AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:29 #81 Del Skrevet søndag kl 13:29 Egenskap skrev (24 minutter siden): Skal dere ha barn sammen? Ts her. Nei. Anonymkode: 5828f...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:35 #82 Del Skrevet søndag kl 13:35 Rart at han ikke har mer fartsfølelse for gutten etter så lang tid. Når det er sagt kan jo tenåringer være ganske krevende og til tider irriterende. Spesielt med snoking i poser når man føler de bare rasker til seg alt de har lyst på uten en tanke for andre. Det er jo ikke lov å si det på KG, men jeg blir også i blant gal av min stesønn som kan drikke 4 colabokser på en dag når vi har kjøpt de inn for at de skal vare en lengre periode. Og som steforeldre kan man jo heller ikke si noe. Man får en ekstra økonomisk belastning og lite å si for hvordan pengene brukes. Deler dere matutgiftene likt eller betaler du mer siden dere er to? Anonymkode: eea6b...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet søndag kl 13:48 #83 Del Skrevet søndag kl 13:48 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 13.37): 1. At gutten er nysgjerrig og ser i handleposene når vi kommer hjem fra handel 2. At gutten ofte sjekker kjøleskapet Hvordan kan dette forstås som "dårlig oppførsel" er hinsides all fornuft. Mannen må lide av alvorlige vrangforestillinger. På tide å oppsøke helsevesenet for hjelp. Endret søndag kl 13:55 av anonym 4545 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:58 #84 Del Skrevet søndag kl 13:58 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Rart at han ikke har mer fartsfølelse for gutten etter så lang tid. Når det er sagt kan jo tenåringer være ganske krevende og til tider irriterende. Spesielt med snoking i poser når man føler de bare rasker til seg alt de har lyst på uten en tanke for andre. Det er jo ikke lov å si det på KG, men jeg blir også i blant gal av min stesønn som kan drikke 4 colabokser på en dag når vi har kjøpt de inn for at de skal vare en lengre periode. Og som steforeldre kan man jo heller ikke si noe. Man får en ekstra økonomisk belastning og lite å si for hvordan pengene brukes. Deler dere matutgiftene likt eller betaler du mer siden dere er to? Anonymkode: eea6b...072 Han er nysgjerrig på handleposene, men tar aldri noe uten å spørre. Vi har felles økonomi, som innebærer at han også betaler for mat og mine utgifter, og jeg betaler for hans. Han har flere utgifter enn meg, så i det store og hele lever han «billigere», da han ville sittet igjen med mindre dersom vi delte økonomien. Anonymkode: 5828f...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:00 #85 Del Skrevet søndag kl 14:00 anonym 4545 skrev (11 minutter siden): Hvordan kan dette forstås som "dårlig oppførsel" er hinsides all fornuft. Mannen må lide av alvorlige vrangforestillinger. På tide å oppsøke helsevesenet for hjelp. Det blir litt voldsomt å si. Tror alle foreldre blir litt frustrerte over tomme kjøleskap og ungdom som spiser alt de liker uten tanke for andre. Spesielt om det betyr at det er alltid er tomt for ting man har kjøpt til seg selv og aldri får ha det i fred. Om samboer står for mye av utgiftene og ikke har noe han skulle sagt om oppdragende og bare forventes å bidra økonomisk er det klart det etter hvert kan bli irriterende. Anonymkode: eea6b...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:02 #86 Del Skrevet søndag kl 14:02 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er nysgjerrig på handleposene, men tar aldri noe uten å spørre. Vi har felles økonomi, som innebærer at han også betaler for mat og mine utgifter, og jeg betaler for hans. Han har flere utgifter enn meg, så i det store og hele lever han «billigere», da han ville sittet igjen med mindre dersom vi delte økonomien. Anonymkode: 5828f...44d Kanskje dere burde revurdere felles økonomi? Jeg hadde det med min eks, men ikke med nåværende mann og det er veldig befriende. Anonymkode: eea6b...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet søndag kl 14:10 #87 Del Skrevet søndag kl 14:10 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det blir litt voldsomt å si. Tror alle foreldre blir litt frustrerte over tomme kjøleskap og ungdom som spiser alt de liker uten tanke for andre. Spesielt om det betyr at det er alltid er tomt for ting man har kjøpt til seg selv og aldri får ha det i fred. Om samboer står for mye av utgiftene og ikke har noe han skulle sagt om oppdragende og bare forventes å bidra økonomisk er det klart det etter hvert kan bli irriterende. Anonymkode: eea6b...072 Ja mulig jeg tok "litt hardt i", men i dette konkrete tilfellet tar jo ikke sønnen noe uten å spørre. Endret søndag kl 14:12 av anonym 4545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:13 #88 Del Skrevet søndag kl 14:13 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 13.37): Hei. Jeg og mannen har bodd sammen i 3,5 år. Jeg har en sønn på 13. I starten gikk det fint uten særlig mye problemer. Han skrøt masse av sønnen og mente han var så hyggelig og høflig. Nå er gutten på full fart inn i tenårene, med de utfordringene det medfører. Jeg får nå høre at jeg ikke setter nok grenser, og at stefar til tider ei lei av gutten. Greit nok, jeg gjør så godt jeg kan som mor også, selv om jeg også til tider synes tenåring er utfordrende. I dag hadde vi en diskusjon, der jeg prøvde på en ok måte å si at jeg merker at mannen blir sur når barnet mitt er i nærheten. Han surner når barnet kommer hjem etter pappa-helg, og ofte ellers når barnet er i nærheten. Han sier sjelden noe til barnet(er en litt stille type), men humøret hans daler opp imot meg. Dette begynner å bli veldig slitsomt, da jeg merker jeg prøver å tilpasse meg mannen mer enn jeg burde gjort, føler jeg går litt på nåler. Han er ikke enig, og mener jeg er problemet. Noen eksempler på hva som irriterer han: 1. At gutten er nysgjerrig og ser i handleposene når vi kommer hjem fra handel 2. At gutten ofte sjekker kjøleskapet 3. Han kaller gutten for lat 4. Han liker ikke måten sønnen spiser på 5. At han ikke responderer med en eneste gang han får beskjed om noe + mange andre ting Kjenner dette blir utfordrende i lengden, og vet ikke helt hva jeg skal si som gjør at mannen skjønner at dette er viktig for meg. Han går rett i forsvar og mener at det er jeg som forårsaker den dårlige stemningen, selv om jeg selv føler at jeg prøver å opprettholde den. Anonymkode: 5828f...44d Sånn var det i mitt siste forhold. Min samboer gjorde ingen ting for å bli kjent med gutten, tok han aldri med på noe uten at jeg var med, og var alltid sur hvis sønnen fikk besøk av venner, og det kunne høres at de lekte eller gamet etter hvert som han ble større. Det meste sønnen gjorde i stua eller på kjøkkenet var feil, og det ble ofte kommentert. Såpass at sønnen begynte å bare komme ned når det var snakk om at vi fikk besøk av besteforeldre eller at det var middag. Det ble slutt da sønnen gikk på ungdomsskolen. Hadde jeg blitt, ville forholdet mitt ødelagt gutten. Han var aldri bra nok i min samboers øyne. Anonymkode: 03890...eaf 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:16 #89 Del Skrevet søndag kl 14:16 anonym 4545 skrev (5 minutter siden): Ja mulig jeg tok "litt hardt i", men i dette konkrete tilfellet tar jo ikke sønnen noe uten å spørre. Joda, sant det. Men er jo ikke så lett å si nei heller når de spør. Syns jeg i alle fall 😅 Anonymkode: eea6b...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:23 #90 Del Skrevet søndag kl 14:23 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Rart at han ikke har mer fartsfølelse for gutten etter så lang tid. Når det er sagt kan jo tenåringer være ganske krevende og til tider irriterende. Spesielt med snoking i poser når man føler de bare rasker til seg alt de har lyst på uten en tanke for andre. Det er jo ikke lov å si det på KG, men jeg blir også i blant gal av min stesønn som kan drikke 4 colabokser på en dag når vi har kjøpt de inn for at de skal vare en lengre periode. Og som steforeldre kan man jo heller ikke si noe. Man får en ekstra økonomisk belastning og lite å si for hvordan pengene brukes. Deler dere matutgiftene likt eller betaler du mer siden dere er to? Anonymkode: eea6b...072 Det hadde jeg klikket på. Får kjøpe sine egne cola! Mine vet å spør først. Bare tar han? Anonymkode: 815fd...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:28 #91 Del Skrevet søndag kl 14:28 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det hadde jeg klikket på. Får kjøpe sine egne cola! Mine vet å spør først. Bare tar han? Anonymkode: 815fd...e38 Ts her. Nei, som jeg skrev tidligere så tar han aldri noe uten å spørre. Til opplysning så drikker han heller ikke brus, kun vann. Mulig spm var rettet mot den som svarte her. Anonymkode: 5828f...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:30 #92 Del Skrevet søndag kl 14:30 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 13.53): Han synes ikke sønnen din er god nok. Vil du at sønnen din skal vokse opp med å føle på det? De fleste får tilstrekkelig med kritikk fra jevnaldrende. Kjipt å få det hjemme også. Anonymkode: 96275...50c Forstår begge sider. Kan være stefar er ekstra på alerten mot bonusbarnet og er unødvendig sur og hakkete. Men det kan jo faktisk være slik at ungen også bør korrigeres noe. Mange barn og ungdommer legger seg til irriterende væremåter fordi de ikke blir justert. Er det virkelig slik at stefar misliker ungen, bør han flytte. Men mange foreldre bør også ta tak i egen oppdragerstil. Det kan jo være at alle, bortsett fra mor, synes ungen har dårlig oppførsel og at hun er blind for dette, evt er ræva på å sette grenser. Og det går da utover ungen, som blir mislikt av "alle". Anonymkode: 1e455...2d3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:33 #93 Del Skrevet søndag kl 14:33 Det at en ungdom fortsatt må pelle på alt han ser, inkludert å snoke i andres handleposer, er et godt eksempel på noe han burde vært avvent med for flere år siden. Da er ha sikkert en sånn som peller på alt han er på besøk oss og i utstillinger i butikker også. Det er en uting! Anonymkode: 1e455...2d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:35 #94 Del Skrevet søndag kl 14:35 Kan alle netttrollene som skriver at gutten fortjener å bli lagt for hat fordi han går og kikker i handleposene bare gi seg? Dette handler om et barn og en kvinne som ikke har det bra og som trenger gode råd. Finn på noe bedre å gjøre i påska. Anonymkode: 00212...e1d 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:37 #95 Del Skrevet søndag kl 14:37 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det at en ungdom fortsatt må pelle på alt han ser, inkludert å snoke i andres handleposer, er et godt eksempel på noe han burde vært avvent med for flere år siden. Da er ha sikkert en sånn som peller på alt han er på besøk oss og i utstillinger i butikker også. Det er en uting! Anonymkode: 1e455...2d3 Andres handleposer? Han bor da i huset. Anonymkode: c600b...85e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:39 #96 Del Skrevet søndag kl 14:39 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan alle netttrollene som skriver at gutten fortjener å bli lagt for hat fordi han går og kikker i handleposene bare gi seg? Dette handler om et barn og en kvinne som ikke har det bra og som trenger gode råd. Finn på noe bedre å gjøre i påska. Anonymkode: 00212...e1d Ts her. takk. Anonymkode: 5828f...44d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:53 #97 Del Skrevet søndag kl 14:53 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det at en ungdom fortsatt må pelle på alt han ser, inkludert å snoke i andres handleposer, er et godt eksempel på noe han burde vært avvent med for flere år siden. Da er ha sikkert en sånn som peller på alt han er på besøk oss og i utstillinger i butikker også. Det er en uting! Anonymkode: 1e455...2d3 Dette skjer jo i eget hjem! Han ser i handleposene som er handlet inn til familien, og ser i eget kjøleskap! Apropos den godteposen han kikket i tenkte jeg først at det var litt frekt, men samtidig visste han vel ikke at det var mannens godtepose før TS kommenterte det. Han tenkte vel det var noe felles, og ble nysgjerrig og ville kikke. Anonymkode: 43b47...c94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:55 #98 Del Skrevet søndag kl 14:55 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette skjer jo i eget hjem! Han ser i handleposene som er handlet inn til familien, og ser i eget kjøleskap! Apropos den godteposen han kikket i tenkte jeg først at det var litt frekt, men samtidig visste han vel ikke at det var mannens godtepose før TS kommenterte det. Han tenkte vel det var noe felles, og ble nysgjerrig og ville kikke. Anonymkode: 43b47...c94 Ts her. Nei han visste ikke at det var mannens. Det sto en papirpose full av påskegodt på benken, og jeg kikket også oppi den🙄 Anonymkode: 5828f...44d 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:59 #99 Del Skrevet søndag kl 14:59 Jeg synes det er litt ironisk at mannen forventer mer fra en 13 år gammel gutt enn han forventer av seg selv. Han mener gutten er til tider småfrekk i tonen mot deg som mor og ikke respekterer deg. Samtidig sliter mannen med å regulere følelsene sine, er frekk ved å hakke og klage på småting, og når du tar dette opp med mannen, reagerer han med å spørre deg om du har mensen. Mannen din oppfører seg mer som en humørsyk, respektløs tenåringsgutt enn tenåringsgutten din. Anonymkode: 99880...a63 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:38 #100 Del Skrevet søndag kl 15:38 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ts her. Nei han visste ikke at det var mannens. Det sto en papirpose full av påskegodt på benken, og jeg kikket også oppi den🙄 Anonymkode: 5828f...44d Regner med at mannen nå sitter på hytta og passer på denne godteposen sin. Anonymkode: 43b47...c94 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå