AnonymBruker Skrevet 12. april #21 Del Skrevet 12. april Ts her. Takk for mange svar 😊 Fyllingsdalen høres bra ut, og ser jo også at det er ganske sentralt. I alle fall «første delen». Jeg skal være hjemme med barn i alle fall i to år, og så vil jeg søke arbeid i nærheten av bosted når den tid kommer. Så avstand til arbeidplass er ikke relevant akkurat nå. Første pri er å finne et trivelig område. Jeg har to fleksible utdanninger, og kan etter alt å dømme finne meg en jobb med nærhet til de fleste bydeler. Mannen jobber uansett med base i en annen by, og har for det meste hjemmekontor. Hva med ytre eller indre Arna? Ser at prisene er lave der, men at det kalles den glemte bydel eller noe i den dur.. 😬 Anonymkode: 9e78f...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #22 Del Skrevet 12. april Med deres budsjett blir det nok litt blandet drops uansett, da rekkehus i «finere» områder gjerne koster 7-8 millioner. Anonymkode: 8c642...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #23 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts her. Takk for mange svar 😊 Fyllingsdalen høres bra ut, og ser jo også at det er ganske sentralt. I alle fall «første delen». Jeg skal være hjemme med barn i alle fall i to år, og så vil jeg søke arbeid i nærheten av bosted når den tid kommer. Så avstand til arbeidplass er ikke relevant akkurat nå. Første pri er å finne et trivelig område. Jeg har to fleksible utdanninger, og kan etter alt å dømme finne meg en jobb med nærhet til de fleste bydeler. Mannen jobber uansett med base i en annen by, og har for det meste hjemmekontor. Hva med ytre eller indre Arna? Ser at prisene er lave der, men at det kalles den glemte bydel eller noe i den dur.. 😬 Anonymkode: 9e78f...fce Mange av de stedene folk nevner er områder med lav inntektsfamilier og mye sosial klientell. Arna er utkant. Isdalen er ikke noe område men turområde. Så rådene du får i denne tråden, er som å søke råd om hvor langt et tau er. Der er og mye veier som skal stenges eller er stengt og som vil gi enda mer trafikk kaos. Anonymkode: 43f37...ff2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #24 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her. Takk for mange svar 😊 Fyllingsdalen høres bra ut, og ser jo også at det er ganske sentralt. I alle fall «første delen». Jeg skal være hjemme med barn i alle fall i to år, og så vil jeg søke arbeid i nærheten av bosted når den tid kommer. Så avstand til arbeidplass er ikke relevant akkurat nå. Første pri er å finne et trivelig område. Jeg har to fleksible utdanninger, og kan etter alt å dømme finne meg en jobb med nærhet til de fleste bydeler. Mannen jobber uansett med base i en annen by, og har for det meste hjemmekontor. Hva med ytre eller indre Arna? Ser at prisene er lave der, men at det kalles den glemte bydel eller noe i den dur.. 😬 Anonymkode: 9e78f...fce Altså, alle områder i Bergen er greie. Det har ikke så mye å si hvor du bosetter deg. Landås som i dag anses som et greit område, var jo sett på som rene Chicago for flere år tilbake. Rykter er rykter, og de fleste steder er i dag helt fine for både unge, voksne og eldre. Når du er nær sentrumskjernen, blir prisene stive uansett område (og prisene på bolig nær sentrum vil nok eksplodere de neste årene). Se på boligen, vurder dens kvaliteter og nærhet til steder som er viktige for dere (eks skole, butikker, kollektiv, sentrum, restauranter, osv) - det ville jeg heller prioritert. Finner dere et blink i Arna, så er det helt fint. Og det samme med alle andre områder i Bergen. Arna er litt mer landlig, men tog tar dere inn til sentrum på 10 minutter. Jeg har bodd mange ulike steder i Bergen og er oppvokst her, og jeg personlig liker meg veldig godt midt mellom Danmarks-plass og Minde, men da i høyden (rolig område og nydelig utsikt med turstier i umiddelbar nærhet - den nye Løvstakkstien er veldig fin). Samtidig har man her umiddelbar nærhet til alle fasiliteter, og en sykkeltur inn til sentrumskjernen tar bare snaue 12 minutter. Men det har vært en del prisvekst i området i det siste, eksempelvis kom det en leilighet på TV2-nyheter nå nylig med 60 oppmøtte på visning. Den gikk for langt over takst. Men dette gjelder alle områder som er sentrumsnære. Dere må vurdere hvorvidt nærhet til sentrum er viktig - hvis ikke, så kan dere vurdere andre områder som Fana, Arna, Sandsli, Kleppestø, etc. Lykke til - og husk; alle områder er fine!! Anonymkode: 551fb...d4a 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #25 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Åsane, Øyjorden, Ytre Sandviken. 10-15 min med buss til sentrum, 20 min til Flesland 😁 Du finner alt fra rekkehus til eneboliger, fra 4-5 millioner til 12-15. Anonymkode: 5efde...f9b Dette stemmer da ikke. Det er mye mer enn 20 min kjørevei til Flesland fra de stedene du nevner. Anonymkode: 18cf8...dfb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #26 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette stemmer da ikke. Det er mye mer enn 20 min kjørevei til Flesland fra de stedene du nevner. Anonymkode: 18cf8...dfb Jeg bruker 18 minutter fra huset til P2 på Flesland. Solbakken i ytre sandviken. 👍🏼 Pendler til Oslo hver uke! 0700 flyet ut så ikke mye trafikk så tidlig så klart 😁 Anonymkode: 5efde...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 12. april #27 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hehe...litt langt ned under bakken da. Anonymkode: ebbe1...f47 Du vat ikke hva isdalen er skjønner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #28 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 15.20): Ts her. Takk for mange svar 😊 Fyllingsdalen høres bra ut, og ser jo også at det er ganske sentralt. I alle fall «første delen». Jeg skal være hjemme med barn i alle fall i to år, og så vil jeg søke arbeid i nærheten av bosted når den tid kommer. Så avstand til arbeidplass er ikke relevant akkurat nå. Første pri er å finne et trivelig område. Jeg har to fleksible utdanninger, og kan etter alt å dømme finne meg en jobb med nærhet til de fleste bydeler. Mannen jobber uansett med base i en annen by, og har for det meste hjemmekontor. Hva med ytre eller indre Arna? Ser at prisene er lave der, men at det kalles den glemte bydel eller noe i den dur.. 😬 Anonymkode: 9e78f...fce Jeg liker best "andre delen" av fyllingsdalen. Stokkedalen, varden og den retningen der. Ellers virker det som om det finnes trivelige områder litt over alt. Sædalen virker hyggelig. Søreide og Sandsli ser ut til å ha fine områder, er visstnok ikke nok tilbud til barn og unge der mener jeg å ha lest? Men det må jo gjøres noe med. Anonymkode: 32883...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #29 Del Skrevet 13. april Jeg kunne nok ha bodd omtrent de fleste steder i Bergen, tror jeg. Jeg ville riktignok ikke bodd på melkeplassen, Laksevåg eller løvstakkssiden. Sikkert mye bra der og, men synes det jevnt over ser litt shabby ut der. Sikkert koselige områder og hyggelige folk der og Anonymkode: 32883...774 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #30 Del Skrevet 13. april Bønes er et fint sted for barnefamilier 😊 Anonymkode: 45841...ab2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #31 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 11.57): Området Minde/ Rundt Brann stadion& enkelte steder rundt Landås har fine oppvekstmiljø, og bærer preg av gode oppvekstmiljøer og trygge barn/foreldre. Noen har nevnt Sædalen, og der har jeg hørt det skal være fint for barnefamilier. Åsane har en del fine plasser, Tertnes, Flaktveit og Morvik. Styr unna: Laksevåg, Melkeplassen, Danmarksplass, Gydenpris, Sotra/ Askøy (med tanke på trafikk) / Hvor skal dere jobbe? Selv bor jeg i Bergen Nord og pendler til Haukeland US hver dag, men det får veldig fint med direkteruter og tilpasset bybane. Anonymkode: aab58...90c Hvorfor styre unna Laksevåg ? Trives veldig godt her vi og mange barnefamilier. Kort vei til alt og jobb ( sentrum/minde). Laksevåg er mye mer enn indre del av Kringsjåveien. Det er en grunn til at det er populært å bosette seg på Laksevåg og fyllingsdalen fortiden. Anonymkode: 2c5f3...161 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #32 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 15.39): Mange av de stedene folk nevner er områder med lav inntektsfamilier og mye sosial klientell. Arna er utkant. Isdalen er ikke noe område men turområde. Så rådene du får i denne tråden, er som å søke råd om hvor langt et tau er. Der er og mye veier som skal stenges eller er stengt og som vil gi enda mer trafikk kaos. Anonymkode: 43f37...ff2 Bor i Arna og her det trygt og fint, ville vel og merke ikke bodd i Ytre arna.. 7min med tog til byen som går ofte! Ikke mange lavstatus folk her nei! Anonymkode: d460f...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #33 Del Skrevet 13. april Vil og si at en del plasser folk skriver om her er lavstatus ja, blokker,innvandring og div. Og steder jeg ikke ville bosatt meg i forhold til kriminalitet blandt ungdomsgjenger,rus osv.. Men de fleste plasser er ok i Bergen i forhold til Oslo. Anonymkode: d460f...016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #34 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 15.20): Ts her. Takk for mange svar 😊 Fyllingsdalen høres bra ut, og ser jo også at det er ganske sentralt. I alle fall «første delen». Jeg skal være hjemme med barn i alle fall i to år, og så vil jeg søke arbeid i nærheten av bosted når den tid kommer. Så avstand til arbeidplass er ikke relevant akkurat nå. Første pri er å finne et trivelig område. Jeg har to fleksible utdanninger, og kan etter alt å dømme finne meg en jobb med nærhet til de fleste bydeler. Mannen jobber uansett med base i en annen by, og har for det meste hjemmekontor. Hva med ytre eller indre Arna? Ser at prisene er lave der, men at det kalles den glemte bydel eller noe i den dur.. 😬 Anonymkode: 9e78f...fce Man svarer jo gjerne ut fra egne erfaringer og fordommer, så det er gjerne vanskelig å få et helt objektivt svar. Jeg må innrømme at jeg f.eks har fordommer mot Loddefjord, og kunne aldri bosatt meg der, kun basert på gamle oppfatninger. Fordelen deres er jo kanskje akkurat det at dere ikke har de fordommene- dere kan dermed søke litt bredt og se hva dere liker. Jeg har vokst opp i Indre Arna, og fordelen der er at det er relativt rimelig, samtidig som man kommer seg veldig raskt til byen med tog. Jeg vil tro man finner ganske mange ulike samfunnslag der, men det er nok en «rødere» bydel enn f.eks Fana. Ytre Arna har mer levekårsutfordringer og er også mer usentralt. Anonymkode: 208be...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #35 Del Skrevet 14. april Søfteland har jeg drømt om å flytte til i mange år. Ellers er Åsane veldig fint men dyrt. Bor nå i Arna og kan anbefale en del av områdene der, gaupås, indre Arna , espeland. Barnehagen ved unneland har jeg hørt masse bra om, er rimelig fordi sentrum i ytre Arna er en slum- men rett ovenfor oppå Sætrefjellet er det kjempefint og koselig. Indre Arna er også kjempefint om enn litt undersøkt, Osterøy er også helt fantastisk ❤️ Anonymkode: 0a0bb...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:56 #36 Del Skrevet fredag kl 18:56 Bor i Damsgårdssundet med 4 barn, og kjenner ikke igjen alle påstandene om området i denne tråden. Masse fine plasser for barna å leke på, og barn/lekekamerater overalt. Ville nok ikke bosatt meg nærmest straxhuset, men området fra småpudden er veldig hyggelig! Møhlenpris også! 4 min reisetid med buss til byen, eller 15 min gange. Masse restauranter, bakeri og kulturtilbud. Nygårdsparken, skatepark, lekeplasser, fotballbaner og nye Løvstien for å nevne noe. Kommer aldri til å flytte herfra! Anonymkode: 38c48...6da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:57 #37 Del Skrevet fredag kl 18:57 AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 17.01): Søfteland har jeg drømt om å flytte til i mange år. Ellers er Åsane veldig fint men dyrt. Bor nå i Arna og kan anbefale en del av områdene der, gaupås, indre Arna , espeland. Barnehagen ved unneland har jeg hørt masse bra om, er rimelig fordi sentrum i ytre Arna er en slum- men rett ovenfor oppå Sætrefjellet er det kjempefint og koselig. Indre Arna er også kjempefint om enn litt undersøkt, Osterøy er også helt fantastisk ❤️ Anonymkode: 0a0bb...b17 Enig i at Osterøy er fint, men det er strengt tatt ikke Bergen da. Anonymkode: 38c48...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:13 #38 Del Skrevet fredag kl 19:13 Fokuser på skolekrets!! Om dere tenker å bli boende til barna skal i skolen… Sjekk ut skolene, søk opp fau grupper på facebook.. Noen har aktive åpne fau grupper! Og velg ut fra det. det ville jeg gjort om jeg skulle flyttet på meg nå! er vokst på i Loddefjord 90 tallet, men har bodd i Skogsvåg og Åsane også.. Og har kjent folk på alle stedene enda… Og det er som flere sier, både positivt og negativt å si om de fleste steder! Men med 3 skolebarn selv, ville jeg sjekket ut skolen som barna skulle gått på! Anonymkode: bf06d...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:48 #39 Del Skrevet fredag kl 22:48 Hvor kommer du fra? Er du vant til bygård i sentrum, utkant sentrum, eller tettsted? Ville ikke bosatt meg i Loddefjord, Olsvik, Arna, Flaktveit, rundt Solheimsviken. Mye dårlig ungdomsmiljø rundt Nesttun senter. Mye kokain i finere Fana og fare for dårlig skolemiljø. Rekkehus ville jeg sett på Åsane fra Nyborg mot Morvik, Tertnes, Eidsvåg. Kort med buss til byen. Bybane er bare tregt. Kø kan ikke sammenlignes med Oslo eller Trondheim. Skjer en sjeldent gang at det er ulykke og står, men ikke ofte det går under 40 km. Nord for Nyborg mot Hylkje og Nordhordaland blir fort mye kø. Anonymkode: 45b59...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:04 #40 Del Skrevet fredag kl 23:04 AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 20.56): Jeg liker best "andre delen" av fyllingsdalen. Stokkedalen, varden og den retningen der. Ellers virker det som om det finnes trivelige områder litt over alt. Sædalen virker hyggelig. Søreide og Sandsli ser ut til å ha fine områder, er visstnok ikke nok tilbud til barn og unge der mener jeg å ha lest? Men det må jo gjøres noe med. Anonymkode: 32883...774 Bor på søreide, veldig fint og en av de tingene jeg synes er finest med søreide er nettopp at det ikke er så mye tilbud til barn og unge her og at det ikke er den mest barnevennlig plassen å bo. Noen av oss foretrekker det også😊 Flyttet fra sædalen og der er det mye barnefamilier og er yrene liv for barnefamilier. Virker som en fin plass og godt miljø for barn og unge (og litt for mye støy for meg😅) Anonymkode: a39d9...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå