AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #141 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig kan man forstå desperasjonen. Men man kan ikke bare ta seg tilrette i hagen til utleier når det er presisert i kontrakten at man ikke har tilgang til hagen. Dette gjelder selvfølgelig barna også. Jeg har også leid hvor det har vært jage som jeg ikke har fått brurke. Har hatt en egen liten del, men ikke full tilgang akkutat som leietaker her har. Anonymkode: d7917...b24 Det med hagen er jeg enig med. De må respektere dem de leier hos, men å kaste ut en mor med to barn synes jeg blir veldig drøyt. Anonymkode: 673d9...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #142 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Man slipper ikke barna sine løs hos naboer. Man lar ikke barna sine ta over hagen og lekene til andre barn. Man lar ikke barna sine ringe på til naboer for å få mat, eller gå på do. Dette kalles ikke desperat. Det kalles forsømmelse. Stakkars barn. Bryr mor seg om at ungene har null sosiale antenner? De skjemmer seg ut. Hvorfor setter hun ikke grenser? Normal folkeskikk skal barn på 8 og 11 år ha lært seg. Jeg hadde meldt dette til barnevernet. Det er ikke normalt. Anonymkode: cec75...df0 Det står at hun ikke respekterer sine barns bruk av hagen. Du tar jo helt avgårde her i dine antakelser... Anonymkode: 673d9...979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 8 timer siden #143 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): I teorien så er det brudd på kontrakten ja men det er vanskelig når det er barn inni bildet. Men så lenge det er spesifisert i kontrakten så skal saken være klar. Men det anbefales jo at man prøver å prate fornuft med leietaker og se om dere kan få laget en god ordning på å få henne ut. Er barna hos henne fast? Jeg kan skjønne desperasjonen for jeg vet at om jeg ikke hadde eid så hadde jeg ikke fått en leilighet til leie til en akseptabel pris i vår skolekrets. Og det å flytte barn fra skole og venner er ikke noe man ønsker men jeg hadde heller ikke skrevet under på en kontrakt som indikerte at leiligheten er for en person heller. Nja, hun løy om at hun skulle bo der alene, så hun burde jo skamme seg hun og. Selv om jeg skjønner desperasjonen. Anonymkode: b50ff...2f3 Enig . Så lenge hun ikke var ærlig om at hun skulle ta med barn , er det jo kontraktsbrudd . Hadde bare sagt det har oppstått en situasjon i nær familie , og at dere trenger leiligheten selv . La de bo der ut skoleåret . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8 timer siden #144 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, alt er godkjent og nyoppusset for fire-fem år siden. Det er smått, ja. Bare 35 kvadratmeter. Det er en grunntil at det passer best for enslige. Vårt halmstråd får være at de bryter kontrakten angående hagebruk og at leiligheten nå har for mange menni seg. Anonymkode: 9b6a5...973 tror jeg ville tatt kostnaden med å kjøpe noen timer med advokatråd. det blir sagt at alenemødre med barn er noe av det vanskeligste å si opp et leieforhold 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #145 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står at hun ikke respekterer sine barns bruk av hagen. Du tar jo helt avgårde her i dine antakelser... Anonymkode: 673d9...979 Nei, hun parafraserer bare ting jeg har nevnt. Hadde dette vært en skikkelig enkel sak hadde den vært vært løst for lenge siden. Anonymkode: 9b6a5...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #146 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det med hagen er jeg enig med. De må respektere dem de leier hos, men å kaste ut en mor med to barn synes jeg blir veldig drøyt. Anonymkode: 673d9...979 Hadde de oppført seg som normale mennesker, så hadde det neppe vært et stort problem. De invadere både hagen og hjemmet til ts. Hvorfor ikke holde seg til sin hybel og tilhørende hage? Anonymkode: cec75...df0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8 timer siden #147 Del Skrevet 8 timer siden aazy skrev (3 timer siden): Dette er så innmari norsk: overtramp møtast ikkje med mekling, men med forslag om utkasting. Herregud. Ta samtalen med mora om at dykk vil ha fred. Om ho vil bu med to born på pittelite plass, så får ho berre gjere det. Så enkelt er det. Legg inn eit minimum av innsats før dykk går til Namsmannen og hiver ho på dør. Ingen familie på tre bur på 35 kvadrat fordi det er digg. jeg tenker det ikke er TS sin oppgave å være velferdskontor, det har vi offentlige ordninger som tar seg av. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #148 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det står at hun ikke respekterer sine barns bruk av hagen. Du tar jo helt avgårde her i dine antakelser... Anonymkode: 673d9...979 Ts har skrevet at barna ringer på til dem for å få mat og for å gå på do. Ts skriver også at barna hennes ikke lenger tørr å leke i sin egen hage, da de store barna til leieboer har tatt over. Anonymkode: cec75...df0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #149 Del Skrevet 8 timer siden Apis skrev (1 minutt siden): jeg tenker det ikke er TS sin oppgave å være velferdskontor, det har vi offentlige ordninger som tar seg av. Enig. Det er ikke utleiers ansvar å sørge for at alle i Norge har et sted å bo. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts har skrevet at barna ringer på til dem for å få mat og for å gå på do. Ts skriver også at barna hennes ikke lenger tørr å leke i sin egen hage, da de store barna til leieboer har tatt over. Anonymkode: cec75...df0 De barna har nok ikke oppdragelse, det er stor manko hos moren også. Her er det bare å få kastet de ut. Anonymkode: ccd5d...56e 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 8 timer siden #150 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Dere kan ikke nekte utleier å ha barna sine der. Dere kan dog nekte barna å bruke hagen deres. Endret 8 timer siden av Grønnastar 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #151 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde de oppført seg som normale mennesker, så hadde det neppe vært et stort problem. De invadere både hagen og hjemmet til ts. Hvorfor ikke holde seg til sin hybel og tilhørende hage? Anonymkode: cec75...df0 Hun hadde nok ikke løyet om barna, hadde det vært enkelt for henne og få seg en plass å bo. Lurer på om ts har vært tydelig med henne i forhold til hva som er uønsket, og gitt beskjed om konsekvenser av hvilke følger det kan ha om ts mener alvor... Vet det foreligger kontrakt, og jeg lurer på hva en student som er alene med to barn kan ha opplevd?... Det kan være mange grunner til at de oppfører seg slik dem gjør kontraktsbrudd eller ikke. Håper de har tatt en alvorsprat med henne. Anonymkode: 673d9...979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #152 Del Skrevet 8 timer siden Hun har loven på sin side, og har utnyttet den. Du kan også gjøre det. Si opp ved at dere skal bruke leiligheten selv, og gjør det, i èn måned. Så leier dere ut igjen. Ombestemte dere, økonomien gikk ikke rundt, skulle pusse opp noe. Et eller annet. Sleipt, men sleipe grep har en tendens til å gi sleipe svar. Anonymkode: 80750...6b6 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #153 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig. Det er ikke utleiers ansvar å sørge for at alle i Norge har et sted å bo. De barna har nok ikke oppdragelse, det er stor manko hos moren også. Her er det bare å få kastet de ut. Anonymkode: ccd5d...56e Eller hjelpe de og hjelpe seg selv... Det er også en mulighet. Anonymkode: 673d9...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #154 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Eller hjelpe de og hjelpe seg selv... Det er også en mulighet. Anonymkode: 673d9...979 Det er ikke alle det er verdt å hjelpe. Nei, alle er ikke like mye verdt. Anonymkode: 60cad...cd3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 7 timer siden #155 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er ikke alle det er verdt å hjelpe. Nei, alle er ikke like mye verdt. Anonymkode: 60cad...cd3 Jo , alle er like mye verdt . Å disse barna har helt uforskyldt havnet i denne situasjonen . Men hvis mor ikke har respekt for utleier ( lover og regler ) , smitter det over på barna . Her er det like greit å rive av plasteret å få de ut . 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #156 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Denne dama er tydeligvis desperat. Man bor ikke på 35 m2 med to barn fordi man ønsker det. Hun sa jo selv at hun ikke fant seg noe fordi ingen ville ta inn en enslig forsørger med to barn. Da skjønner jeg godt at hun har tatt en spansk en. Det er en veldig dårlig start på leieforholdet. Men er det ikke dette alle sier at må gjøre i en desperat situasjon, ta til takke med det man får tak i selv om det ikke er det man vil ha? Jeg tenker at TS bør heller snakke med leietakeren sin og bør helle finne en løsning på dette som begge kan leve med (kanskje litt mere husleie også er noe de kan leve med selv om det kanskje ikke er helt innafor når det kommer til loven). Jeg har null tro på at denne moren har som mål å bli boende der så lenge som mulig, men at det skal være en mellomstasjon til de kan finne seg noe som faktisk egner seg bedre. TS kan fint uttrykke sin skuffe over denne dårlige starten. Kan det være at hun kan trenge hjelp til å finne noe mer egnet? TS kan ikke bare kaste de ut heller. Det er også et særskilt vern for de med barn, og ts har heller ikke brutt kontrakten da det er lov å ta opp nærmeste familie som her er egne barn. Anonymkode: 46f77...17a Hun er jo hverken ydmyk eller prøver å gjøre det beste ut av det, hun respekterer ikke ts og reglene om hagen, og sender barna ut i helgene så hun kan gjøre hva enn hun gjør. Synes ikke hun virker hverken desperat eller bekymret. Hun har det som plommeni egget nå. Anonymkode: 04b1b...628 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #157 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Vet det foreligger kontrakt, og jeg lurer på hva en student som er alene med to barn kan ha opplevd?... Anonymkode: 673d9...979 Samme her! En såpass voksen alenemor som virker ressurssterk (forstår rettighetene sine, etc.), men er student og bor i en veldig liten leilighet med to barn? Jeg ville ha mistenkt partnervold. Det er mange som ikke får noe særlig hjelp fra det offentlige. Det er ikke uvanlig at det blir vanskelig å fortsette i sitt tidligere jobb eller yrke, og at mange må ta etterutdanning eller omskolere seg. Uavhengig av hva som er årsaken, synes jeg at folk tolker veldig mye inn i det TS skriver. At barna til leieboer ba om å få gå på do hos TS kan f.eks. skyldes at moren tenkte å få gjort unna noen ærender mens barna var på en fritidsaktivitet. Så ble fritidsaktiviteten avlyst, og barna kommer hjem til låst dør. Eller at barna har glemt å ta med nøkkel, og er fryktelig tissetrengte. En slik situasjon høres helt plausibel ut for meg. Blir sjokkert over mange av svarene i denne tråden. Ville aldri ha vært kald, hard og demonstrativ mot barna i den situasjonen TS beskriver her. Dialog er alltid en fin ting. Anonymkode: 3ba22...bca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #158 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Samme her! En såpass voksen alenemor som virker ressurssterk (forstår rettighetene sine, etc.), men er student og bor i en veldig liten leilighet med to barn? Jeg ville ha mistenkt partnervold. Det er mange som ikke får noe særlig hjelp fra det offentlige. Det er ikke uvanlig at det blir vanskelig å fortsette i sitt tidligere jobb eller yrke, og at mange må ta etterutdanning eller omskolere seg. Uavhengig av hva som er årsaken, synes jeg at folk tolker veldig mye inn i det TS skriver. At barna til leieboer ba om å få gå på do hos TS kan f.eks. skyldes at moren tenkte å få gjort unna noen ærender mens barna var på en fritidsaktivitet. Så ble fritidsaktiviteten avlyst, og barna kommer hjem til låst dør. Eller at barna har glemt å ta med nøkkel, og er fryktelig tissetrengte. En slik situasjon høres helt plausibel ut for meg. Blir sjokkert over mange av svarene i denne tråden. Ville aldri ha vært kald, hard og demonstrativ mot barna i den situasjonen TS beskriver her. Dialog er alltid en fin ting. Anonymkode: 3ba22...bca Du lager jo en helt ny historie som ikke er basert på noe av det ts har beskrevet. Ts har jo også prøvd å få til en dialog. Anonymkode: cec75...df0 6 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #159 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun unngår oss veldig, selv om barna oppsøker oss. Kommunikasjon er på sms, der hun svarer kort. Hun skreiv at det var vanskelig å finne et sted når hun måtte si at hun var alenemor til to. Og at hun har lov til å ta med barna sine. Det er tydelig at hun er trygg på dette. Kjellerleiligheten er bare 35 kvadratmeter. Hun fremstiller seg selv som et offer, når det er hun som har løyet til oss og får oss til å ta oss av barna hennes på lørdag og søndags formiddag. Det er også vanskelig å f.eks. ta,seg en kaffe i hagen mens barna leker, når hennes barn bøller med våre og skaper konflikt. Barna forstår jo ikke dette. Vi ordnet ikke hage og uteleker for at barna våre skal stå i kø for å huske. Når vi sier at barna ikke kan være i vår hage (dette er spesifisert i kontrakten, at leieboer ikke har tilgang til bår hage, men har en skjermet del på andre siden av huset) mener hun dette ikke kan gjelde barna, og i alle fall ikke når mine barn ikke er der. Men de er jo tidligere hjemme etter skolen enn det jeg får henta i barnehagen, så de har nesten alltid tatt lekeplassen når vi kom er hjem. Anonymkode: 9b6a5...973 Dette er det jo dere som bestemmer, ikke leieboer. Send barna hjem om de kommer til deres hage og beskjed til leietaker om å overholde kontrakten. Anonymkode: 3bda9...fe6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #160 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det trodde jo TS at de ikke gjorde heller…. Synes det er frekt å lyge sånn, selv om en er desperat! Anonymkode: 5a3f3...197 Hva hadde du gjort i hennes situasjon? Anonymkode: 698cd...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå