AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Er det mulig? Min søster mener hun enkelt fanger opp dette i hus og på steder hun besøker for første gang, at dårlige energier treffer henne straks hun trer over dørterskelen. Hun er ikke spesielt alternativ og har aldri påstått at hun er klarsynt eller tror på spøkelser, men hun er helt tydelig på at dette kjenner hun alltid og at det med stor sannsynlighet skyldes negative hendelser knyttet til plassen fra gammelt av(type henrettelser ol.) mange hundre år tilbake i tid, men også hvis en tidligere eier i nyere tid har dødd dramatisk, det har vært mye konflikter, barn har dødd eller naturkatastrofer eller kriminelle hendelser har funnet sted. Er det andre som har det på denne måten? Kan det være mulig å merke sånt? Jeg har aldri noensinne gått inn i et hus eller en bygning og fått en dårlig følelse. Og som sagt, hun er helt "normal" ellers, jordnær og lite opptatt av uforklarlige ting. Anonymkode: 33c60...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Hvordan vet hun at det er sannsynlig? Har hun sjekket skriftlige kilder og funnet ut at det har vært tidligere hendelser der? Det bør i hvert fall være et minimum før man kaster ut slike påstander 😅 Anonymkode: 53d84...979 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Jeg kan føle dårlig energi på steder, men kan ikke fange opp hva det er. Bare kjenner at det er "tungt" og blir fylt av uro. Dette kan jeg få på steder også, ikke bare i hus. Anonymkode: 65718...409 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Jeg kan få dårlig energi av et hus eller et sted, men det kommer nok mest av om det bare føles som dårlig atmosfære, om det lukter vondt, er tung og dårlig luft, mye støv eller gammlet tekstil (jeg er støvallergiker og får høysnue av å gå på Fretex), sopp og råte, om det er rare lyder, kanskje det er noe med innredningen og fargene som bare skurrer... Jeg har gått på ørtenogførti visninger i mitt liv og får en del ganger en følelse når jeg går inn i leiligheten. Ofte en godfølelse, det er jo det de går for med styling og vask. I dødsbo blir jeg deprimert, jeg klarer ikke kjøpe det selv om det skal totaloppusses, leiligheten er liksom "død". Og av og til får jeg fornemmelsen av at her har noe sjukt skjedd. Men det er ikke noe jeg TROR altså! Man får bare rare tanker av og til. Jeg tenker av og til på de som har levd i min 100 år gamle leilighet før meg, og ser for meg det var en lykkelig familie som hadde det bra. Men hvem vet 😅 Det er bare tankespinn. Søstren din ER forøvig alternativ og påstår hun er mer eller mindre klarsynt/tror på spøkelser her altså... Det blir litt som å si, hun er ikke kristen altså, men hun mener Gud er verdens frelser og Jesus var hans sønn. Hun har jo vært på tusenvis av steder i sitt liv, det kan da ikke være helt umulig å bevise at det hun sier er sant - eller ikke. Anonymkode: 1bcfe...8da 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Vil tippe på en blanding av angst og innbildning. Anonymkode: aff81...941 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan få dårlig energi av et hus eller et sted, men det kommer nok mest av om det bare føles som dårlig atmosfære, om det lukter vondt, er tung og dårlig luft, mye støv eller gammlet tekstil (jeg er støvallergiker og får høysnue av å gå på Fretex), sopp og råte, om det er rare lyder, kanskje det er noe med innredningen og fargene som bare skurrer... Jeg har gått på ørtenogførti visninger i mitt liv og får en del ganger en følelse når jeg går inn i leiligheten. Ofte en godfølelse, det er jo det de går for med styling og vask. I dødsbo blir jeg deprimert, jeg klarer ikke kjøpe det selv om det skal totaloppusses, leiligheten er liksom "død". Og av og til får jeg fornemmelsen av at her har noe sjukt skjedd. Men det er ikke noe jeg TROR altså! Man får bare rare tanker av og til. Jeg tenker av og til på de som har levd i min 100 år gamle leilighet før meg, og ser for meg det var en lykkelig familie som hadde det bra. Men hvem vet 😅 Det er bare tankespinn. Søstren din ER forøvig alternativ og påstår hun er mer eller mindre klarsynt/tror på spøkelser her altså... Det blir litt som å si, hun er ikke kristen altså, men hun mener Gud er verdens frelser og Jesus var hans sønn. Hun har jo vært på tusenvis av steder i sitt liv, det kan da ikke være helt umulig å bevise at det hun sier er sant - eller ikke. Anonymkode: 1bcfe...8da Dette er jo noe helt annet enn det ts spør om. Tipper de fleste hadde fått en dårlig følelse av en bolig som luktet vond. Det har ingenting med hva som har skjedd der, men er en naturlig reaksjon på noe man misliker. Går jeg på en visning og det lukter røyk, bare snur jeg. Da er ikke boligen aktuell. Angående ts sin søster, så lurer jeg mest på hvordan det er mulig å komme til så mange "ugne" steder som det ts beskriver det som. Enten er søsteren overopptatt av disse "følelsene" og legger ut om den stort sett hvor hun er, eller så overdriver ts. Anonymkode: 58f12...1ea 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Helt enig med søsteren din og hun har litt evner vil jeg si ? Sier ikke hun er synsk nødvendigvis ,men hun er følsom og intuitiv. Når man tenker på at det er så mange som ikke merker noenting? Hvis det er så mange som ikke merker noe så har jo resterende en liten evne der da til å sense noe andre ikke senser. Det er mer mellom himmel og jord og det er synd at så mange velger å ikke tro på noe som helst. Men alle er jo forskjellige så man må bare godta det. En plass hvor det har skjedd mye fælt vil for noen ikke være en god plass å bo på fordi noen blir mye mer påvirket enn andre og kan bli tappet for energi. slik jeg ser det er alt energi Anonymkode: cd269...70e 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Er det mulig? Min søster mener hun enkelt fanger opp dette i hus og på steder hun besøker for første gang, at dårlige energier treffer henne straks hun trer over dørterskelen. Hun er ikke spesielt alternativ og har aldri påstått at hun er klarsynt eller tror på spøkelser, men hun er helt tydelig på at dette kjenner hun alltid og at det med stor sannsynlighet skyldes negative hendelser knyttet til plassen fra gammelt av(type henrettelser ol.) mange hundre år tilbake i tid, men også hvis en tidligere eier i nyere tid har dødd dramatisk, det har vært mye konflikter, barn har dødd eller naturkatastrofer eller kriminelle hendelser har funnet sted. Er det andre som har det på denne måten? Kan det være mulig å merke sånt? Jeg har aldri noensinne gått inn i et hus eller en bygning og fått en dårlig følelse. Og som sagt, hun er helt "normal" ellers, jordnær og lite opptatt av uforklarlige ting. Anonymkode: 33c60...ced Jeg får også slike kroppslige sanseinntrykk. Går som regel i enten nøytrale, varme eller kalde. Men kan også kjenne på ulike sinnsstemninger. Selv går jeg konsekvent kun for varme og hyggelige boliger når jeg skal vurdere om jeg ønsker å bo der itillegg til om boligen har det jeg er ute etter. Er jeg på besøk så prøver jeg bare å ignorere disse men noen ganger får jeg problemer med å slappe av eller sove pga de kalde og evt negative sinnsstemningene jeg kjenner på fordi de er så sterke. Dette har bare blitt en veldig naturlig del av meg. Jeg ignorerer veldig ofte men innimellom så sier jeg rett ut at boligen har en dårlig energi evt at det må ha skjedd noe fælt o.l der. Kan jo selvfølgelig si at stedet gir meg en varm og god følelse. Jeg er ikke så veldig alternativ av meg egentlig, bruker aldri klarsynte og spåtjenester. Men energier har jeg tydeligvis trua på. Jeg er som regel veldig glad i det matematisk og naturvitenskapelige. Setter pris på å kunne forklare hvordan og hvorfor ting er som det er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Hvorfor kan ikke folk fokusere mer på planløsningen og takstrapporten fremfor slikt svada? Mye viktigere at huset har de tekniske kvaliteter man forventer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det mulig? Min søster mener hun enkelt fanger opp dette i hus og på steder hun besøker for første gang, at dårlige energier treffer henne straks hun trer over dørterskelen. Hun er ikke spesielt alternativ og har aldri påstått at hun er klarsynt eller tror på spøkelser, men hun er helt tydelig på at dette kjenner hun alltid og at det med stor sannsynlighet skyldes negative hendelser knyttet til plassen fra gammelt av(type henrettelser ol.) mange hundre år tilbake i tid, men også hvis en tidligere eier i nyere tid har dødd dramatisk, det har vært mye konflikter, barn har dødd eller naturkatastrofer eller kriminelle hendelser har funnet sted. Er det andre som har det på denne måten? Kan det være mulig å merke sånt? Jeg har aldri noensinne gått inn i et hus eller en bygning og fått en dårlig følelse. Og som sagt, hun er helt "normal" ellers, jordnær og lite opptatt av uforklarlige ting. Anonymkode: 33c60...ced Hun er ikke «helt normal», nei. Det hun velger å tolke som «negativ energi» er nok bare et dystert nabolag/hus/rom eller også fargevalg, lokasjoner, estetikk etc som minner henne om andre steder hun, personlig, har negative assosiasjoner til. For all del kan hun ha den assosiasjonen fra feks en artikkel om et mord i bygda hun «senser negativitet» i, altså. Men det er likevel en assosiasjon. Det blir som mennesker som påstår seg ha voldsomt god «magefølelse» og mener de vet om andre mennesker er ålreite eller ei ved hjelp av denne. Egentlig er de bare over snittet gode på kroppsspråk eller øvrige helt rasjonelle observasjoner, men har ikke nok selvinnsikt til å reflektere over realitetene. (Eller også de er oppdratt i familier der man liker å tillegge verden magiske og overnaturlige egenskaper) Anonymkode: 7ed33...4b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror det bare har med lysforhold, akustikk og andre helt fysiske ting å gjøre. At slikt ikke er helt optimalt og summen av dette kjennes som «dårlig energi». Hilsen skeptikeren. Anonymkode: 29a6f...690 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har en veldig sensitiv bror, og han fikk en dundrende hodepine kort tid når han var på besøk hos oss tidligere. Jeg var gift med en psykisk voldelig mann. Så jeg tror det kan være noe i det. Atmosfære blir preget av menneskene som bor der. Hvor langt tilbake man kan kjenne slike energier er jeg usikker på...🤔 Så av den grunn hadde jeg med meg min mor på visning før jeg ville leie et hus. Hun merker slikt. Om det er god eller dårlig atmosfære. Det har ingenting med støv og skitt å gjøre, bare for å presisere det. Min mor hadde rett. Jeg lærte i etterkant at dama som hadde bodd her før meg, og gått bort var verdens snilleste dame. Tilfeldig? Det tror ikke jeg. Anonymkode: d93f9...be2 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Her var det mye arkitekt form, farger og røyklukt m.m😂 merker samfunnet har forandra seg litt og at folk er blitt veldig ‘menkel i sin tankegang…eller hvordan man skal si det. Glad jeg selv har god intuisjon til tidde og magefølelse samt følsom så får andre kalle det hva de vil. Fint at det er et mangfold av mennesker der ute ellers hadde det blitt en kjedelig verden. Anonymkode: cd269...70e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her var det mye arkitekt form, farger og røyklukt m.m😂 merker samfunnet har forandra seg litt og at folk er blitt veldig ‘menkel i sin tankegang…eller hvordan man skal si det. Glad jeg selv har god intuisjon til tidde og magefølelse samt følsom så får andre kalle det hva de vil. Fint at det er et mangfold av mennesker der ute ellers hadde det blitt en kjedelig verden. Anonymkode: cd269...70e Enkel * tider* Anonymkode: cd269...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har flere ganger plukket opp dårlig/tung/urolig energi i boliger eller enkelte steder. Som regel uten at det er noen synsinntrykk som skulle tilsi at dette var følelsen jeg sitter igjen med. Har aldri gjort meg noen særlig refleksjoner rundt hva det kan komme av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Hva mener dere med "dårlig energi" . . . . ? Kanskje det er det jeg sitter igjen med når jeg leser all denne svadaen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Hun høres litt overspent ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Har aldri merket dårlig energi, men merker fort om det er god energi. Eller godt hus, som jeg sier da. Stort sett så merker jeg ingenting, men noen ganger har jeg merket at huset har «god energi». Anonymkode: 80574...54f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var det mye arkitekt form, farger og røyklukt m.m😂 merker samfunnet har forandra seg litt og at folk er blitt veldig ‘menkel i sin tankegang…eller hvordan man skal si det. Glad jeg selv har god intuisjon til tidde og magefølelse samt følsom så får andre kalle det hva de vil. Fint at det er et mangfold av mennesker der ute ellers hadde det blitt en kjedelig verden. Anonymkode: cd269...70e Jeg tror vi hadde fått en bedre verden hvis folk hadde sluttet å påstå at de kan føle energier, spå i Tarot, snakke med døde mennesker osv. Da hadde verden også blitt et mer harmonisk sted, for da hadde ingen kranglet om dette. Jeg hadde glatt tatt harmonisk i stedet for mindre kjedelig. Krangling om irrasjonelle ting er noe av det verste jeg vet. Folk må gjerne tro på både påskeharen, Julenissen, Jesus og Allah, men de trenger ikke å påføre rasjonelle mennesker sin irrasjonelle tankegang. Jeg er drit lei av "Dureker", "Bendrisser", "klarsynte som tar 29 kroner minuttet for å fortelle deg masse svada og alle andre som påstår at de har gaver som svært få andre har. Er de da spesielt utvalgte, tenker dere? Hvorfor er det noen. Hvis mennesker kan inneha slike evner, så hadde vi alle hatt dem. senior skrev (1 time siden): Hva mener dere med "dårlig energi" . . . . ? Kanskje det er det jeg sitter igjen med når jeg leser all denne svadaen. Jeg også. Folk må slutte å tulle og late som at de kan se og føle ting som ikke er der. Hadde vi vært litt tøffere med slike mennesker, så hadde de havnet i psykiatrien, der jeg er sikker på at mange av dem egentlig hører hjemme. Anonymkode: 73d7f...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #20 Del Skrevet 59 minutter siden Den disclaimeren i tittelen forstår jeg ikke. HI bærer jo helt opplagt preg av det motsatte 🤷🏼♀️ Anonymkode: 0e9bb...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå