Gå til innhold

Medisiner på resept, 10 dager venting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bestillte resept-medisiner på internett . Jeg har ventet I 10 dager på medisinen. Jeg ser på posten sin side at den var lastet opp for utkjøring fra byen jeg bor i til en lokalbutikk nær meg på tirsdag formiddag. Forventet levering var tirsdag.  Nå er det lørdag, og varen er ennå ikke kommet. Prøvde å kontakte posten på nettsiden, men de er stengt siden det er lørdag. Så jeg regner med at de ikke kommer i dag heller. Bør jeg spørre om  jeg får ta ut medisinen foreks i en av apotekets butikker istedet ? Er en butikk med samme navn en 50 minutters busstur unna meg. Kan det ta flere dager for posten å levere varene ved utkjøring ? . Nå haster det for jeg er nesten tom for medisinen som jeg har. Må ha mer ellers ødelegger det behandlingsopplegget. 

Anonymkode: 6907b...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring apoteket og spør!

Endret av Hannabanna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken har glemt å skanne inn pakken. Det skjer stadig vekk. Bare gå til butikken og be de lete. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
myMa skrev (12 minutter siden):

Butikken har glemt å skanne inn pakken. Det skjer stadig vekk. Bare gå til butikken og be de lete. 

Jeg skal gå å spørre butikken om det. Det er merkelig at den er ikke kommet ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis resepten gjelder flere uthentinger og du ikke har hentet ut alle, da kan du hente en gang til i et fysisk apotek. Da trenger det ikke være samme apotekkjede heller. Sjekk Helsenorge.no for å se om resepten fortsatt gjelder, eller om den er utgått/oppbrukt.

Når varene allerede er sendt, er det nok ikke mulig å få de en gang til, for da er vel allerede resepten "belastet". Hvis det var mulig, kunne jo resepten misbrukes til å hente ut mer medisin enn det legen har skrevet ut, så det går nok ikke.

Anonymkode: e574d...1a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
myMa skrev (5 timer siden):

Jeg fulgte ditt råd,  og jeg fikk pakken. Butikken hadde glemt å scanne varen. 😊

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg bestillte resept-medisiner på internett . Jeg har ventet I 10 dager på medisinen. Jeg ser på posten sin side at den var lastet opp for utkjøring fra byen jeg bor i til en lokalbutikk nær meg på tirsdag formiddag. Forventet levering var tirsdag.  Nå er det lørdag, og varen er ennå ikke kommet. Prøvde å kontakte posten på nettsiden, men de er stengt siden det er lørdag. Så jeg regner med at de ikke kommer i dag heller. Bør jeg spørre om  jeg får ta ut medisinen foreks i en av apotekets butikker istedet ? Er en butikk med samme navn en 50 minutters busstur unna meg. Kan det ta flere dager for posten å levere varene ved utkjøring ? . Nå haster det for jeg er nesten tom for medisinen som jeg har. Må ha mer ellers ødelegger det behandlingsopplegget. 

Er dette et nettapotek? Da sender du melding til nettapoteket. 
Trenger d medisin raskt, så bestill aldri på nettapotek og det er nettapoteket sin jobb å rydde opp her.

Anonymkode: c7af3...736

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg fulgte ditt råd,  og jeg fikk pakken. Butikken hadde glemt å scanne varen. 😊

Så godt å høre! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...