Gå til innhold

Om du møter noen som du virkelig liker, blir de en prioritet i livet ditt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor disse fantastiske mennene, somkøarer å sette barna først har blitt dumpet. 

Opplever at alle skilsmisser rundt meg handler om at mannen ikke klarer dette, men er opptatte med jobb og trening og seg selv. 

Anonymkode: 6a10d...efe

I mitt tilfelle så mente han at det var ‘’min jobb’’ som kvinne…

Nå som han har dem alene 50% av tiden, så har han null problemer med å ta ansvar, det hjelper selvsagt at fortsatt i 2025, så er det mange som synes at det av en eller annen grunn, synes det er veldig flott at en far ‘’tar ansvar’’ 🤦‍♀️  

Han kunne gjort det mens vi fortsatt var gift, da hadde vi, som du sier aldri blitt skilt, men i mitt tillfelle så var jeg 100% alene med alle 3 når jeg var gift, han hadde ikke pappaperm en gang på noen av de… ‘’Det var vel best at jeg tok ulønnet permisjon, for han tjente jo så godt, og jeg var jo likevell så godt inn i rutinene med barna’’.. 

Sukk…. Jeg så det ikke den gangen, og jeg var jo enig, for jeg ville jo være lengst mulig med barna, og han tjente jo mer enn nok til å forsørge oss🤷‍♀️.. Det jeg ikke skjønte eller kunne forutse var at dette var ikke noe han mente bare når barna var babyer, eller han sa det for han ‘’så jeg egentlig ville ha mest mulig tid med dem’’ og siden vi fikk alle tre barn på rett under 4 år, så føltes det den gang så riktig og naturlig!! 

Men han mente dette også etter hvert som de vokste… Sykedager, foreldremøter, helsekontroller alt…. ‘’Best at du tar dette, mest effektivt, du har jo full kontroll du’’ og ‘’det er best for barna å ha deg hjemme når de er syke, det er jo deg de alltid vil ha’’ 

I ettertid så ser jeg jo helt tydelig hva greien var, men den gang tenkte jeg ikke så mye på ddt, vi var jo gift og barna var jo ønsket fra oss begge❤️

Men barna ble jo større og søkte til pappa’en sin etterhvert, de ville jo være med/tilbringe tid med han og… Men svaret var alltid det samme fra han; Gå til mamma, spør mamma….. 

Og når jeg prøvde si til han at barna ønsket å finne på/gjøre noe med pappa’en sin også, så var alltid svaret at var stress/vanskelig for de var så små enda🤦‍♀️🤦‍♀️ 

Jeg burde tatt hintet den gang😫

Så når yngste var 2.klassing, hadde jeg ventet lenge nok, og jeg viste at han ville bli mer involvert med dem om han var alene med dem.. 

Og det er han! ❤️ 

Det eneste jeg ønsket fra han mens vi var gift var at han var mer involvert! Men jeg skjønte med tiden, og forstod/innså jo med tiden at han i tillegg var oppvokst med at hjem og barn er kvinnens jobb. 

Sier ikke han er en dårlig mann eller noe, vi begge ‘’bidro’’ til denne dynamikken ubevisst, han trengte ikke si det høyt, og for meg falt det naturlig å gjøre det i mange år…

Det jeg ikke så/forstod den gangen, var at ved at jeg tok alt av ansvaret for barna, så ‘’lærte’’ jo da også barna at nettopp mamma (kvinnen) er den som har ansvaret! At ved sykdom, så er det mamma som gjelder… 

Kunne skrevet om dette i det uendelige, men kort sagt så er vi hvert fall bedre foreldre hver for oss, vi bor veldig nærme og vi jobber også litt sammen i perioder på familie gården som vi har lokaler til utleie, vi har det ganske fint etter vi valgte gå hvert til vårt.. 
Barna våre har tilgang på oss begge nå, og kan gå mellom husene våre.. 

Mange reagerer nok på hvorfor vi i det hele tatt skilte oss, men ingen vet jo egentlig hva som foregår innenfor husets 4 vegger når døren lukkes…. 

Dette er selvsagt ikke hele historien.

Så tenker jeg også at det en mann prioriterer sine barn etter ett brudd, eller som du skriver ‘’setter barna sine først’’ etter ett brudd, betyr jo på ingen måte at de gjorde det tidligere! 
Det kan også være at etter bruddet, så føler mange fedre at de nå faktisk kan være pappa!! 
På sin måte!! 
Det er jo ikke så lett å være forelder alltid, om det er mye konflikter med partneren! 

Tenker at folk har sine grunner, og det er så lett å tenke sitt, samtidig tenker jeg at ingen egentlig vet hva som foregår når døren lukkes til hvert enkelt hjem❤️

Anonymkode: d2f80...3e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da blir vedkommende høyt prioritert 😊 I hvert fall så lenge jeg føler at vedkommende liker meg godt 😊 

Sånn som med han jeg dater nå, vi har kontakt hver dag 🥰 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...