Gå til innhold

Vanlig å ta mye på til barn som ikke liker maten og så kaste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har svigerinne og hennes to barn på besøk og laget risengrynsgrøt. Hun tok på full skål til yngste barnet på tre år. Barnet smakte på en skje og ville ikke ha, så sier moren at hun ikke liker grøt og ikke pleier å spise det, noe jeg ikke visste. I stedet for at moren overtok skålen eller gav den til det eldste barnet, som ikke hadde tatt på, så hev hun alt i bosset. Min plan var at rester fra grøten skulle gis til mine barn da vi hadde planer om en litt mer «voksen» type middag i morgen, så jeg reagerte på å kaste bort mat på den måten, men da ikke noe. Er dette vanlig? Hun er ti år yngre enn oss, så litt annen generasjon.

Anonymkode: e5b68...5b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det høres bare rart ut.. Hvem gjør sånt..?! Når hun visste at barnet ikke likte.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri gitt barnet mitt en full porsjon. Synes det er greit de får prøve, men da hadde jeg gitt et par skjeer bare. Veldig rart og da blir det mye matsvinn i familien hennes skjønner jeg 😅

Anonymkode: 1d9bb...027

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig. Jeg ville ikke gitt full porsjon og ihvertfall ikke til noen som ikke liker det i utgangspunktet. Hun kunne lagt på litt og heller tatt mer om barnet ville ha. Hos oss kaster vi nesten aldri mat. For en merkelig ting å gjøre

Anonymkode: baa25...3bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg ikke giddet å kaste bort energi på å tenke på. Du serverer de neppe grøt hver dag, og dette var en engangshendelse for deg. Dem om det tenker jeg…

Anonymkode: fc8d6...c5e

• Liker 1
Skrevet

For barn som ikke liker en type mat, kan det være overveldende å få en stor porsjon i trynet. Utrolig teit håndtert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerinne tar alltid på fem kjøttkaker til sønnen, og så må halvparten kastes..

Anonymkode: e4632...9ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig streng på sånt, gir barna bare litt først og ser om de liker og er sultne. Og det gjelder andres barn først og fremst, for mine er storspiste. Orker ikke se på at barn eller voksne kaster mat. 

Neste gang de kommer kan jo du servere dem. Bittelitt og flere ganger. 

Anonymkode: 404a6...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Hver og en av oss kaster 42 kilo brukbar mat ila året. Og småbarnsforeldre er helt klart i toppen av å kaste mest mat. Så ja, det er tydeligvis vanlig. Og ja, det er helt forkastelig.

Anonymkode: deb47...082

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke ut som denne dama betaler regninger. Har hun fått med seg hva mat koster? Hun burde skamme seg. Hvem går på besøk og kaster maten til verten?

Anonymkode: 6e174...a0d

Skrevet

Men hvorfor ikke si det rett ut.🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Man tar ikke på mer enn det man selv eller barn spiser opp. Dessuten er det ikke veien å gå for å få barn til å smake på det heller, - en altfor overveldende porsjon! 

Anonymkode: e5a5a...add

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et kresent barn, og har aldri gjort det på den måten der. Synes det er veldig rart om det er vanlig.

Om det er noe jeg tror han kommer til å spise så tar jeg på bare litt til han først og ser om han vil ha mer. Har jeg lite håp om at han kommer til å spise det så venter jeg med å ta på til meg selv, og overtar hans porsjon om han ikke liker det.

Anonymkode: f380a...c2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...