AnonymBruker Skrevet i går, 10:48 #21 Del Skrevet i går, 10:48 Gnå skrev (23 minutter siden): Skjønner. Men da har du jo bestemt deg, da? Og så må broren din få bestemme hva han gjør, når han vet at det er forutsetningene. Jeg skjønner hvorfor du ikke vil at de tar med hunden, og jeg skjønner at du synes det er synd om de ikke kommer - men jeg skjønner ham også, og synes ikke det er dårlig gjort eller noe at han velger som han gjør. Men selvsagt synd at dere ikke får møttes. Ja, takk for muligheten for å ventilerende uansett 🫶🏻🫶🏻 Anonymkode: 84693...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:53 #22 Del Skrevet i går, 10:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Broren min og kjæresten hans bor i en annen by og spør om de kan komme på besøk ifbm sommerferie. Jeg har sagt at de er hjertelig velkommen. Plutselig sier han at de har kjøpt seg hund og at den må være med hvis de skal få til å komme. Vi har hund selv samt 3 barn under 8 år. Vi bor I en leilighet på 120 kvm uten hage eller lignende. Vår hund er helt fantastisk med barna og veldig snill, men ikke glad i valper og kan fort knurre og glefse mot dem for å si ifra. Vi har helt ærlig nok med vår egen hund og våre barn, og har ingen mulighet til å holde dem adskilt når de kommer på besøk. Jeg har sagt at vi har nok med vår egen hund og at vi ikke ønsker at de tar med hunden. Da sier de at de ikke kommer, og det synes jeg er kjempeleit da det er lenge siden jeg har sett dem... Vi ordner pass til vår hund når vi reiser og besøker familie, men det er ikke aktuelt for dem. Er jeg urimelig som ikke ønsker en til hund i hus i denne situasjonen? Anonymkode: 84693...3b2 Du er ikke urimelig som ikke vil ha hunden på besøk, men du er urimelig som forventer at de skaffer hundepass for å besøke dere. Du må akseptere at de da ikke kommer på besøk. Anonymkode: 81bf8...7c4 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:57 #23 Del Skrevet i går, 10:57 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er ikke urimelig som ikke vil ha hunden på besøk, men du er urimelig som forventer at de skaffer hundepass for å besøke dere. Du må akseptere at de da ikke kommer på besøk. Anonymkode: 81bf8...7c4 Ja, det gjør jeg. Anonymkode: 84693...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:59 #24 Del Skrevet i går, 10:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skal aldri en til hund inn i mitt hus 😊 Ikke på dagsbesøk heller. Vi har en hund, det er nok. Det er et dyr, ikke et familiemedlem 😊 Anonymkode: 84693...3b2 For deg er det sånn, for andre er det annerledes. Det at andre ser på hunden sin som et familiemedlem betyr ikke at de tar feil bare fordi du mener noe annet. Jeg har selv familie som ikke ønsker hunden min på besøk. Det respekterer jeg. Jeg kommer da heller ikke på besøk, men møter dem andre steder der hunden kan bli med. Det kan de bli sure for, men det er min grense. De får takle å bli sure, på samme måte som du må takle at dine grenser gjør at broren din ikke kommer på besøk i sommer. Anonymkode: 81bf8...7c4 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:00 #25 Del Skrevet i går, 11:00 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det gjør jeg. Anonymkode: 84693...3b2 Hvorfor da denne tråden 🤷♀️🤷♀️🤷♀️ for å få støtte til at broren din er urimelig? Anonymkode: 81bf8...7c4 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:10 #26 Del Skrevet i går, 11:10 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor da denne tråden 🤷♀️🤷♀️🤷♀️ for å få støtte til at broren din er urimelig? Anonymkode: 81bf8...7c4 Jeg spurte om jeg var urimelig, og det ser jeg at jeg ikke er. Anonymkode: 84693...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:04 #27 Del Skrevet i går, 12:04 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg spurte om jeg var urimelig, og det ser jeg at jeg ikke er. Anonymkode: 84693...3b2 Ok. Trenger du andres bekreftelse på egne beslutninger? Selvom du ikke er urimelig betyr det ikke at broren din er det. Og du velger selv å ikke ha broren din på besøk, så da forstår jeg ikke hvorfor du skal legge ut her og synes det er så leit når du velger det selv. Anonymkode: 81bf8...7c4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:09 #28 Del Skrevet i går, 12:09 Jeg ville aldri ordnet pass til en hval, så skjønner dem. Samtidig skjønner jeg jo deg også. Anonymkode: 8414f...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:11 #29 Del Skrevet i går, 12:11 Jeg hadde heller aldri dratt fra mitt familiemedlem på den måten, spesielt ikke latt noen passe en valp over flere dager om det ikke må gjøres. Du virker lite forståelsesfull og synes det er trist å høre du har hund selv uten å tenke på hunden som et familiemedlem, får håpe mannen din og barna ser det annerledes. Anonymkode: c2451...6a9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:12 #30 Del Skrevet i går, 12:12 Samtidig greit å takke nei til besøk med tanken på deres hund såklart. Anonymkode: c2451...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet i går, 12:13 #31 Del Skrevet i går, 12:13 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må huske selv å ikke bli sur når du ikke får lov å ha med deg hunden til folk. Anonymkode: 3975e...a9f Hun sier jo at de fikser pass til sin hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:15 #32 Del Skrevet i går, 12:15 Jeg skjønner dere begge. Har selv en hund i liten leilighet, og vi kunne ikke hatt en annen hund her spesielt lenge før det ble dårlig stemning, hun liker stort sett ikke andre hunder. Jeg hadde imidlertid ikke forventet at noen dro fra valpen sin for å besøke oss, da hadde vi heller besøkt dem. Har fast hundepasser til frøkna her, som hun er mer begeistret for enn flokken sin til tider, så hun lider ingen nød. Anonymkode: 52182...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:36 #33 Del Skrevet i går, 13:36 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hunden vår er oppvokst med mannen min i forsvaret på leir i 7 år med mange andre hunder. Hun har vært med på øvelser, skytebaner, kjøretøy, snøscooter, alarmutrykninger og alt mulig annet. Hun er oppvokst med barn og trives rundt barna våre. Dessverre så hadde vi et kull på henne (avtale med oppdretter) som hun ikke trivdes med, og etter dette har vi ikke påtvunget henne sosialisering med valper da hun tydelig ikke liker det. Både for hennes del og for valpene sin del. Selv om hun er godt sosialisert og aktivisert så er hun fortsatt en hund og et individ, og vi har respekt for at akkurat dette er noe hun tydelig viser at hun ikke ønsker. Absolutt alle hunder kan ha situasjoner hvor de kan bite eller være misfornøyde eller si ifra, om man ikke forstår eller respekterer og tar hensyn til det burde man ikke ha hund. Også for andre valper sin del er det selvfølgelig ikke noe vi jobber mye med da det tross alt går ut over den aktuelle valpen om vi på død og liv skal pushe på sosialisering av vår egen. Det gir oss ingen andre problemer enn at vi ikke er med andre valper. TS Anonymkode: 84693...3b2 Jeg har ikke hund, men du og din familie virker som en bra hundefamilie. Synes ikke at du er urimelig som sier nei til besøk av valp når du vet at dette er noe din hund ikke liker. Broren din er vel egentlig heller ikke urimelig, for hvis valpen er rundt 7 mnd på det planlagte besøkstidspunktet, så forstår jeg at de ikke vil overlate den til noen andre. Når er en hund ikke valp lenger i din hund sine øyne? Kanskje dere kan prøve besøk da? Anonymkode: dc37d...b18 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:02 #34 Del Skrevet i går, 16:02 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altså at folk generelt gir hundene sine for lite stimuli er jo ikke mitt problem, den er jo fortsatt ikke velkommen hjemme hos oss. Og hva sydenturer vs 2 netter på besøk hos familie har med saken å gjøre forstår jeg heller ikke. Om jeg er egoistisk fordi jeg ikke vil ha en ekstra hund i hus når vi allerede har en hund som ikke går godt overens med valper og 3 små barn oppi det hele så er det helt greit. Da er jeg heller egoistisk enn å risikere at det skjer en ulykke. Anonymkode: 84693...3b2 Jeg siktet jo dette nettopp til deg, at du syns det er mer en ok å reise fra hunden i dine ferier. Så du bryr det minimalt om hunden får nok selskap og stimuli. Du trenger heller ikke komme med en kommentar om at du sørger for nok stimuli, fordi det gjør du neppe. De færreste med hund klarer å få til det, med mindre man er Lars Monsen. Anonymkode: 10270...c9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:27 #35 Del Skrevet i går, 17:27 Hundene kommer til å bli bestevenner. Slipp de løse sammen og la de finne utav ting selv. Hunden din sier i fra og det skal den gjøre. Det som er saken er at den etablerer et hierarki med den andre hunden. Så lenge den ikke er skikkelig aggressiv mot andre hunder, går det helt fint Anonymkode: cb3f9...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:37 #36 Del Skrevet i går, 17:37 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Broren min og kjæresten hans bor i en annen by og spør om de kan komme på besøk ifbm sommerferie. Jeg har sagt at de er hjertelig velkommen. Plutselig sier han at de har kjøpt seg hund og at den må være med hvis de skal få til å komme. Vi har hund selv samt 3 barn under 8 år. Vi bor I en leilighet på 120 kvm uten hage eller lignende. Vår hund er helt fantastisk med barna og veldig snill, men ikke glad i valper og kan fort knurre og glefse mot dem for å si ifra. Vi har helt ærlig nok med vår egen hund og våre barn, og har ingen mulighet til å holde dem adskilt når de kommer på besøk. Jeg har sagt at vi har nok med vår egen hund og at vi ikke ønsker at de tar med hunden. Da sier de at de ikke kommer, og det synes jeg er kjempeleit da det er lenge siden jeg har sett dem... Vi ordner pass til vår hund når vi reiser og besøker familie, men det er ikke aktuelt for dem. Er jeg urimelig som ikke ønsker en til hund i hus i denne situasjonen? Anonymkode: 84693...3b2 Du er ikke urimelig, men det er en selvfølge at man ikke drar fra en valp over flere dager. Da blir det å møtes neste sommer da. Ingen big deal det 😂 Anonymkode: b8460...3a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet i går, 17:44 #37 Del Skrevet i går, 17:44 Er det ikke f.eks en ide å finne pass til hunden, eller la hund og mann bli igjen hjemme, og besøke din bror istedet? Jeg regner med det er tofeltsvei mellom disse byene. Om bare det at de ikke vil komme på besøk uten sin hund gjør at dere ikke kan møtes i det hele tatt, fremstår du lite fleksibel og firkantet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:04 #38 Del Skrevet i går, 19:04 Anonymbruker*** skrev (1 time siden): Er det ikke f.eks en ide å finne pass til hunden, eller la hund og mann bli igjen hjemme, og besøke din bror istedet? Jeg regner med det er tofeltsvei mellom disse byene. Om bare det at de ikke vil komme på besøk uten sin hund gjør at dere ikke kan møtes i det hele tatt, fremstår du lite fleksibel og firkantet. Han ville komme og hilse på barna i sommer og skulle komme en helg mens vi er hjemme mellom 2 feriedestinasjoner 😊 så nei det er ikke et alternativ. Men vi ser nok hverandre i løpet av året uansett, så akkurat det går fint, poenget er ikke at jeg på død og liv må se min bror akkurat i sommer 😊 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hundene kommer til å bli bestevenner. Slipp de løse sammen og la de finne utav ting selv. Hunden din sier i fra og det skal den gjøre. Det som er saken er at den etablerer et hierarki med den andre hunden. Så lenge den ikke er skikkelig aggressiv mot andre hunder, går det helt fint Anonymkode: cb3f9...b04 Nei. Jeg har 3 små barn og en hund som ikke er glad i valper. Da skal vi ikke ha besøk av en stor, 7 mnd gammel valp som så og si ikke har vært i hus med små barn før på et areale hvor det allerede er for mange mennesker. Det går helt fint helt til et av barna mangler et halvt ansikt. Det skjer ikke. Anonymkode: 84693...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet i går, 19:17 #39 Del Skrevet i går, 19:17 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han ville komme og hilse på barna i sommer og skulle komme en helg mens vi er hjemme mellom 2 feriedestinasjoner 😊 så nei det er ikke et alternativ. Men vi ser nok hverandre i løpet av året uansett, så akkurat det går fint, poenget er ikke at jeg på død og liv må se min bror akkurat i sommer 😊 Nei. Jeg har 3 små barn og en hund som ikke er glad i valper. Da skal vi ikke ha besøk av en stor, 7 mnd gammel valp som så og si ikke har vært i hus med små barn før på et areale hvor det allerede er for mange mennesker. Det går helt fint helt til et av barna mangler et halvt ansikt. Det skjer ikke. Anonymkode: 84693...3b2 Hva er egt poenget ditt da? Det er ikke urimelig at du ikke kan huse en annen hund hjemme (som andre her påpeker), men utifra hi virker det som du også er skuffet over broren din. Pass til hund er ikke alltid like lett å få til. Kjenninger som passer har kanskje ikke mulighet, spesielt midt i fellesferien. Profesjonelt pass er svindyrt, og blir fort fullbooket i fellesferien. Itillegg er det helt legitimt å ikke ville sette bort hunden sin i ferien, spesielt en valp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå