AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:21 #61 Del Skrevet søndag kl 12:21 Kan ikke gutte flytte til faren da siden alt er så mye bedre der? Da slipper mannen din at den utakknemlige ungen som mener at pappa er best, og rausest og har mest penger, flyr i matposene for å stjele NonsStp som er innkjøpt for kveld/helg. Kanskje på tide å forklare ungen at han faktisk bor under en annen manns hus, og at denne mannen må jobbe i en time i en drittjobb for at han som er en annen manns barns skal få den pizzaen han tygger på. Kanskje forklare at det derfor er ventet noe høflighet, og at ting må være litt jevnt. Når han blir spurt om å bære inn varene fra bilen, som tar to minutter, så må han skjønne at det tok mannen fire timers arbeid for å betale for dem. Derfor må han nå bidra, og så kan han heller dra til sin egen far og forlange og fråtse, for han betaler ingen ting ellers i hverdagen. Nei, jeg skjønner mannen. Du må oppdra ungen, og gjøre han litt mer kjent med evolusjonen og folk naturlige reaksjoner. Ting må være i vater, og han får begynne å bidra i husholdet. Anonymkode: 0be26...44c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:24 #62 Del Skrevet søndag kl 12:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan ikke gutte flytte til faren da siden alt er så mye bedre der? Da slipper mannen din at den utakknemlige ungen som mener at pappa er best, og rausest og har mest penger, flyr i matposene for å stjele NonsStp som er innkjøpt for kveld/helg. Kanskje på tide å forklare ungen at han faktisk bor under en annen manns hus, og at denne mannen må jobbe i en time i en drittjobb for at han som er en annen manns barns skal få den pizzaen han tygger på. Kanskje forklare at det derfor er ventet noe høflighet, og at ting må være litt jevnt. Når han blir spurt om å bære inn varene fra bilen, som tar to minutter, så må han skjønne at det tok mannen fire timers arbeid for å betale for dem. Derfor må han nå bidra, og så kan han heller dra til sin egen far og forlange og fråtse, for han betaler ingen ting ellers i hverdagen. Nei, jeg skjønner mannen. Du må oppdra ungen, og gjøre han litt mer kjent med evolusjonen og folk naturlige reaksjoner. Ting må være i vater, og han får begynne å bidra i husholdet. Anonymkode: 0be26...44c Les denne, TS, så skjønner du det hatet og forakten som noen menn har for stebarna sine. Det er grusomt for barna som blir tvunget til å bo med dem. Håper du kaster samboeren din på døra! Du eide huset alene før, bare å kjøpe ham it. Anonymkode: 00212...e1d 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:29 #63 Del Skrevet søndag kl 12:29 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Alle de punktene du skriver er jo helt tåpelig å bli sint for. Mine unger kommer også og titter i posene når jeg har handlet, for å sjekke om jeg har handlet noe de syns er godt. Nei, det er de ikke. Guttungen mangler oppdragelse, er kanskje småfeit og flyr i kjøleskapet og posene hele tiden. Han kan i tillegg ikke spise med kniv og gaffel. Han er lat og bidrar ikke med noe. Man kan bli irritert over mindre. Men det kunne man nok oversett om ungen hadde andre gode sider, men det har han tydeligvis ikke. Han bidrar ikke med noe, og gnir det sikkert inn at alt er bedre med faren som spanderte Peppes eller grillet indrefilet, eller som har kjøpt seg ny sportsbil, mens denne mannen bruker pengene sine på denne misfornøyde rakkaraen. Anonymkode: 0be26...44c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet søndag kl 12:32 #64 Del Skrevet søndag kl 12:32 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 13.37): Noen eksempler på hva som irriterer han: Dette samboerskapet er det bare å avslutte. Denne oppførselen fra fyren din kommer ikke til å endre seg. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:32 #65 Del Skrevet søndag kl 12:32 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er de ikke. Guttungen mangler oppdragelse, er kanskje småfeit og flyr i kjøleskapet og posene hele tiden. Han kan i tillegg ikke spise med kniv og gaffel. Han er lat og bidrar ikke med noe. Man kan bli irritert over mindre. Men det kunne man nok oversett om ungen hadde andre gode sider, men det har han tydeligvis ikke. Han bidrar ikke med noe, og gnir det sikkert inn at alt er bedre med faren som spanderte Peppes eller grillet indrefilet, eller som har kjøpt seg ny sportsbil, mens denne mannen bruker pengene sine på denne misfornøyde rakkaraen. Anonymkode: 0be26...44c Bitter much? Du passer nok best som singel! Anonymkode: 00212...e1d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:33 #66 Del Skrevet søndag kl 12:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er de ikke. Guttungen mangler oppdragelse, er kanskje småfeit og flyr i kjøleskapet og posene hele tiden. Han kan i tillegg ikke spise med kniv og gaffel. Han er lat og bidrar ikke med noe. Man kan bli irritert over mindre. Men det kunne man nok oversett om ungen hadde andre gode sider, men det har han tydeligvis ikke. Han bidrar ikke med noe, og gnir det sikkert inn at alt er bedre med faren som spanderte Peppes eller grillet indrefilet, eller som har kjøpt seg ny sportsbil, mens denne mannen bruker pengene sine på denne misfornøyde rakkaraen. Anonymkode: 0be26...44c Ts her. Her var det mange påstander som ikke stemmer. Gutten er ikke feit, han trener og er i vekst, så det går en del mat. Han får ukelønn, men for å få det må han holde rommet ryddig, klær skal legges på plass, søpla skal ut og oppvaskmaskinen tas. Han gjør det han får beskjed om, men til tider er han distre og glemmer. Han sammenligner aldri far og stefar, og viser ingen misnøye med å bo verken her eller der. Anonymkode: 5828f...44d 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet søndag kl 12:34 #67 Del Skrevet søndag kl 12:34 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts her. Takk for fint svar. Ja dette har du nok helt rett i. Jeg har forsøkt å si til mannen at han må gjerne irettesette mitt barn. Det stemmer nok at han kvier seg for å gjøre det, og istedet «lar det gå ut over meg etterpå». Han er hos far annenhver helg. Anonymkode: 5828f...44d Har dere hatt 80/20 hele veien? Er det noen særskilt grunn til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:40 #68 Del Skrevet søndag kl 12:40 Du burde ha flyttet fra/kastet ut denne gjøken av en mann for lengst. Det er egentlig ganske urovekkende at du fortsatt er sammen med denne idioten. Stakkars sønnen din. Anonymkode: a0531...f60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:46 #69 Del Skrevet søndag kl 12:46 Men du skriver at stefar irriterer seg ekstra over oppførsel etter at han har vært hos far. Hvordan er guttens oppførsel forskjellig fra vanlig hverdag da? Du skriver jo slik at jeg kan tolke stefar som en ellers grei fyr som kan ha trivelige stunder med gutten, men at enkelte ting er irriterende. Men hva om du oppdrar gutten noe mer, slik at han også yter noe. Da er det nok lettere å se han fly i kjøleskapet og handleposene. En som hogger og henter ved, klipper plen eller vasker bilen til moren sin uoppfordret har nok litt mer aksept for posetjuveri enn en som er frekk mot han som betaler for maten. 13 år, da får man begynne å bli mann. Da får man begynne å bidra med noe i familien. Anonymkode: 0be26...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:47 #70 Del Skrevet søndag kl 12:47 Stakkars unge. Du må jo få stefar til å endre adferd før barnet blir skadet for livet... Eller, flytt! Prioritere barnet over mannen, burde være en selvfølge da men. Anonymkode: 50a7d...ae8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:47 #71 Del Skrevet søndag kl 12:47 Lønnesirup01 skrev (11 minutter siden): Har dere hatt 80/20 hele veien? Er det noen særskilt grunn til det? Nei, vi hadde 50/50 i mange år fra gutten var 3 år frem til ca 4-5 år siden. Da var det guttens ønske om å være mer hos meg da far bor trangt. Jeg og far samarbeider godt, selv om han kanskje ikke har vært den flinkeste til å stille opp bestandig. Anonymkode: 5828f...44d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:47 #72 Del Skrevet søndag kl 12:47 Som vanlig er rådet fra alle kjerringene at man må forlate mannen, snakk om katastrofepsykologer, eller psykopater. Anonymkode: 0be26...44c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:50 #73 Del Skrevet søndag kl 12:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du skriver at stefar irriterer seg ekstra over oppførsel etter at han har vært hos far. Hvordan er guttens oppførsel forskjellig fra vanlig hverdag da? Du skriver jo slik at jeg kan tolke stefar som en ellers grei fyr som kan ha trivelige stunder med gutten, men at enkelte ting er irriterende. Men hva om du oppdrar gutten noe mer, slik at han også yter noe. Da er det nok lettere å se han fly i kjøleskapet og handleposene. En som hogger og henter ved, klipper plen eller vasker bilen til moren sin uoppfordret har nok litt mer aksept for posetjuveri enn en som er frekk mot han som betaler for maten. 13 år, da får man begynne å bli mann. Da får man begynne å bidra med noe i familien. Anonymkode: 0be26...44c Gutten er litt «tøffere» i væremåte etter å ha vært hos far, men det går raskt over. Problemet mitt er at mannen skifter humør før gutten kommer hit, fordi da er barnefri helg over. Ja, jeg burde kanskje satt flere krav til gutten og oppdratt han mer, jeg ser den. Anonymkode: 5828f...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:51 #74 Del Skrevet søndag kl 12:51 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ts her. Takk for fint svar. Ja dette har du nok helt rett i. Jeg har forsøkt å si til mannen at han må gjerne irettesette mitt barn. Det stemmer nok at han kvier seg for å gjøre det, og istedet «lar det gå ut over meg etterpå». Han er hos far annenhver helg. Anonymkode: 5828f...44d Du bør ta jobben med å oppdra selv. Det er ditt ansvar, ikke stefar sitt. Har du snakker med faren om dette, hvordan er det når ungen er hos han? Anonymkode: 539ec...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet søndag kl 12:59 #75 Del Skrevet søndag kl 12:59 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ts her. Takk for fint svar. Ja dette har du nok helt rett i. Jeg har forsøkt å si til mannen at han må gjerne irettesette mitt barn. Det stemmer nok at han kvier seg for å gjøre det, og istedet «lar det gå ut over meg etterpå». Han er hos far annenhver helg. Anonymkode: 5828f...44d Det er jo ikke så rart, når man ikke har den grunnleggende betingelsesløse kjærligheten i bunn, vil man jo ikke kjefte, fordi det er vanskeligere å reparere. Hvis mannen din «åpnet slusene» kunne det jo gjort forholdet deres verre. Jeg kan forstå dere begge. Dersom det var slik at forholdet deres var dårlig fra dag én, så ville jeg vel tenkt at dette ikke var liv laga. Men når relasjonen har vært god frem til gutten ble tenåring, så har det jo også antakeligvis vært en respons på hans endrede oppførsel. Sånn sett synes jeg folk som svarer her er altfor harde mot din mann. Tenåringer er uspiselige for nesten alle utenom deres egne foreldre. Man må nesten ha holdt barnet i armene som en lubben baby (og ha minnet av det), for å like det. Jeg tror du kanskje også underspiller denne forskjellen når du skriver at biologiske foreldre «kanskje er litt mer rause». Det er ikke kanskje eller litt, det er et hav av forskjell. Endret søndag kl 13:00 av Lønnesirup01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:00 #76 Del Skrevet søndag kl 13:00 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du bør ta jobben med å oppdra selv. Det er ditt ansvar, ikke stefar sitt. Har du snakker med faren om dette, hvordan er det når ungen er hos han? Anonymkode: 539ec...f9d Ts her. Det er jeg enig i, men da kan heller ikke stefar irritere seg over min oppdragelse. Han er tenåring hjemme hos far også, med det det innebærer. Anonymkode: 5828f...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet søndag kl 13:02 #77 Del Skrevet søndag kl 13:02 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gutten er litt «tøffere» i væremåte etter å ha vært hos far, men det går raskt over. Problemet mitt er at mannen skifter humør før gutten kommer hit, fordi da er barnefri helg over. Ja, jeg burde kanskje satt flere krav til gutten og oppdratt han mer, jeg ser den. Anonymkode: 5828f...44d Nei, du skal da ikke oppdra gutten for å løse problemer i din samboers hode... Samboeren din blir dårlig humør før sønnen din kommer hjem en gang, det er ingen ting sønnenndin kan gjøre for å endre på hva en voksen man føler. Synes grusomt synd på gutten din som blir tvint til å bo med et voksen som ikke liker han. Jeg forstår ikke at du ikke har noe behov for å beskyte dit eget barn i situasjonen. Synes det høres ut som du trenger terapi! Endret søndag kl 15:51 av Pippi Lotta 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet søndag kl 13:05 #78 Del Skrevet søndag kl 13:05 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 13.37): Hei. Jeg og mannen har bodd sammen i 3,5 år. Jeg har en sønn på 13. I starten gikk det fint uten særlig mye problemer. Han skrøt masse av sønnen og mente han var så hyggelig og høflig. Nå er gutten på full fart inn i tenårene, med de utfordringene det medfører. Jeg får nå høre at jeg ikke setter nok grenser, og at stefar til tider ei lei av gutten. Greit nok, jeg gjør så godt jeg kan som mor også, selv om jeg også til tider synes tenåring er utfordrende. I dag hadde vi en diskusjon, der jeg prøvde på en ok måte å si at jeg merker at mannen blir sur når barnet mitt er i nærheten. Han surner når barnet kommer hjem etter pappa-helg, og ofte ellers når barnet er i nærheten. Han sier sjelden noe til barnet(er en litt stille type), men humøret hans daler opp imot meg. Dette begynner å bli veldig slitsomt, da jeg merker jeg prøver å tilpasse meg mannen mer enn jeg burde gjort, føler jeg går litt på nåler. Han er ikke enig, og mener jeg er problemet. Noen eksempler på hva som irriterer han: 1. At gutten er nysgjerrig og ser i handleposene når vi kommer hjem fra handel 2. At gutten ofte sjekker kjøleskapet 3. Han kaller gutten for lat 4. Han liker ikke måten sønnen spiser på 5. At han ikke responderer med en eneste gang han får beskjed om noe + mange andre ting Kjenner dette blir utfordrende i lengden, og vet ikke helt hva jeg skal si som gjør at mannen skjønner at dette er viktig for meg. Han går rett i forsvar og mener at det er jeg som forårsaker den dårlige stemningen, selv om jeg selv føler at jeg prøver å opprettholde den. Anonymkode: 5828f...44d Skal dere ha barn sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:19 #79 Del Skrevet søndag kl 13:19 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her. Det er jeg enig i, men da kan heller ikke stefar irritere seg over min oppdragelse. Han er tenåring hjemme hos far også, med det det innebærer. Anonymkode: 5828f...44d Klart han kan irritere seg hvis du og/eller biofar ikke gjør en god jobb, det går ut over dere alle sammen inkludert ungen. Det er veldig stor forskjell på hvilke krav foreldre setter til oppførsel. En god del stiller lavere krav til gutter enn til jenter. "Tenåring med alt det innebærer" høres ikke lovende ut. Anonymkode: 539ec...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:23 #80 Del Skrevet søndag kl 13:23 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jl AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Gutten er litt «tøffere» i væremåte etter å ha vært hos far, men det går raskt over. Anonymkode: 5828f...44d Jeg og far samarbeider godt, selv om han kanskje ikke har vært den flinkeste til å stille opp bestandig. Anonymkode: 5828f...44d Kanskje problemet her er far og innflytelsen han har på ungen Anonymkode: 539ec...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå