AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:23 #1 Del Skrevet lørdag kl 08:23 Hei, jeg lurer på hva skjer med min pensjon i firmaet hvor jeg jobber. Jeg selvfølgelig spurte dem, men de sier at alt er greit, å hver gang jeg ser noe rart, de sier det er en feil og det er fikset nå. Først, i en periode av 4 måneder, jeg fikk 2 brev at jeg var Utmeldt fra innskuddspensjon med investeringsvalg. I banken sa til meg at jeg hadde ingen pensjon aktiv, men når mitt firma aktiveres igjen, jeg får egentlig hele perioden. Jeg er veldig dårlig å sjkønne alt, og er litt beskymred at det er noe galt her for ekempel jeg kan se nå i min pensjon at det beveger, og det er 5000kr mindre enn i forrige uke, jeg tenkte at pensjonen var noe sikker, penger som bare vokse og vokse. Jeg ser at 80% er i aksjer, skjønnen ingenting og er redd at kan miste penger. det er skrev at investeringprofil er Bærekraft 80 Valutasikret (P1) noe som kan forklare meg hva sjer her?, tusen takk Investeringsprofil - Nordea Liv Bærekraft 80 Valutasikret (P1) Anonymkode: a03f8...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet lørdag kl 08:55 #2 Del Skrevet lørdag kl 08:55 Vokser? 80% aksjer. Les papirene, da skjønner du risikoen med aksjesparing. Det er globalt børskrakk. Aksjer stuper mer enn stupedama godteriet. Da synker også verdien på sparingen din. Tror en ren renteprofil er rett for deg. Da er du sikret en sakte oppgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronicaoslo Skrevet lørdag kl 09:19 #3 Del Skrevet lørdag kl 09:19 (endret) endo skrev (24 minutter siden): Vokser? 80% aksjer. Les papirene, da skjønner du risikoen med aksjesparing. Det er globalt børskrakk. Aksjer stuper mer enn stupedama godteriet. Da synker også verdien på sparingen din. Tror en ren renteprofil er rett for deg. Da er du sikret en sakte oppgang. Jeg er enig, Firmaet fikset denne pensjon for meg, det er "automatisk", jeg vet ikke hvis jeg kan bytte, endre eller gjøre noe. Er det ikke at firmaet må sette en prosent penger i en pensjon konto, men uten risiko, en som kan gi litt rente eller, ingenting... Men ikke tape penger... Endret lørdag kl 09:19 av veronicaoslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå