AnonymBruker Skrevet i går, 06:53 #261 Del Skrevet i går, 06:53 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hiv henne ut! Hun lyger så det renner. Hun respekterer heller ikke deres grenser i forhold til bruk av hage. Kast henne ut før "hun har fått seg kjæreste" og han skal flytte inn! Og kanskje kjæresten også har 2 barn. Nei dette var kalkulert og planlagt fra hennes side, å lyge seg inn i leiligheten din. Hun har inngått en leieavtale på falske premisser. Hiv henne ut! Hun viste veldig godt hva hun gjorde. Jeg har også hatt et lignende tilfelle. Med engang jeg rynket på nesen om at noen ikke var ærlig fikk jeg en navadvokat etter meg. Advokaten deres fra nav derimot sa at jeg "hørte en heelt annen historie" og konkluderte med at de har ingen sak og rådet de til det. De prøver seg. Anonymkode: 9ae9b...de2 Dette var totalt uforståelig. Kan du formulere deg bedre? Anonymkode: 4c9d0...ad2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:02 #262 Del Skrevet i går, 07:02 Hun er jo fryktelig frekk! Anonymkode: 54de5...013 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:28 #263 Del Skrevet i går, 07:28 Men ts skriver at det er skrevet kontrakt på et år, vil det da være mulighet for å kaste de ut ved begrunnelse at de skal bruke leiligheten selv? Kan man si at det pga plutselige omstendigheter i familien ble behov for det eller noe? Jeg tenker forøvrig at denne tråden er gjenkjennelig for de involverte. Anonymkode: 024d9...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:51 #264 Del Skrevet i går, 07:51 Hun vil nok ha alt på sms, for å bruke det mot dere. Tror du kommer til å slite med å bli kvitt henne, og hvis dere sier dere skal bruke leiligheten selv, vil dere bli fulgt nøye med. Ville absolutt kontaktet en advokat, for denne leietakeren har nok satt seg inn i alle tenkelige smutthull. Dere må si til barna HVER gang de er i hagen deres, at de må gå hjem, og at de kun kan komme over til dere, når de blir invitert. Følg de gjerne bort til hageflekken deres, og forklar at her kan de leke, men mamma skrev under en kontrakt, der det sto at de ikke kunne være i den store hagen, så hvis de leker der, er de på en måte innbruddstyver. Si at dette og gjelder når dere ikke er hjemme, og at dere har kamera. Siden det krever en landsby å oppdra et barn, må de få lære vanlig folkeskikk. Anonymkode: 48279...9b1 14 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:02 #265 Del Skrevet i går, 08:02 AnonymBruker skrev (20 timer siden): får oss til å ta oss av barna hennes på lørdag og søndags formiddag. Det er også vanskelig å f.eks. ta,seg en kaffe i hagen mens barna leker, når hennes barn bøller med våre og skaper konflikt Disse barna er ikke deres ansvar. I tillegg til å husrom har hun fått barnevakt. Dere må jo sette grenser. Det er det store problemet. Hagen deres er det ikke lov å være i og de skal ikke ringe på hos dere. Advarsler og så ev utkastelse hvis det ikke overholdes. Avvis barna på en hyggelig måte før dere blir oppspist av dem. Og så må dere sjekke med kommunen om det er ok at 3 personer bor på et så lite område. Hun har rett til å la barna flytte inn, dessverre. Det er de andre tingene dere kan ta henne på. Anonymkode: b9e8b...4e6 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:10 #266 Del Skrevet i går, 08:10 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hun har barn på 8 og 11 år som heller vil tisse hos dere enn hjemme hos mor. Og døren til mor er sikkert noen meter i fra deres dør. Det er noe som er litt rart med det. Anonymkode: 9004e...8ad Ja, og spise mat hjemme hos TS… Hvordan har disse ungene det egentlig hjemme? Det er vel det største spørsmålet her. TS kan uansett ikke kaste dem ut pga. brudd på en ulovlig avtale, eller ta mer i leie. Anonymkode: 62891...7fd 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:11 #267 Del Skrevet i går, 08:11 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Disse barna er ikke deres ansvar. I tillegg til å husrom har hun fått barnevakt. Dere må jo sette grenser. Det er det store problemet. Hagen deres er det ikke lov å være i og de skal ikke ringe på hos dere. Advarsler og så ev utkastelse hvis det ikke overholdes. Avvis barna på en hyggelig måte før dere blir oppspist av dem. Og så må dere sjekke med kommunen om det er ok at 3 personer bor på et så lite område. Hun har rett til å la barna flytte inn, dessverre. Det er de andre tingene dere kan ta henne på. Anonymkode: b9e8b...4e6 Kaste ut noen på ungene deres ringer på døra? Lykke til med det. Anonymkode: 62891...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:17 #268 Del Skrevet i går, 08:17 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kaste ut noen på ungene deres ringer på døra? Lykke til med det. Anonymkode: 62891...7fd Nå er det ikke derfor leieforholdet ikke fungerer. TS må nødt til å sette klare grenser her, men virker lite villig til å gjøre det i praksis. Da blir man stuck med situasjonen. Anonymkode: c7861...85c 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:18 #269 Del Skrevet i går, 08:18 Jeg hadde klikka i vinkel. Jeg liker ikke barn, har valgt å ikke få barn selv, og vil ikke ha barn i livet mitt i det hele tatt. Hvis det da plutselig dukker opp unger i mitt hus - det hadde f*aen meg blitt månelyst. Anonymkode: 531ac...b6f 7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:19 #270 Del Skrevet i går, 08:19 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, hele situasjonen tatt i betraktning. Anonymkode: 04b1b...628 Leietaker har da ikke gjort noe som tilsier at barnevernet trenger å innvolveres. At barna er frekk holder da ikke. Om en skulle melde alle til barnevernet for at ørene ikke virker, så hadde ingen hatt barn. Er ingen lov som sier at 35 kvm er for lite til en familie på tre personer. Hun har sitt rett til å huse sine barn, selv om hun selvfølgelig burde ha sagt at hun hadde barn, men det er ikke i strid med husleieloven. Anonymkode: d6313...384 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:27 #271 Del Skrevet i går, 08:27 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skikkelig trist å lese alle disse kommentarene. Etter at jeg selv ble mor så sa folk rundt oss støtt og stadig « it takes a village to raise a child». Men jeg tror ikke det gjelder i Norge. Her må du klare deg selv og det er ingen nåde å få hvis du får barn før endt utdannelse eller kjøpt hus. Jeg kunne ønske nordmenn var mer hjertevarme. Vi har en utleiedel i vårt hus, og hadde noen vært i den situasjonen som ts beskriver leietakeren sin hadde jeg nok ikke bare latt ungene hennes fått leke med lekene i hagen, jeg hadde nok også invitert dem opp på middag. Blitt kjent med dem og situasjonen de befinner seg i. Nå er leietakeren vi har en enslig student som utdanner seg som sykepleier. Støtt og stadig får hun utsettelse på leien, hun har ikke alltid råd til å betale for reperasjon av bilen sin, hun får låne verktøy, garasje, høytrykksspyler og uteområde. Det er viktigere for oss at hun kommer seg gjennom utdannelsen sin så hun selv kan kjøpe seg noe. Det suger å være student med dårlig betalt jobb, høye matpriser, strømpriser, alt er dyrt. Enda verre er det om man er student, med barn, uten noen familie eller mann til å trå til. Stakkars leietakeren deres TS. Dama er jo desperat. Vis henne litt nåde. Anonymkode: 6ea99...fdb Send TS en mld, så kan jo du hjelpe denne stakkars alenemoren? Forstår du ikke at et hjem ikke er en jobb eller et sosialkontor? Det er et sted man skal leve og trives. Det er lett å mene noe om hva TS skal gjøre, men hun har jo allerede før innflytting gitt uttrykk for hva slags leieforhold de ønsker. De er ikke dårlige mennesker av den grunn. Dette har jo blitt noe helt annet enn hva de hadde tenkt, og leieboeren respekterer ikke grenser og lyver. Anonymkode: 5ac0f...ff9 6 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:36 #272 Del Skrevet i går, 08:36 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skikkelig trist å lese alle disse kommentarene. Etter at jeg selv ble mor så sa folk rundt oss støtt og stadig « it takes a village to raise a child». Men jeg tror ikke det gjelder i Norge. Her må du klare deg selv og det er ingen nåde å få hvis du får barn før endt utdannelse eller kjøpt hus. Jeg kunne ønske nordmenn var mer hjertevarme. Vi har en utleiedel i vårt hus, og hadde noen vært i den situasjonen som ts beskriver leietakeren sin hadde jeg nok ikke bare latt ungene hennes fått leke med lekene i hagen, jeg hadde nok også invitert dem opp på middag. Blitt kjent med dem og situasjonen de befinner seg i. Nå er leietakeren vi har en enslig student som utdanner seg som sykepleier. Støtt og stadig får hun utsettelse på leien, hun har ikke alltid råd til å betale for reperasjon av bilen sin, hun får låne verktøy, garasje, høytrykksspyler og uteområde. Det er viktigere for oss at hun kommer seg gjennom utdannelsen sin så hun selv kan kjøpe seg noe. Det suger å være student med dårlig betalt jobb, høye matpriser, strømpriser, alt er dyrt. Enda verre er det om man er student, med barn, uten noen familie eller mann til å trå til. Stakkars leietakeren deres TS. Dama er jo desperat. Vis henne litt nåde. Anonymkode: 6ea99...fdb Dette er bare piss. Selv om det viktigste for DERE er deres leietakers ve og vel så er det helt annerledes enn situasjonen til ts. Du ville seriøst la barna til leietaker ta over dine egne barns leker slik at egne barn ikke tør å leke i hagen? Det et veldig feil prioritering. Anonymkode: 131a1...dd4 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:46 #273 Del Skrevet i går, 08:46 Hvis leietakeren vil ha alt på sms, så send alt på sms. Hei, ser at barna dine er i vår private del av hagen igjen, våre barn tør ikke gå ut og leke med sine leker, da dine barn bruker dem. Kan du vennligst hente dine barn? Henviser til avtale om bruk av hage. Mvh .... Hver jævla gang, da kan man telle hvor ofte de bryter avtalen. Blir noe ødelegt, bilde og sms. Står barna på trappa og tigger mat, send sms. Saklig, men høflig tone. "Hei, barna dine ringer på og spør om mat igjen/ber om å få bruke toalett, bedt de gå ned til deg, men de går ikke. Kunne du komme og hente dem? " Det er ikke greit at barn ikke tør å bruke egne leker. Hadde også vurdert om det på noen måte er mulig å "stenge " lekeplassen når dere ikke bruker den er borte. Henge opp huskene, låse eller tilsvarende nettet på trampolinen osv. Hverfall en periode. Anonymkode: 131a1...dd4 19 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:17 #274 Del Skrevet i går, 09:17 Jeg hadde sagt henne opp med begrunnelse at dere skal bruke leiligheten selv. Hun kan gå til sak for å ugyldiggjøre oppsigelsen, men ved å begrunne dette med ekteskapelige problemer og at en av dere voksne skal bo der, så tviler jeg på at oppsiglesen hadde blitt ugyldiggjort i meklingen. Så flytter hun ut, dere ordner opp i forholdet deres m, og vipps så kan leiligheten leies ut på ny.. Lykke til Anonymkode: 8a01e...9d9 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet i går, 09:31 #275 Del Skrevet i går, 09:31 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg hadde sagt henne opp med begrunnelse at dere skal bruke leiligheten selv. Hun kan gå til sak for å ugyldiggjøre oppsigelsen, men ved å begrunne dette med ekteskapelige problemer og at en av dere voksne skal bo der, så tviler jeg på at oppsiglesen hadde blitt ugyldiggjort i meklingen. Så flytter hun ut, dere ordner opp i forholdet deres m, og vipps så kan leiligheten leies ut på ny.. Lykke til Anonymkode: 8a01e...9d9 Dette! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:15 #276 Del Skrevet i går, 10:15 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg hadde sagt henne opp med begrunnelse at dere skal bruke leiligheten selv. Hun kan gå til sak for å ugyldiggjøre oppsigelsen, men ved å begrunne dette med ekteskapelige problemer og at en av dere voksne skal bo der, så tviler jeg på at oppsiglesen hadde blitt ugyldiggjort i meklingen. Så flytter hun ut, dere ordner opp i forholdet deres m, og vipps så kan leiligheten leies ut på ny.. Lykke til Anonymkode: 8a01e...9d9 Evt at familie skal bo der, må bare ha litt besøk til sommeren Anonymkode: 2bbcc...4c2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:32 #277 Del Skrevet i går, 10:32 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Evt at familie skal bo der, må bare ha litt besøk til sommeren Anonymkode: 2bbcc...4c2 Det er ikke lov. Anonymkode: cec75...df0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:34 #278 Del Skrevet i går, 11:34 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det er ikke lov. Anonymkode: cec75...df0 Det må jo være lov om noen av foreldrene til ts eller mannen trenger bolig, eller voksne barn. Vet ikke hvordan det er med søsken. Det blir jo veldig feil hvis leieboere skal kunne fylle boligen med slekt, også kan ikke familie til utleiere benytte boligen ved behov. Anonymkode: ccd5d...56e 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:35 #279 Del Skrevet i går, 11:35 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er ikke lov. Anonymkode: cec75...df0 Hva mener du? Man kan si opp leietaker i egen bolig dersom man har behov for å disponere arealet selv. Anonymkode: a4dca...349 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #280 Del Skrevet i går, 11:55 Regler for husleie - forklart for dummies. https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/krd/vedlegg/boby/veiledninger_og_brosjyrer/ni_kan_leier_ta_opp_andre_i_husstanden_eller_framleie.pdf Anonymkode: b651d...614 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå