Gå til innhold

Leieboer flyttet inn med bsrn uten avtale

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ikke brudd på kontrakten, men kontrakten er ulovlig. 

Anonymkode: 16d99...259

Nei 

Anonymkode: 9b6a5...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun har jo helt klart brutt kontrakten hvis det står i den at det ikke er lov med mer en 1 fastboende der?

Anonymkode: 53acc...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men det er kontraktsbrudd å bruke utearealer som spesifikt ikke er tilgang til, ref. kontrakt. 

Anonymkode: 4ef41...ab5

Ja, og hva tror du blir gjort med det? Avisartikkel i avisa som får ts til å se ut som den store stygge ulven som ikke lar leieboerne få leke med leken til barna hennes? Ingenting. Gå til retten og bruke mange tusen på noe ts uansett vil tape.

Skjønner leieboer også, dårlig råd og grådige hushaier, hun har ikke råd til noe større sikkert 

Anonymkode: 3c865...be4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kast henne ut så de stakkars ungene slipper dere. 

Anonymkode: a9e21...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun unngår oss veldig,  selv om barna oppsøker oss. Kommunikasjon er på sms, der hun svarer kort. Hun skreiv at det var vanskelig å finne et sted når hun måtte si at hun var alenemor til to. Og at hun har lov til å ta med barna sine. Det er tydelig at hun er trygg på dette.

Kjellerleiligheten er bare 35 kvadratmeter. 

Hun fremstiller seg selv som et offer, når det er hun som har  løyet til oss og får oss til å ta oss av barna hennes på lørdag og søndags formiddag. Det er også vanskelig å f.eks. ta,seg en kaffe i hagen mens barna leker, når hennes barn bøller med våre og skaper konflikt. Barna forstår jo ikke dette. Vi ordnet ikke hage og uteleker for at barna våre skal stå i kø for å huske. 

Når vi sier at barna ikke kan være i vår hage (dette er spesifisert i kontrakten, at leieboer ikke har tilgang til bår hage, men har en skjermet del på andre siden av huset) mener hun dette ikke kan gjelde barna, og i alle fall ikke når mine barn ikke er der. Men de er jo tidligere hjemme etter skolen enn det jeg får henta i barnehagen,  så de har nesten alltid tatt lekeplassen når vi kom er hjem.

For en skitkjerring. Håper dere blir kvitt henne.

Så lenge det er spesifisert i konstrakten at leietaker ikke har tilgang til deres hage, så gjelder det naturligvis alle i utleieenheten uansett alder. Det gjelder også 24/7 uavhengig av om dere bruker hagen selv eller ikke. 

Mulig at dere kan bruke mot henne at leiligheten er overbefolket av tre stykker. At hun bruker hagen til tross for at det strider mot kontrakt OG gjentatt korrigering fra dere er også et godt poeng. Hvis mor nekter å holde ungene sine vekke fra hagen deres, så hadde jeg tatt på meg strengestemmen og bedt barna gå hjem. Det er ubehagelig for dere, og ungene blir sikkert også lei seg, men når mor ikke gjør jobben sin som forelder, så får dere ta den støyten. Dere skal ikke føle dere invadert eller som gjester i eget hus pga henne.

Hvis det er slik at dere har forsøkt dialog, men hun nekter å innrette seg, så hadde jeg tatt kontakt med jurist for å forhøre meg om mulighetene for å få henne oppsagt.

Anonymkode: 8e9f6...2e9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feil.

De burde ha skrevet; Leieobjektet er beregnet for én person. Det er ikke tillatt å la andre bo fast i leiligheten uten skriftlig samtykke fra utleier. Dette gir deg hjemmel til å avslutte leieforholdet hvis for mange flytter inn.

Anonymkode: b651d...614

Man må ikke ha skriftlig samtykke for å kunne utvide husstanden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Pinadø frekkere enn flatlusa den kjerringa der… Stakkars unger som har en så patetisk mor.

Anonymkode: 531ac...b6f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hun har jo helt klart brutt kontrakten hvis det står i den at det ikke er lov med mer en 1 fastboende der?

Anonymkode: 53acc...48c

Man kan ikke lage kontrakter med dårligere vilkår enn det som står i husleieloven, da er kontrakten null verdt.

Anonymkode: a4dca...349

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når vi sier at barna ikke kan være i vår hage (dette er spesifisert i kontrakten, at leieboer ikke har tilgang til bår hage, men har en skjermet del på andre siden av huset) mener hun dette ikke kan gjelde barna, og i alle fall ikke når mine barn ikke er der. Men de er jo tidligere hjemme etter skolen enn det jeg får henta i barnehagen,  så de har nesten alltid tatt lekeplassen når vi kom er hjem.

Hun tar seg veldig til rette i andres hage. Hun virker veldig entitled.

Anonymkode: 9004e...8ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frykter dette. Ptoblemwt er jo at vi skjønner at hennes og barnas trivsel vil synke om de bare skal være i sin del av hagen og den lille leiligheten, sant ikke ringe på hos oss på morgenen i helger. 

Ts=dørmatte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne dama er tydeligvis desperat. Man bor ikke på 35 m2 med to barn fordi man ønsker det. Hun sa jo selv at hun ikke fant seg noe fordi ingen ville ta inn en enslig forsørger med to barn. Da skjønner jeg godt at hun har tatt en spansk en. Det er en veldig dårlig start på leieforholdet. 

Men er det ikke dette alle sier at må gjøre i en desperat situasjon, ta til takke med det man får tak i selv om det ikke er det man vil ha? 

Jeg tenker at TS bør heller snakke med leietakeren sin og bør helle finne en løsning på dette som begge kan leve med (kanskje litt mere husleie også er noe de kan leve med selv om det kanskje ikke er helt innafor når det kommer til loven). Jeg har null tro på at denne moren har som mål å bli boende der så lenge som mulig, men at det skal være en mellomstasjon til de kan finne seg noe som faktisk egner seg bedre. 

TS kan fint uttrykke sin skuffe over denne dårlige starten. Kan det være at hun kan trenge hjelp til å finne noe mer egnet? TS kan ikke bare kaste de ut heller. Det er også et særskilt vern for de med barn, og ts har heller ikke brutt kontrakten da det er lov å ta opp nærmeste familie som her er egne barn. 

Anonymkode: 46f77...17a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Denne dama er tydeligvis desperat. Man bor ikke på 35 m2 med to barn fordi man ønsker det. Hun sa jo selv at hun ikke fant seg noe fordi ingen ville ta inn en enslig forsørger med to barn. Da skjønner jeg godt at hun har tatt en spansk en. Det er en veldig dårlig start på leieforholdet. 

Men er det ikke dette alle sier at må gjøre i en desperat situasjon, ta til takke med det man får tak i selv om det ikke er det man vil ha? 

Jeg tenker at TS bør heller snakke med leietakeren sin og bør helle finne en løsning på dette som begge kan leve med (kanskje litt mere husleie også er noe de kan leve med selv om det kanskje ikke er helt innafor når det kommer til loven). Jeg har null tro på at denne moren har som mål å bli boende der så lenge som mulig, men at det skal være en mellomstasjon til de kan finne seg noe som faktisk egner seg bedre. 

TS kan fint uttrykke sin skuffe over denne dårlige starten. Kan det være at hun kan trenge hjelp til å finne noe mer egnet? TS kan ikke bare kaste de ut heller. Det er også et særskilt vern for de med barn, og ts har heller ikke brutt kontrakten da det er lov å ta opp nærmeste familie som her er egne barn. 

Ts vil jo ikke engang ha folk i hagen. Tipper det blir lett...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ting er nå å lyve om at man har barn i desperasjon, jeg kan strekke meg til å forstå den biten (er selv alenemor, eier heldigvis), men jeg hadde jo vært rimelig ydmyk og fulgt alle regler i leiekontrakten etterpå.

Hun her virker jo som leietakeren fra helvete, og jeg hadde lett nektet all tilgang til min hage og hus, spesielt når det faktisk er avsatt en egen del av hagen til leietaker. Hun får kjøpe inn noen leker selv og ellers passe på at ungene ikke ringer på hos dere, eller går inn i hagen. Hun er sleip, dere må være strenge tilbake, for hun kommer ikke til å frivillig skjerpe seg. 

Anonymkode: ec61a...97a

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er ikke uenig med deg, om det hadde vært en mer ydmyk person ts leier til. (Mener ikke at hun skal være ydmyk fordi hun er leietaker, både utleier og leietaker må være villig til å møte hverandre og samarbeide)

Flere av tingene ts skriver om hvordan leietaker har møtt henne så langt gir grunn til å vurdere denne leietakeren som høyrisiko. På bakgrunn av dette ville jeg avsluttet leieforholdet så fort som mulig innen for loven, og heller tatt ett kontrollert leieinntekt tap, foran ukontrollert leieinntekt tap, retting av skader, og krangel med noen som man lever så tett på. 

Anonymkode: 294d9...295

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er jo brudd på kontrakten så om dere har samvittighet til det så er det jo bare å kaste henne ut, 3 måneder å finne noe nytt på er jo grei nok tid.

Stakkars dame, bor dere et sted der det er rift om leilighetene på leiemarkedet? Hun må jo være desperat for å orke å bo så lite med to i barneskolealder.

Anonymkode: b50ff...2f3

Nei, det er ikke lov å nekte folk å ta inn egne barn i sin husstand. Loven setter den ulovlige kontrakten til side.

Vær en god utleier og gjør det beste ut av det TS. 

Anonymkode: 2c8aa...28b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun har barn på 8 og 11 år som heller vil tisse hos dere enn hjemme hos mor. Og døren til mor er sikkert noen meter i fra deres dør. Det er noe som er litt rart med det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts vil jo ikke engang ha folk i hagen. Tipper det blir lett...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke uenig med deg, om det hadde vært en mer ydmyk person ts leier til. (Mener ikke at hun skal være ydmyk fordi hun er leietaker, både utleier og leietaker må være villig til å møte hverandre og samarbeide)

Flere av tingene ts skriver om hvordan leietaker har møtt henne så langt gir grunn til å vurdere denne leietakeren som høyrisiko. På bakgrunn av dette ville jeg avsluttet leieforholdet så fort som mulig innen for loven, og heller tatt ett kontrollert leieinntekt tap, foran ukontrollert leieinntekt tap, retting av skader, og krangel med noen som man lever så tett på. 

Anonymkode: 294d9...295

Helt enig med dere. Hun burde være veldig ydmyk. Men jeg tror ikke ts vil komme godt ut av det med å ta ut piggene sine. De er i hus allerede.

Om TS kan ta høyere husleie, øke depositumet og kanskje faktisk også må/bør hjelpe med henne med å finne noe som er mer egnet for å redde sitt eget skinn. Hybelen anses ikke 'overbefolket' selv om det er to barn der i tillegg til mora så kan ikke bruke §7.1 mot henne heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun unngår oss veldig,  selv om barna oppsøker oss. Kommunikasjon er på sms, der hun svarer kort. Hun skreiv at det var vanskelig å finne et sted når hun måtte si at hun var alenemor til to. Og at hun har lov til å ta med barna sine. Det er tydelig at hun er trygg på dette.

Kjellerleiligheten er bare 35 kvadratmeter. 

Hun fremstiller seg selv som et offer, når det er hun som har  løyet til oss og får oss til å ta oss av barna hennes på lørdag og søndags formiddag. Det er også vanskelig å f.eks. ta,seg en kaffe i hagen mens barna leker, når hennes barn bøller med våre og skaper konflikt. Barna forstår jo ikke dette. Vi ordnet ikke hage og uteleker for at barna våre skal stå i kø for å huske. 

Hun er ganske frekk. Først syntes jeg synd på henne,men når du skriver dette så er dette lnvanderende i ditt hjem. Jeg hadde sagt opp kontrakten selvom det er barn i bildet. Tydligvis lite oppdragelse når de bare kommer inn i deres hage og hjem på den måten. Moren er sikkelig utakknemmelig. Hva blir neste? En mann som flytter inn der? Få henne ut når det ikke er forsent.

Anonymkode: 12eae...f4a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det hadde jeg ikke godtatt. Vi hadde en slik leieboer med et stort barn. Han fikk låne trampolina en kveld, og etter det var han der hele tiden. Våre barn turde ikke gå ut i hagen når han var der. Vi leier aldri mer ut til folk med barn.

Tenker det er smart å si henne opp nå, så får hun mulighet til å ordne noe annet til nytt skoleår. Det er et fint tidspunkt å flytte på for barna.

Anonymkode: f6ad3...4c0

Oj ja barn av leietakere er skumle de...🙃

Anonymkode: 1a4d7...4e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig med dere. Hun burde være veldig ydmyk. Men jeg tror ikke ts vil komme godt ut av det med å ta ut piggene sine. De er i hus allerede.

Om TS kan ta høyere husleie, øke depositumet og kanskje faktisk også må/bør hjelpe med henne med å finne noe som er mer egnet for å redde sitt eget skinn. Hybelen anses ikke 'overbefolket' selv om det er to barn der i tillegg til mora så kan ikke bruke §7.1 mot henne heller. 

Hvor går grensen for hva som er overbefolket? 

Anonymkode: 8e9f6...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...