Gå til innhold

Sykepleiere eller spl. studenter, se her!

Fremhevede innlegg

Gjest 4 barns mamma
Skrevet

Jeg har søkt sykepleien nå, oppstart høsten 2006. Jeg håper inderlig jeg kommer inn. Jeg er kjempemotivert og vil så gjerne kaste meg ut i det. :)

Kryss fingrene for meg jenter, og send meg gode vibber slik at jeg kommer inn.

Er det noen her som har gått sykepleien eller som er studenter nå som kan si meg at dette er helt overkommelig studie. At jeg rett og slett klarer det? Hvor mye leste/leser dere? Hvordan er uken lagt opp? Jeg vet det er en del lange blokker som det er praksis i, men hvordan er det med all lesingen da? Mye oppgaver?

Jeg er nervøs, glad, stressa og er redd for at jeg kanskje tar meg vann over hodet, husk at jeg har 4 småtroll her hjemme som krever sitt også. Jeg er hjelpepleier nå, så jeg har masse yrkeserfaring, og det hjelper en masse. Litt peiling har jeg jo :sjenert: .

Har noen her noen gode råd eller tips og fortelle meg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Guro_*
Skrevet

Skal også søke meg inn på sykepleien til høsten :)

Har også tatt deler av hjelpepleien og jobbet ved et sykehjem.

Er mega interessert i 'helseting', jeg VIL hjelpe folk som lider.

Jeg har et problem..

jeg svimer lett av om det blir snakk om brudd.. :sur:

jeg har enda ikke kommet gjennom et førstehjelpskurs uten å bli dårlig..

men alt annet går greit, er kjempe interressert!!!!!!!!!!!!!!!!

Er dette noe man venner seg til og kommer over tror dere??

JEg vil ikke la dette ødelegge drømmen min...

Skrevet

Jeg er andreårs sykepleiestudent.

Utdanningen er jo forskjellig lagt opp fra studiested til studiested. Hos oss var det en god del lesing 1. året. Da var det passeringstester i anatomi, legemiddelhåndtering og sykdomslære som krevde en god del pugging og forståelse. I tillegg til dette kom praksis på sykehjem og en god del oppgaver utenom. Mye gruppearbeid i forbindelse med oppgavene. Vi hadde vanligvis en studiedag i uken. Du må være forberedt på at en god del av forelesningene kommer til å være obligatoriske. Hos oss er omtrent 95 % obligatorisk, og vi har bare lov til å ha 10 % fravær. Dette betyr at man får fort mange ekstraoppgaver / arbeidskrav hvis man er mye borte fra forelesningene.

Jeg vil si at dette studiet er overkommelig så lenge man er innstilt på det. Høres kanskje litt slitsomt ut med 4 unger, men det er jo mange som har klart det før deg. Og siden du har helsefaglig bakgrunn fra før av trenger du kanskje ikke like mye lesing og pugging som meg som nesten kom rett fra videregående.

Krysser fingrene for deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...