Gå til innhold

Dere som kjenner Bergen godt, hvor er det fint å bo med små?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ts her. Takk for mange svar 😊 

Fyllingsdalen høres bra ut, og ser jo også at det er ganske sentralt. I alle fall «første delen». Jeg skal være hjemme med barn i alle fall i to år, og så vil jeg søke arbeid i nærheten av bosted når den tid kommer. Så avstand til arbeidplass er ikke relevant akkurat nå. Første pri er å finne et trivelig område. Jeg har to fleksible utdanninger, og kan etter alt å dømme finne meg en jobb med nærhet til de fleste bydeler. Mannen jobber uansett med base i en annen by, og har for det meste hjemmekontor. 

Hva med ytre eller indre Arna? Ser at prisene er lave der, men at det kalles den glemte bydel eller noe i den dur.. 😬

Anonymkode: 9e78f...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Med deres budsjett blir det nok litt blandet drops uansett, da rekkehus i «finere» områder gjerne koster 7-8 millioner. 

Anonymkode: 8c642...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fyllingsdalen høres bra ut, og ser jo også at det er ganske sentralt. I alle fall «første delen». Jeg skal være hjemme med barn i alle fall i to år, og så vil jeg søke arbeid i nærheten av bosted når den tid kommer. Så avstand til arbeidplass er ikke relevant akkurat nå. Første pri er å finne et trivelig område. Jeg har to fleksible utdanninger, og kan etter alt å dømme finne meg en jobb med nærhet til de fleste bydeler. Mannen jobber uansett med base i en annen by, og har for det meste hjemmekontor. 

Hva med ytre eller indre Arna? Ser at prisene er lave der, men at det kalles den glemte bydel eller noe i den dur.. 😬

Mange av de stedene folk nevner er områder med lav inntektsfamilier og mye sosial klientell. 
Arna er utkant. Isdalen er ikke noe område men turområde. Så rådene du får i denne tråden, er som å søke råd om hvor langt et tau er. 
Der er og mye veier som skal stenges eller er stengt og som vil gi enda mer trafikk kaos. 

Anonymkode: 43f37...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Altså, alle områder i Bergen er greie. Det har ikke så mye å si hvor du bosetter deg. Landås som i dag anses som et greit område, var jo sett på som rene Chicago for flere år tilbake. Rykter er rykter, og de fleste steder er i dag helt fine for både unge, voksne og eldre. Når du er nær sentrumskjernen, blir prisene stive uansett område (og prisene på bolig nær sentrum vil nok eksplodere de neste årene).
Se på boligen, vurder dens kvaliteter og nærhet til steder som er viktige for dere (eks skole, butikker, kollektiv, sentrum, restauranter, osv) - det ville jeg heller prioritert.
Finner dere et blink i Arna, så er det helt fint. Og det samme med alle andre områder i Bergen. Arna er litt mer landlig, men tog tar dere inn til sentrum på 10 minutter. 
Jeg har bodd mange ulike steder i Bergen og er oppvokst her, og jeg personlig liker meg veldig godt midt mellom Danmarks-plass og Minde, men da i høyden (rolig område og nydelig utsikt med turstier i umiddelbar nærhet - den nye Løvstakkstien er veldig fin). Samtidig har man her umiddelbar nærhet til alle fasiliteter, og en sykkeltur inn til sentrumskjernen tar bare snaue 12 minutter. Men det har vært en del prisvekst i området i det siste, eksempelvis  kom det en leilighet på TV2-nyheter nå nylig med 60 oppmøtte på visning. Den gikk for langt over takst. Men dette gjelder alle områder som er sentrumsnære. Dere må vurdere hvorvidt nærhet til sentrum er viktig - hvis ikke, så kan dere vurdere andre områder som Fana, Arna, Sandsli, Kleppestø, etc.

Lykke til - og husk; alle områder er fine!! :)

Anonymkode: 551fb...d4a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Åsane, Øyjorden, Ytre Sandviken.

10-15 min med buss til sentrum, 20 min til Flesland 😁

Du finner alt fra rekkehus til eneboliger, fra 4-5 millioner til 12-15.

Anonymkode: 5efde...f9b

Dette stemmer da ikke.

Det er mye mer enn 20 min kjørevei til Flesland fra de stedene du nevner.

Anonymkode: 18cf8...dfb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette stemmer da ikke.

Det er mye mer enn 20 min kjørevei til Flesland fra de stedene du nevner.

Anonymkode: 18cf8...dfb

Jeg bruker 18 minutter fra huset til P2 på Flesland. Solbakken i ytre sandviken. 👍🏼

Pendler til Oslo hver uke! 

0700 flyet ut så ikke mye trafikk så tidlig så klart 😁

Anonymkode: 5efde...f9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hehe...litt langt ned under bakken da. 

Anonymkode: ebbe1...f47

Du vat ikke hva isdalen er skjønner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...