Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Hvor gamle må barna være for å kunne sitte i handlevognene på butikken. (Mener da ikke de ettermonterte babysetene som det er på enkelte vogner, men selve det "setet" man kan vippe ut". ) Er ikke snakk om å sitte lenge, men en liten handlerunde...
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 Jeg har aldri hørt at det er noen aldersgrense for å sitte i handlevogn-setene, men det er vanligvis en maksgrense på 10 kg.
Emma3 Skrevet 13. mars 2006 #3 Skrevet 13. mars 2006 Trur nok barna må kunne sitte stødig sjølv. Dei er jo ganske "ledige2 og barnet kan fort bli litt vinglete om ikkje balansen er god. Ei maksgrense på 10 kg kan eg ikkje tenkje meg det er. Jenta vår på 16 mnd er nett over 10 kg, og lett. Trur de kan sitte dr mykje lener enn det. Me pass godt på barnet, veit om fleire som har slått seg på kanten.
Gjest Helene1 Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 De fleste handlevogner tåler 15 kilo. Står ofte MAX x antall kilo på setet.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Hvis de er store nok til å sitte i trip-trap eller tilsvarende kan de også sitte i handlevogner. Men - som nevnt over - pass på haka/nesa, det er fort gjort å få seg en på tygga ettersom de er så høye foran!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå