AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:52 #1 Del Skrevet lørdag kl 06:52 Jeg har funnet drømmestedet 🥰 Det er en stor tomt med et fullstendig ubeboelig hus. Ser for meg at det kan ta noen år før jeg får gjort noe med huset og dermed vil tomten kanskje stå ubrukt i noen år. Er det likevel skatter/avgifter jeg må betale? hva bør jeg tenke på før jeg evt kjøper en slik tomt? Anonymkode: 1e708...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:57 #2 Del Skrevet lørdag kl 06:57 Du må betale alt av komunale/boligskatt/nettleie. Ikke gratis selv om du ikke kommer til å bo der på noen år. Anonymkode: 7bebe...3c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:58 #3 Del Skrevet lørdag kl 08:58 Du må sjekke hva som er lov å bygge der, iht kommunens kommuneplan og eventuelt reguleringsplan. Lite vits i å kjøpe hvis det ikke er lov å bygge noe der. Anonymkode: 2ab7a...ba2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:53 #4 Del Skrevet lørdag kl 09:53 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du må sjekke hva som er lov å bygge der, iht kommunens kommuneplan og eventuelt reguleringsplan. Lite vits i å kjøpe hvis det ikke er lov å bygge noe der. Anonymkode: 2ab7a...ba2 Og om det er lov å rive bygget. I tillegg: det er dyrt å rive et bygg. Anonymkode: 8e2a4...f5a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet lørdag kl 15:24 #5 Del Skrevet lørdag kl 15:24 Det koster fort en halv million å rive et hus, gitt at man får lov av kommunen. Så koster det kanskje 30k/m2 å bygge nytt. Så sørg for å ha pengene tilgjengelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden newman01 skrev (18 timer siden): Det koster fort en halv million å rive et hus, gitt at man får lov av kommunen. Så koster det kanskje 30k/m2 å bygge nytt. Så sørg for å ha pengene tilgjengelig Dette. Men man kan fint plusse litt på den prisen du oppgir der. Vi enda rett under ved totalrenovering, ting har blitt ekstremt dyrt de siste årene. Anonymkode: a0a5d...89c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 8.52): Jeg har funnet drømmestedet 🥰 Det er en stor tomt med et fullstendig ubeboelig hus. Ser for meg at det kan ta noen år før jeg får gjort noe med huset og dermed vil tomten kanskje stå ubrukt i noen år. Er det likevel skatter/avgifter jeg må betale? hva bør jeg tenke på før jeg evt kjøper en slik tomt? Anonymkode: 1e708...c92 Jeg hadde villet sjekket hva det vil koste å fikse det ubeboelige huset, kan fort bli like dyrt som et nytt, og, som også er viktig her, det er dyrt å rive et hus for å bygge nytt. Kommer litt an på her hva du legger i ubeboelig. Anonymkode: 129ca...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden Inviter inn noen narkomane og husløse, og har du flaks så brenner huset ned. Da slipper du rive det, bare feie opp asken. Anonymkode: 74cb0...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå