AnonymBruker Skrevet i går, 19:57 #181 Del Skrevet i går, 19:57 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, du og mange andre har har god fantasi og evne til empati, ingenting galt med det. Jeg kjenner til bakgrunnen hennes, har spurt litt rundt og vet hvem foreldrene og eksen er. Eksen er visstnok en fjomp som stakk etter yngste barnet ble født, så hun har vært alene lenge. Foreldrene er vanlige pensjonister, og hun har bodd hos dem tidligere. Mistenker at hun er trygda og, da jeg aldri har sett henne dra noe annet sted enn butikken. Men da gjetter jeg, hun oppga at hun var student (men sa jo hun var uten barn og). Vi forsøker dialog, men hun unngår oss, tar ikke telefonen, vil ta det på sms. Vi vurderer å banke på, men det er jo kanskje invaderende for henne igjen..men tror vi må gjøre noe slikt. Anonymkode: 9b6a5...973 Tror nok jeg hadde banket på hos henne sånn at det ikke er hun som styrer kommunikasjonen, ikke gi henne den muligheten. Dessuten så vil det kanskje være mer ubehagelig å måtte kommunisere direkte med dere framfor å skrive korte mutte mld. Ikke gi henne muligheten til å tro at hun har overtaket på dere. Anonymkode: ccd5d...56e 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet i går, 19:57 #182 Del Skrevet i går, 19:57 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, mulig jeg må ta på meg storjentebuksene. Vi kan jo snakke i hagen, så barna trenger ikke høre på. Anonymkode: 9b6a5...973 La for guds skyld ungene høre at de ikke kan leke i Hagen deres ! 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet i går, 20:00 #183 Del Skrevet i går, 20:00 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er jo litt forskjell på om leieboer hadde blitt gravid underveis i leieforholdet til å plutselig ha to barn på 8 og 11 år med på flyttelasset. Større barn krever mer plass enn en baby, to barn krever mer plass og blir mer bråk enn en baby. I tillegg så vil ikke barna til ts være ute i hagen å leke med lekene deres da leieboers barn har tatt over uteområdet og lekene. Jeg synes ikke det er innafor med de to barna, å leieboer sa at hun skulle bo alene - noe som er utrolig frekt og sleipt av henne. Leieboer sier at det ikke er enkelt for en enslig mor å få leid noe, men jeg tror det ligger mer bak. Hun virker såpass bastant i svarene sine til ts, så dette er neppe første gang hun er på kant med utleier. Anonymkode: ccd5d...56e Jmf loven er det innafor, men hagen skal barna til leieboer ikke entre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet i går, 20:03 #184 Del Skrevet i går, 20:03 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, du og mange andre har har god fantasi og evne til empati, ingenting galt med det. Jeg kjenner til bakgrunnen hennes, har spurt litt rundt og vet hvem foreldrene og eksen er. Eksen er visstnok en fjomp som stakk etter yngste barnet ble født, så hun har vært alene lenge. Foreldrene er vanlige pensjonister, og hun har bodd hos dem tidligere. Mistenker at hun er trygda og, da jeg aldri har sett henne dra noe annet sted enn butikken. Men da gjetter jeg, hun oppga at hun var student (men sa jo hun var uten barn og). Vi forsøker dialog, men hun unngår oss, tar ikke telefonen, vil ta det på sms. Vi vurderer å banke på, men det er jo kanskje invaderende for henne igjen..men tror vi må gjøre noe slikt. Anonymkode: 9b6a5...973 Som jeg skrev i mitt tidligere innlegg. Jeg kan forstå, selv om jeg aldri hadde gjort noe lignende selv, at hun løy for å skaffe seg husrom for seg selv og barna. Det jeg ikke klarer å forstå, er etter å inngått en kontrakt på falske premisser, er at leieboeren tar seg så til rette og mener at barna hennes ikke trenger å forholde seg til avtalen ifht hage som står spesifisert i kontrakten. Skulle tatt seg godt ut om jeg hadde insistert på at barna mine hadde en slags rett til å oppholde seg i hagedelen som den andre i sameiet har enerett på. Det vitner om en person som føler seg svært berettighet og som ikke skjønner at hun får det hun har betalt for. At det er invaderende at dere banker på? Det er da svært mer invaderende at hun lar barna sine ta seg til rette på en eiendom de ikke skal oppholde seg på. Som sagt, send henne oppsigelse mtp at dere skal bruke boligen selv. Jeg har vært i en lignende situasjon selv og kan garantere deg at problemene bare blir større. Send henne oppsigelse av leieforholdet pga eget bruk. Hun har garantert ikke ressurser til å følge opp dette og dere sparer dere for en evig hodepine. Endret i går, 20:11 av moroklompen 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:06 #185 Del Skrevet i går, 20:06 moroklompen skrev (2 minutter siden): Som jeg skrev i mitt tidligere innlegg. Jeg kan forstå, selv om jeg aldri hadde gjort noe lignende selv, at hun løy for å skaffe seg husrom for seg selv og barna. Det jeg ikke klarer å forstå, er etter å inngått en kontrakt på falske premisser, er at leieboeren tar seg så til rette og mener at barna hennes ikke trenger å forholde seg til avtalen ifht hage som står spesifisert i kontrakten. Det vitner om en person som føler seg svært berettighet og som ikke skjønner at hun får det hun har betalt for. At det er invaderende at dere banker på? Det er da svært mer invaderende enn at hun lar barna sine ta seg til rette på en eiendom de ikke skal oppholde seg på. Som sagt, send henne oppsigelse mtp at dere skal bruke boligen selv. Jeg har vært i en lignende situasjon selv og kan garantere deg at problemene bare blir større. Skriver under på denne Anonymkode: 294d9...295 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:07 #186 Del Skrevet i går, 20:07 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis du leser tråden ser du hva vi skrev , altså at leilighetenpasser best for ensligeog studenter(men vi mente selvfølgelig ingen barn og familier). Ksn kan jo bare "bruke leiligheten selv" en måned, ser at det er den enkle måten. Syns det er vondt å bli løyet til og så tvinges til å lyve for å ikke bli plaget. Anonymkode: 9b6a5...973 Jeg har lest at dere mener det, men poenget er at det har ingenting å si hva dere mener. Leietaker har uansett alltid rett til å flytte inn barn, kjæreste/ektefelle, eller annen familie i rett opp- eller nedadstigende linje. Hvis dere prøver å si opp med begrunnelsen "bruke selv" etter så mye konflikt så vil leietaker få medhold på å bestride oppsigelsen. Anonymkode: 268a4...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:08 #187 Del Skrevet i går, 20:08 moroklompen skrev (1 minutt siden): Som jeg skrev i mitt tidligere innlegg. Jeg kan forstå, selv om jeg aldri hadde gjort noe lignende selv, at hun løy for å skaffe seg husrom for seg selv og barna. Det jeg ikke klarer å forstå, er etter å inngått en kontrakt på falske premisser, er at leieboeren tar seg så til rette og mener at barna hennes ikke trenger å forholde seg til avtalen ifht hage som står spesifisert i kontrakten. Det vitner om en person som føler seg svært berettighet og som ikke skjønner at hun får det hun har betalt for. At det er invaderende at dere banker på? Det er da svært mer invaderende enn at hun lar barna sine ta seg til rette på en eiendom de ikke skal oppholde seg på. Som sagt, send henne oppsigelse mtp at dere skal bruke boligen selv. Jeg har vært i en lignende situasjon selv og kan garantere deg at problemene bare blir større. Takk for svar. Det er det jeg frykter , at det skal bli mer intenst. Derfor tror jeg vi lander på å bruke leiligheten selv en måned. Er faktisk sint og irritert for at jeg må tvinges til å lyve pga. dette. Anonymkode: 9b6a5...973 7 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:12 #188 Del Skrevet i går, 20:12 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Frykter dette. Ptoblemwt er jo at vi skjønner at hennes og barnas trivsel vil synke om de bare skal være i sin del av hagen og den lille leiligheten, sant ikke ringe på hos oss på morgenen i helger. Anonymkode: 9b6a5...973 Iht å kontakte dere , kan dere være strenge på, når det er ok og ikke. Ellers blir dere jo helt invadert Anonymkode: 4301d...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:12 #189 Del Skrevet i går, 20:12 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har lest at dere mener det, men poenget er at det har ingenting å si hva dere mener. Leietaker har uansett alltid rett til å flytte inn barn, kjæreste/ektefelle, eller annen familie i rett opp- eller nedadstigende linje. Hvis dere prøver å si opp med begrunnelsen "bruke selv" etter så mye konflikt så vil leietaker få medhold på å bestride oppsigelsen. Anonymkode: 268a4...69d Det har ikke vært noen konflikt. Leieren unngår oss. Klokelig så. Så kan ikke tenke meg at hun vil bestride det. Leiligheten kan godt trenge et lag maling og litt pyntefuging etter fire-fem år. Det er helt hvitt der nå. Ja, er det klar over det, det var derfor vi tydelig spurte om hun hadde barn eller samboer, men hun løy jo. Anonymkode: 9b6a5...973 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet i går, 20:13 #190 Del Skrevet i går, 20:13 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar. Det er det jeg frykter , at det skal bli mer intenst. Derfor tror jeg vi lander på å bruke leiligheten selv en måned. Er faktisk sint og irritert for at jeg må tvinges til å lyve pga. dette. Anonymkode: 9b6a5...973 Skjønner jeg godt! De fleste hadde vel latt løgnen hennes ifht barna gå men det at hun med vilje tar seg slik til rette, gjør at jeg tenker at dere bør få henne ut umiddelbart. Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet ovenfor mennesker som leietager viser seg å være. Har flere utleieleiligheter selv og ønsker alltid å være imøtekommende og forståelsesfull men min erfaring med den type leietagere er at de tar hele hånden og blir ett stort problem. Har dere en tidsbestemt eller ubestemt kontrakt? Endret i går, 20:17 av moroklompen 3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:14 #191 Del Skrevet i går, 20:14 Apis skrev (3 timer siden): tror jeg ville tatt kostnaden med å kjøpe noen timer med advokatråd. det blir sagt at alenemødre med barn er noe av det vanskeligste å si opp et leieforhold Er ikke verre å si opp aleneforeldre enn par med barn. Selvsagt gjør barn det vanskeligere men slik er det uansett om man er aleneforelder eller ikke. Anonymkode: b50ff...2f3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:16 #192 Del Skrevet i går, 20:16 Dete kan si opp avtalen, om dere skal bruke den privat , oppgradering etc. Litt usikker på om dere kan gjøre det før evnt avtalen utgår. Hvis dere har feks satt opp ett år på kontrakten. Mulig dere bør søke hjelp hos advokat. For hvis dere ikke gjør alt riktig, kan dere slite mer ved å få det ril. Advokater vet hvilke smutthull dere har Anonymkode: 4301d...f9d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:24 #193 Del Skrevet i går, 20:24 moroklompen skrev (6 minutter siden): Skjønner jeg godt! De fleste hadde vel latt løgnen hennes ifht barna gå men det at hun med vilje tar seg slik til rette, gjør at jeg tenker at dere bør få henne ut umiddelbart. Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet ovenfor mennesker som leietager viser seg å være. Har flere utleieleiligheter selv og ønsker alltid å være imøtekommende og forståelsesfull men min erfaring med den type leietagere er at de tar hele hånden og blir ett stort problem. Har dere en tidsbestemt eller ubestemt kontrakt? Takk. Tidsbestemt på ett år, da det er i huset vårt. Men vi hadde regnet med å forlenge, slik som med forrige leietager. Vi kan sikkert holde ut til oktober, men vil helst ha en slutt på dette raskt. Anonymkode: 9b6a5...973 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet i går, 20:27 #194 Del Skrevet i går, 20:27 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi leide akkurat ut kjellerleiligheten vår igjen. Den er liten og med ett lite soverom, lite bad og kjøkken/stue. Perfekt for en student. Vi leide ut til en student i fire år, men hun var ferdig og har flyttet. Vi leide ut til en ny student, og slrev i annonsen at vi ønsket én leieboer og ikke barn eller husdyr. Hun sa hun skulle bo alene, men hsr flyttet inn med to barn i barneskolealder. Vi har spesifisert at leieboer ikke hsr bruksrett av vår hage (vi hsr laget en liten hageflekk med litt platting og utemøbler til leieboer). I vår hage har vi trampoline, huske, klatrestativ og barnas uteleker. Disse bruker nå bsrna til leieboer hver dag. Vi hsr ikke hjerte til å be barna gå, men hsr sagt ifra til leieboer om at dette ikke vsr en del av avtalen og at det må slutte. Barna kommer også på døra om morgenen for å komme på besøk, men de er jo større enn barna våre og vil egentlig bare leke med lekene deres og spise mat. Vi føler oss invadert. Har vi i det heletatt en mulighet til å kaste henne ut? Dette fungerer ikke for oss og er til ulempe slik det er nå. Hun er ellers snill med barna og de fremstår velstelte. Mistenker ikke at hun ikke er en god mor, bare enbmor med svært dårlig økonomi. Anonymkode: 9b6a5...973 Nei, dere kan ikke kaste henne ut fordi Dere lar hennes barn bruke deres trampoline. Er så enkelt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet i går, 20:29 #195 Del Skrevet i går, 20:29 Dere har sikkert rett til å kaste henne ut. Muligens hadde hun trodd at barna kunne bodd et annet sted, far eller foreldre for eksempel . . ? Men jeg ville ikke hatt hjerte til å kaste dem ut. Jeg ville da også garantert fått bank av kona mi . . . . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:31 #196 Del Skrevet i går, 20:31 senior skrev (Akkurat nå): Dere har sikkert rett til å kaste henne ut. Muligens hadde hun trodd at barna kunne bodd et annet sted, far eller foreldre for eksempel . . ? Men jeg ville ikke hatt hjerte til å kaste dem ut. Jeg ville da også garantert fått bank av kona mi . . . . Det kan hende. Altså mener du å di at kona di er veldig snill eller veldig slem? 😆 Anonymkode: 9b6a5...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:32 #197 Del Skrevet i går, 20:32 senior skrev (2 minutter siden): Dere har sikkert rett til å kaste henne ut. Muligens hadde hun trodd at barna kunne bodd et annet sted, far eller foreldre for eksempel . . ? Men jeg ville ikke hatt hjerte til å kaste dem ut. Jeg ville da også garantert fått bank av kona mi . . . . Vi spurte om hun hadde barn, ikke om barna skulle bo der, så hun løy uansett Anonymkode: 9b6a5...973 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:32 #198 Del Skrevet i går, 20:32 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk for svar. Det er det jeg frykter , at det skal bli mer intenst. Derfor tror jeg vi lander på å bruke leiligheten selv en måned. Er faktisk sint og irritert for at jeg må tvinges til å lyve pga. dette. Anonymkode: 9b6a5...973 Jeg skjønner deg godt! Og jeg hadde gjort det samme selv, uten dårlig samvittighet. Jeg blir irritert på dine vegne. Jeg ser mange skriver at de skjønner hvorfor hun gjorde det og at man skal vise sympati. Men det er ikke ditt ansvar. Det er nok tøft for henne, jeg er alenemamma selv og vet alt om det men når noen bevisst lyver, tar seg til rette, oppfører seg ufint og ikke forholder seg til avtale ville jeg brukt de midlene jeg hadde for å bli kvitt de enklest mulig. Så får det være hennes eget problem. Som man reder ligger man. Anonymkode: 024d9...e53 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:37 #199 Del Skrevet i går, 20:37 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi leide akkurat ut kjellerleiligheten vår igjen. Den er liten og med ett lite soverom, lite bad og kjøkken/stue. Perfekt for en student. Vi leide ut til en student i fire år, men hun var ferdig og har flyttet. Vi leide ut til en ny student, og slrev i annonsen at vi ønsket én leieboer og ikke barn eller husdyr. Hun sa hun skulle bo alene, men hsr flyttet inn med to barn i barneskolealder. Vi har spesifisert at leieboer ikke hsr bruksrett av vår hage (vi hsr laget en liten hageflekk med litt platting og utemøbler til leieboer). I vår hage har vi trampoline, huske, klatrestativ og barnas uteleker. Disse bruker nå bsrna til leieboer hver dag. Vi hsr ikke hjerte til å be barna gå, men hsr sagt ifra til leieboer om at dette ikke vsr en del av avtalen og at det må slutte. Barna kommer også på døra om morgenen for å komme på besøk, men de er jo større enn barna våre og vil egentlig bare leke med lekene deres og spise mat. Vi føler oss invadert. Har vi i det heletatt en mulighet til å kaste henne ut? Dette fungerer ikke for oss og er til ulempe slik det er nå. Hun er ellers snill med barna og de fremstår velstelte. Mistenker ikke at hun ikke er en god mor, bare enbmor med svært dårlig økonomi. Anonymkode: 9b6a5...973 Hvor mange m2 er leiligheten? Når det er ett soverom kan barna dele rommet og mor sove i stua. Tror ikke "overbefolket" er helt riktig. Trangt, ja. Men ikke direkte overbefolket. Et lite bad spiller ingen rolle da man bruker det alene, hver for seg. Anonymkode: 4929b...fda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:38 #200 Del Skrevet i går, 20:38 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kaste ut alenemor med to barn i barneskolealder? Dere burde skamme dere. Anonymkode: 0c45c...253 Men herregud, folk kan da for faen bestemme premissene for hvordan de ønsker å leie ut. De har jo vært helt klare på hva de ønsker. Anonymkode: 5ac0f...ff9 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå