vilja Skrevet 19. november 2002 #1 Del Skrevet 19. november 2002 Har fått en mail fra isbilen av alle ting -(Er nmedlem) Kan lese selv nedenfor. DORIAN hvor r du? Da jeg fant filen den lette etter, så ble jeg spurt om jeg var sikker på at jeg skulle slette programfilen som gjorde at jeg kunne redigere dokumentene mine og heller ikke kunne kjøre søkeprogrammet!!!! ----- Original Message ----- From: Fredrik Olenborg To: Fredrik Olenborg Sent: Monday, November 18, 2002 12:59 PM Subject: Varning!!!!!!!!!! Kolla detta Ev Virus > > > Hej alla! > > > > > > Jag fick ett virus genom mailen och eftersom du finns i min > > > adressbok har det antagligen kommit till din dator också.. > > > > > > Viruset heter jdbgmgr.exe. Det tas inte bort av varken Norton > > > eller McAfee antivirus-program. Det gör ingenting i 14 dagar, sedan > > > börjar det förstöra hela systemet, och skickas automatiskt ut till > > > alla MSN-messenger och från din adressbok, varesej du har mailat > > > eller inte, men det är lätt att ta bort: > > > > > > 1. Gå till start, sedan sök > > > 2.Tryck på filer/mappar, och skriv in namnet jdbgmgr.exe > > > 3. Du måste söka i "C"!!!! > > > 4.Viruset har en grå nallebjörn som logo med namnet jdbgmgr.exe - > > > ÖPPNA DEN INTE!!!!!!!!!! > > > 5. Högerklicka och ta bort/ delete!! > > > 6. Gå till papperskorgen och ta bort den därifrån också! > > > 7. Om du har fått detta virus så MÅSTE du kontakta alla i din > > > adressbok, för de har antagligen också fått det! Det Måste göras så snabbt som möjligt annars kopierar de sig igen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 19. november 2002 Forfatter #2 Del Skrevet 19. november 2002 Her fikk jeg en epost til fra dem! Vilja jenta tenker selv!!! *stolt over at jeg har litt innsikt i data* Dette skrev de i den siste e-posten: Dette er iflg. Symantec Anti-Virus Center en HOAX! Det er med andre ord ingen grunn til å slette denne filen. Ref: http://securityresponse.symantec.com/avcen....file.hoax.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 19. november 2002 #3 Del Skrevet 19. november 2002 Den mailen fikk jeg også, men så fikk jeg mail av en annen at det var bare tull.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 19. november 2002 #4 Del Skrevet 19. november 2002 Siden til Symantec er alltid lur å titte på før man gjør noe som helst. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den siden jeg. Dessuten finnes det fix-er der til de fleste virus som kan brukes hvis man er i tvil. Pleier å scanne gjennom PC-en med Housecall en gang i blant for å være sikker på at det ikke finnes virus. Egentlig er ikke virus så vanskelig å bli kvitt lenger... heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 19. november 2002 #5 Del Skrevet 19. november 2002 Denne mailen melder om et tulle-virus! går du inn på norman.no eller norton.com og ser på virus av type "hoax", som betyr lureri, tull etc, så finner du denne jdbgmgr.exe der. Denne exe-filen er helt uskyldig og en del av et microsoft-program. Den er en java debugger manager, så la den være slik den er du. IKKE slett filene!!! De skal være der de er. http://www.norman.no/virus_info/jdbgmgr_exe.shtml http://securityresponse.symantec.com/avcen....file.hoax.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå