Gå til innhold

Drittlei av telenor, hva annet er bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner å bli mektig lei av telenor. Vet ikke hvor mange ganger nå i løpet av årene jeg har vært kunde at de plutselig sender ut melding om at de skal fjerne alle abbonement typer de har fordi de skal lage nye, og at man da "tvangsflyttes" over til et nytt abbonement som de lover er likt som det man har hatt før i forhold til datahstighet og diverse. Eneste forskjell er at den nye man flyttes til koster gjerne 100-200 kr mer. 

Jeg skjønner heller ikke noe av fakturaene jeg får. Står nå at jeg har et abbonement på 549 kr i mnd. Alilkevel får jeg regning på 644 kr, og sjekker faktura så står det fast pris 644 kr. Hvorfor?

Uansett, begynner å bli mektig lei av telenor. Hvilke andre leverandører er bra ift. pris og hastighet og som ikke bedriver slikt lureri mot kundene sine?

Anonymkode: b2e9e...886

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig fornøyd med happybites, billig og har aldri opplevd noen problemer, de bruker også telenor nettverket så hvis du ikke har hatt problemer med telenor dekning kan de være et godt alternativ 😊

Anonymkode: f7fdc...700

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Uansett, begynner å bli mektig lei av telenor. Hvilke andre leverandører er bra ift. pris og hastighet og som ikke bedriver slikt lureri mot kundene sine?

Telenor er den største leverandøren i Norge, og ligger gjerne over de andre leverandørene i pris.

Det er tre ulike mobilnett i Norge, Telenor, Telia og ICE.

Om du ønsker Telenor dekning kan du velge mellom Telenor, Talkmore, Saga Mobil, Happybytes, Pluss Mobil, Unifon (bare bedrift.)  

Telia leverer nett til Fjordkraft Mobil, Chili Mobil, OneCal,l MyCall og Phonero

ICE har eget nett, og bytter til Telenor i løpet av 2025 steder der de ikke selv har dekning.

Det er et stort utvalg i mobilabonnement, det finnes helt sikkert alternativer til Telenor:

Se https://www.bytt.no/mobilabonnement

Endret av TBL12
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjelenor er det best å komme seg vekk fra. Alt annet lønner seg. 

Anonymkode: 52333...f60

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stjelenor er det best å komme seg vekk fra. Alt annet lønner seg. 

Anonymkode: 52333...f60

Telehor har jeg alltid kalt de 😛

TS skriver som om de er bra 'hva annet er bra?' Alt annet er bedre. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilke andre leverandører er bra ift. pris og hastighet og som ikke bedriver slikt lureri mot kundene sine?

Hva ønsker du da TS? Har du behov for uendelig mengde data, eller er 5GB nok for deg? Jeg har nå One Call, to stk på abonnementet og betaler 240kr/mnd. Vi har 2GB hver. Det er nok for vårt bruk. 

Anonymkode: 62118...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Telehor har jeg alltid kalt de 😛

TS skriver som om de er bra 'hva annet er bra?' Alt annet er bedre. 

Hva ønsker du da TS? Har du behov for uendelig mengde data, eller er 5GB nok for deg? Jeg har nå One Call, to stk på abonnementet og betaler 240kr/mnd. Vi har 2GB hver. Det er nok for vårt bruk. 

Tror TS snakker om bredbånd og ikke mobilabonnement 

Anonymkode: cb2ed...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Begynner å bli mektig lei av telenor. Vet ikke hvor mange ganger nå i løpet av årene jeg har vært kunde at de plutselig sender ut melding om at de skal fjerne alle abbonement typer de har fordi de skal lage nye, og at man da "tvangsflyttes" over til et nytt abbonement som de lover er likt som det man har hatt før i forhold til datahstighet og diverse. Eneste forskjell er at den nye man flyttes til koster gjerne 100-200 kr mer. 

Jeg skjønner heller ikke noe av fakturaene jeg får. Står nå at jeg har et abbonement på 549 kr i mnd. Alilkevel får jeg regning på 644 kr, og sjekker faktura så står det fast pris 644 kr. Hvorfor?

Var evig lei Telenor for en tid tilbake. Byttet til Telia fordi vi da fikk samlerabatt. 
Så begynte Telia med samme Tullet som Telenor har hatt og som ts irriterer seg over. 
Byttet nylig til Talkmore, med full Telenordekning. Rabatt fordi vi er OBOS medlemmer og kr 750 inn på Trumf kortet når to månedsfakturaer er betalt, i tillegg til 4% Trumfbonus på alle fakturaer. 
Mye mer å velge mellom av abn. Helt problemfri overgang. Får kr. 500 for å verve…. Så her hanker jeg inn alle som vil og som vil ha kr 500 for å bytte over :skratte: særlig når man er ab. :skratte:

Anonymkode: 6ea87...792

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Happybytes. De har full Telenor dekning. Betaler 198 kr for 12 GB. Utrolig fornøyd. Brukt dem i flere år, uten problemer😊 Jeg hadde Telenor før, men synes det var drøyt å betale 249 kr for bare 2 GB.

Anonymkode: 66e0b...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har Happybytes. De har full Telenor dekning. Betaler 198 kr for 12 GB. Utrolig fornøyd. Brukt dem i flere år, uten problemer😊 Jeg hadde Telenor før, men synes det var drøyt å betale 249 kr for bare 2 GB.

Anonymkode: 66e0b...b94

Hvor lang tid tar det før Happybytes blir kjøpt opp av en større aktør, og tilbyr dårligere vilkår? 

Jeg spør retorisk. Selv opprettet jeg abonnement hos Chili mobil for en del år siden, da de hadde desidert best pris. Det tok noen uker før de ble oppkjøpt av en større aktør, og denne større aktøren ble litt senere kjøpt opp av en enda større aktør, osv. Og slik har det fortsatt. Stadig nye oppkjøp, fusjoner og dermed automatisk flytting av abonnement. 

Nå vet jeg ikke lenger navnet på aktøren jeg er hos (muligens Ice, selv om det er Lyse Mobil som fakturerer), men vilkårene er ihvertfall ikke de samme jeg opprinnelig hadde hos Chili. 

Anonymkode: a646f...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tror TS snakker om bredbånd og ikke mobilabonnement 

Anonymkode: cb2ed...661

Det var litt vanskelig å få tak i hva ts snakka om ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg byttet til Talkmore av samme grunn som deg ts. De lovet at de aldri noen gang skulle fjerne abonnementet mitt for å så gi meg ett nytt dyrere, uten samtykke, basert på hva de mente var riktig for meg. Helt uten å inkludere meg i det. Noe de har holdt så langt 🙏🏻

Anonymkode: 287e5...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor lang tid tar det før Happybytes blir kjøpt opp av en større aktør, og tilbyr dårligere vilkår? 

Jeg spør retorisk. Selv opprettet jeg abonnement hos Chili mobil for en del år siden, da de hadde desidert best pris. Det tok noen uker før de ble oppkjøpt av en større aktør, og denne større aktøren ble litt senere kjøpt opp av en enda større aktør, osv. Og slik har det fortsatt. Stadig nye oppkjøp, fusjoner og dermed automatisk flytting av abonnement. 

Nå vet jeg ikke lenger navnet på aktøren jeg er hos (muligens Ice, selv om det er Lyse Mobil som fakturerer), men vilkårene er ihvertfall ikke de samme jeg opprinnelig hadde hos Chili. 

Anonymkode: a646f...2bb

Spiller det noen rolle? Om de så blir kjøpt opp og tilbyr dårligere avtale så er det jo bare å gå videre til noen andre, du binder deg jo ikke.

Anonymkode: f7fdc...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gikk over til ice, hadde bare tull med telenor så dit går jeg aldri tilbake. Hos ice fungerer alt som det skal.

Anonymkode: 6b2c3...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...