Gå til innhold

Om du møter noen som du virkelig liker, blir de en prioritet i livet ditt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller prioriterer du fortsatt andre ting, ettersom du også er fornøyd med livet som  singel antagelig. 

Hvilken rekkefølge prioriterer du: jobb, fritids sysler, familie, barn i forhold til potensiell ny partner?

Anonymkode: 6a10d...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eller prioriterer du fortsatt andre ting, ettersom du også er fornøyd med livet som  singel antagelig. 

Hvilken rekkefølge prioriterer du: jobb, fritids sysler, familie, barn i forhold til potensiell ny partner?

Ellers er min rekkefølge slik:

Familie - Jobb - Fritidssysler. Hva du mener med den siste vet jeg ikke, men er det slik at jeg har en partner, så er hun familie og prioriteres deretter

Anonymkode: c782f...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ellers er min rekkefølge slik:

Familie - Jobb - Fritidssysler. Hva du mener med den siste vet jeg ikke, men er det slik at jeg har en partner, så er hun familie og prioriteres deretter

Anonymkode: c782f...db9

Skulle stå,: barn, i forhold til potensiell partner. 

Har pratet og truffet så mange norske menn, som sier de prioriterer barna og kan derfor ikke love stort... men klart, om de virkelig var interessert, ville jeg trodd jeg var også en prioritet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det tenker jeg er helt naturlig. Har møtt en nylig som sier han vil date meg seriøst, men som prioriterer alt annet foran meg... Føler jeg sitter på vent og må være tilgjengelig hvis han plutselig finner tid til meg, og det er ingen god følelse. 

Anonymkode: 5b49b...8ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Skjønner han ikke at barna kommer først er det potensielle forholdet avsluttet før det har begynt. Jobb må man ha, så det må også komme før han. Så han kommer på tredje plass 😀

Anonymkode: 8f832...3ba

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det tenker jeg er helt naturlig. Har møtt en nylig som sier han vil date meg seriøst, men som prioriterer alt annet foran meg... Føler jeg sitter på vent og må være tilgjengelig hvis han plutselig finner tid til meg, og det er ingen god følelse. 

Har litt samme opplevelse. Vet ikke om det er vits i å fortsette, eller om jeg bare skader meg selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det helt ok som singel. Har det veldig travelt med jobb også å følge opp barn, ene har skolevegring. Så er til tider hektisk og jeg kan ikke akkurat se nå jeg kunne prioritert det. Men... Hadde jeg truffet en og dette hadde kjentes bra og riktig så hadde han helt klart blitt en viktig prioritert.

Anonymkode: 393dd...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er ingen som tvinger deg, du burde reflektere over hvorfor du godtar det.

Anonymkode: 34fb5...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri vært med en mann som ikke prioriterte barna sine over meg. Har gjort den feilen før, for jeg følte meg sååå viktig og spesiell, men det viser jo hekt ræva prioriteringsevne og manglende ansvar. Jeg ble skikkelig brent, for hans manglende verdier kom til syne i mange andre ting etterhvert som jeg allerede var dypt inni forholdet 🙄

Jeg forventer at en fyr skal sette barna først uten tvil, og jeg har mye respekt for jobb og foreldre som også kan kreve sitt. Hvis det blir i overkant mye, er det dog selvsagt ikke liv laga, for jeg ønsker ikke en arbeidsnarkoman eller en som tilbringer mer tid hos foreldre enn hjemme i eget hus, for å sette det på spissen.

Ellers mener jeg at ting som venner, drikke, spilling etc. er ting som prioriteres etter at forholdet har blitt pleiet. Og med det sagt, jeg vil heller ha en time kvalitetstid med fullt fokus, enn en hel kveld hvor vi begge er på telefoner eller ser på tv etc. Det er ikke kvalitetstid. Jeg tenker samtaler, flørt, sex som kvalitetstid.

Anonymkode: 97e32...70e

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barn er i alle fall en deal breaker for meg. En partner med den type forpliktelser gidder jeg ikke, det er alt for begrensende for det livet jeg ønsker å leve (er en grunn til at jeg selv har valgt å ikke få barn).

Anonymkode: ea46a...a68

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja.. Jeg er fornøyd og trives som singel.. 

Har vært alene og ikke vært interessert i å date eller noe siden jeg ble skilt for straks 5 år siden..

Men jeg er nok mer åpen nå for å treffe noen.. Jeg er ikke på leting, men jeg er ikke like avvisende lenger heller om en mann, jeg synes virket interessant, skulle tatt kontakt..

Men… Jeg kjenner meg selv godt nå, etter straks 6 å i terapi, så uansett hvor godt jeg likte han, så ville prioriteringene mine vært: 

1. Meg og barna

2. Øvrig famile og venner ( Gode Relasjoner jeg har hatt lenge altså) 

3. Jobb

4. Ny partner

For meg, så ville det i praksis betydd at, jeg ville prioritert tid med en ny partner når -jeg- ville! 

Hadde jeg virkelig vært interessert, så ville selvsagt prioritert tid med han! 

Men ikke under noen omstendigheter, ville jeg vært villig til å droppe eller nedprioritere verken barna eller mine nærmeste, på en slik måte st jeg følte jeg gikk på bekostning av meg selv, en gang til for en mann🙈

Samtidig så betyr ikke det at han automatisk ville kommet på fjerdeplass i livet mitt! 

Jeg ville bare ikke ryddet timeplanen min for han og brukt hver eneste ledige sekund med han! 

Når jeg har barna, så klarer jeg fint å holde kontakt over tlf liksom! Jeg har også en veldig fleksibel jobb, så om jeg virkelig hadde vært interessert, og tenkt at dette kunne være en mann jeg ville hatt i livet mitt, så hadde jeg selvsagt ønsket å ha jevnlig kontakt gjennom dagen.. 

Og jeg hadde forventet det samme av han i bli kjent fasen hvert fall.. At han OGSÅ prioriterte sitt liv ‘’før’’ meg! 
Men igjen, det handler om MINE tidligere erfaringer bare! 
Min nye partner skal ha ett liv utenom meg! Og omvendt😅

Men… Vi er alle forskjellig da… 

Tenker at det viktigste at hva DU vil? 
Får du ikke det du virkelig trenger/ønsker i en relasjon, så har det ingen betydning hva andre mener..🤷‍♀️  

‘’Er dette nok for meg?’’ Er ett godt spørsmål, og noen ganger er svaret nei, rett og slett.. 

Det trenger ikke bety at den andre er kjip, det betyr bare at du ønsker og/eller trenger noe annet❤️

Anonymkode: d2f80...3e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir ikke sammen med menn med barn (er frivillig barnløs selv, vil hverken bli mor eller stemor). Men om jeg hadde gjort det, så hadde jeg selvsagt skjønt at de kom først. 

Ellers så er både jobben min og fritidssyslene mine og alenetiden min viktig for meg. Jeg pleier å date folk som er lik meg da, som ikke må være sammen 24/7, men hvor vi selvsagt har mye kontakt mellom "slagene", og setter av tid til hverandre.

Meg og eksen pleide ofte å sitte og samkjørte outlook-kalenderne våre og plotte inn avtaler😅 Høres kanskje uromantisk ut, men vi er begge travle folk og det var vårt lille prioriterings-rituale. Vi møttes ikke hver dag, men vi hadde alltid neste treff plottet inn som noe vi kunne se frem til.

Jeg datet en fyr under studiene som var ekstremt ekstrovert og ville henge hele tiden, han falt i tillegg ut av studiene en periode mens jeg hadde både jobb og studier.Han følte jeg nedprioriterte han, og jeg følte jeg aldri hadde et øyeblikk fri til å puste.

Anonymkode: 160c1...4f4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna kommer alltid først uansett. Venner og familie er også viktig for meg. Så om jeg skulle datet, hadde han nok muligens kommet litt ned på prioriteringslisten. Håpet er å finne en som har samme utgangspunkt, og at vi kan møtes på midten. Jeg trenger heller ikke å være øverst på prioriteringslisten til en mann, det blir slitsomt. 

Anonymkode: e0878...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor disse fantastiske mennene, somkøarer å sette barna først har blitt dumpet. 

Opplever at alle skilsmisser rundt meg handler om at mannen ikke klarer dette, men er opptatte med jobb og trening og seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Man må jo bruke skjønn. Jeg har en ganske uforutsigbar jobbhverdag, så hos meg er det først til mølla-prinsippet som gjelder. Har jeg en avtale, privat eller jobbmessig, planlegger jeg andre ting rundt. Men det er klart at hvis det oppstår en krisesituasjon, kan det hende at ting må avlyses og utsettes/flyttes på, men det er heldigvis veldig sjelden.

Sånne forhold der en part sitter og venter på at andre skal gi tilbakemelding på forslag om å finne på noe, eller at man kun er god nok når den andre parten ikke har funnet noe bedre alternativ, hadde jeg aldri giddet, hverken når det gjelder vennskap eller dating/kjæresteforhold.

Anonymkode: 5e10b...68b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prioriterer slik: familie (mann+barn), jobb, hagestell, andre egne hobbyer inkl. trening, husarbeid inne, venner. I den rekkefølgen.

Anonymkode: 79fd5...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prioriterer barna mine først, så prioriterer jeg han om han prioriterer meg. Ved å prioritere han, så tenker jeg at jeg samtidig prioriterer meg selv. Slik synes ihvertfall jeg det bør være. 

Jeg er glad i samarbeid og gjøre ting sammen. 

Var tidligere gift med en der jeg følte vi gjorde alt separat. Det ønsker jeg ikke igjen. Ikke på sikt ihvertfall. En lett blanding hadde vært fint.

Inntekt må man selvfølgelig ha. Det tenker jeg er inneforstått om man er et fornuftig menneske. Man kan ikke leve på luft og kjærlighet alene 😂 Det går ikke. 

Anonymkode: 1e844...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barna kommer alltid først. Deretter jobb. En potensiell partner hadde kommet på tredje plass. Men per nå så har jeg kun vært skilt i noen få år, og setter enormt stor pris på endelig å få puste igjen. Om jeg hadde funnet meg en ny mann så hadde det definitivt blitt som særbo, hvor han holdt orden i sitt hjem og jeg i mitt. Orker ikke enda en lat gris å rydde opp etter.

Anonymkode: c10de...836

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...