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er helt vanlig i butikker dette, grunnen er at det er veldig mye tyveri, så dessverre må det gjøres sånn, skjønner det er ubehagelig for deg og andre som ikke stjeler, du får tenke sånn at det er tyvene som ødelegger, ikke butikkene, de tåler bare så og så mye tap før de må legge ned. Anonymkode: bbeb1...4a3 Dønn uenig. Kollektiv straff er ikke veien å gå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er en voksen person (vet ikke om det har noe å si men nevner det allilevel) som går med ryggsekk når jeg er i byen for å handle. Jeg liker å putte ting jeg kjøper i sekken, liker ikke å gå med veske for jeg får så vondt i skulder/nakke. Likedan blir det med poser samt at det er greit å ha armene fri. Gikk innom en butikk som selger kostymer og morsomme ting og da kommer den ansatte bort til meg og sier; "Jeg kan ta sekken din og legge den i bingen jeg". Jeg så sikkert ut som et spørsmålstegn før hun videre sier; "så slipper du å gå rundt med den". Det er ingen stor sekk, helt vanlig fjellrev-sekk. Lydig som jeg er så ga jeg fra meg sekken så hun fikk satt den i denne bingen bak/vedsiden av kassa. Kjente jeg ble litt irritert da jeg gikk rundt og ba om å få tilbake sekken og gikk ut derifra. Jeg antar det de gjør dette pågrunn av tyveri. Hadde det vært en butikk som selger krystaller og glass så forstår jeg at de hadde vært redd for at jeg skal komme bort i ting. Det hang ingen plakat om at sekk ikke var lov i butikken (slik det av og til henger plakat om på matbutikker og som gjelder skoleelever). Kan de virkelig bare kreve sekken av meg på denne måten? Pleier ikke å gjøre meg vanskelig på slikt men kjente at jeg ble litt paff av det hele. Var jo ikke noe spørsmål en gang, mer som en kommandering "jeg tar sekken din jeg". Jeg er over 40 år og har aldri opplevd dette før. Anonymkode: 7463c...573 At du er voksen og ikke skoleelev har ingenting å si, da regelen om å ikke ha med poser/bager/sekker inn i butikkene gjelder alle. Folk i alle aldre stjeler, så da må regelen gjelde for alle. Butikker er ansett som privat område, så de kan lage denne type regler for kundene. Det man kan gjøre, er jo å henvende seg til butikkansatte når man kommer og spørre om de vil se i sekken før du tar runden i butikken, og at de også kan få lov til å se i sekken når du er ferdig. Noen synes dette er greit. For noen holder det at de får ta en kikk i sekk/pose/bag før man går ut av butikken, men dette må kunden selv tilby. Det er jo greiest for butikken og dens ansatte at alle kunder legger igjen poser/bager/sekker ved kassa, så slipper de å være "slemme" og gå rundt og ta dem fra kundene. Anonymkode: 73f67...fc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tviler sterkt på at butikken har rett til å nekte deg å ha med deg ryggsekken om du sier du ikke vil legge den fra deg, selv om de kan påpeke at det ikke er ønskelig. Anonymkode: 41e4c...edb Selvsagt kan de nekte folk å ha på sekk i butikken. En butikk er privat grunn og eier bestemmer reglene. Hvis kunden ikke ønsker å gi fra seg ryggsekken, kan de nektes å oppholde seg i butikken. Anonymkode: 73f67...fc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #20 Del Skrevet 20 timer siden Rotemor skrev (15 minutter siden): Dønn uenig. Kollektiv straff er ikke veien å gå. Nå er det et faktum at mange kunder spør om betjeningen vil ta vare på sekken, posen eller hva de nå bærer på. Anonymkode: bbeb1...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå