AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #21 Del Skrevet 22 timer siden Det aller aller viktigste du gjør (foruten å konfere tannlege) er å få barnehagen til å melde inn skade til forsikringsselskapet. Når det skjer i barnehagen skal det registreres som yrkesskade på lik linje som om voksne skader seg på jobb. Skulle barnet få problemer med voksentennene senere dekkes dette at forsikringen, så fremt det er meldt. 👍 Anonymkode: 4b169...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #22 Del Skrevet 22 timer siden Ring tannlege. Anonymkode: 341dc...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #23 Del Skrevet 21 timer siden Du må også få barnehagen til å skrive skademelding. Det skulle de gjort dagen det skjedde.. De har et skjema de skal fylle ut. Anonymkode: f7899...331 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #24 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo det spiller faktisk en rolle… om voksentanna over er skadet kan man få dekket utbedringer i voksen alder, men det må det være registrert at man var barn når det skjedde. Anonymkode: d7b67...835 Derfor hun må kontakte TANNLEGEN ikke KG, som jeg har skrevet mange ganger nå. men det spiller ingen rolle her og nå når det er helg. TS må være usedvanlig tafatt som ikke klarte å ta kontakt med tannlegen da det skjedde. Anonymkode: db6de...044 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden La barnet spise helt myk mat frem til dere har vært hos tannlege på mandag, eller kom dere til en tannlegevakt. Til neste gang må du huske å ringe tannlege samme dagen det skjer og ikke vente sånn som nå. Dersom tannen er veldig skadet eller den ikke fester seg igjen, så vil de trekke den. Det gjør absolutt ingenting å gå uten en fortann noen år til voksentannen kommer. Mest sannsynlig har skaden heller ikke påvirket voksentannen siden hun er så liten. Anonymkode: 68911...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #26 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): TS her... TS her... Takk til alle som svarte ❤️ har ringt mange steder nå. Men alle er desverre stengt i helgen. Bortsett fra de private og der koster det en god del. Så jeg tenker å vente til mandag 😪 men kan noen komme med solskinnshistorier om denne tanna vil feste seg igjen eller ikke 😭 Anonymkode: 8c0dd...d5a Frøkna mi ramlet i badekaret da hun var 1,5 år. Hun knakk av en liten del av fortannen, den løsnet også og den lille tannen ved siden av fortannen løsnet. Typisk at dette var søndag kveld etter at tannlegevakta var stengt. Mandag morgen ringte vi den kommunale tannlege som tar inn barna, fikk time samme dag. De tok røntgenbilde og kjente på tennene. Vi fikk beskjed om å registrere skaden gjennom barneforsikringen vår også. 3 uker etter var tennene festet seg igjen, og nå et år etter har det ikke vært tegn til at det blir infeksjon som gjør at tanna må ut. Men det er viktig at barnehagen skriver skademelding til nav, at du registrerer hos deres forsikring og at du ringer tannlege i morgen. Lykke til ❤️ Anonymkode: 49f87...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #27 Del Skrevet 19 timer siden Alle dere som sier kontakt tannlege med en gang slikt skjer.... Har dere fått komme inn? Min femåring slo løs begge fortennene nede, jeg ringte tannlegen(eller snakket sannsynligvis med en sekretær eller assistent) som sa det ikke var noe å gjøre med det, de faller nok straks ut, noe de gjorde innen en uke. Fikk nye tenner innen noen måneder, er ca ett halvt år siden. Anonymkode: cec2a...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #28 Del Skrevet 19 timer siden Dette skjeddenylig med min femåring. Vi fikk hastetime hos tannlegen, der de sjekket tanna og tok røntgen. Det viste seg at tanna uansett var på vei ut, selv om den ikke var løs enda. Nå er tanna ute, ingen skade skjedd. Faren ved en slik skade er at det kan bli skader på voksentennene som ligger under. Derfor er det viktig at melketenner ikke blir mer belastet så lenge den er løs. Men det er bare tannlegen og røntgen som kan svare deg på om tanna under er skadet. Anonymkode: 236c2...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 17 timer siden #29 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle dere som sier kontakt tannlege med en gang slikt skjer.... Har dere fått komme inn? Min femåring slo løs begge fortennene nede, jeg ringte tannlegen(eller snakket sannsynligvis med en sekretær eller assistent) som sa det ikke var noe å gjøre med det, de faller nok straks ut, noe de gjorde innen en uke. Fikk nye tenner innen noen måneder, er ca ett halvt år siden. Anonymkode: cec2a...eff Ja. Har jo ikke ringt tannlegevakt, men vanlig tannlege og fått komme inn dagen etter. Null stress. Tanna var ikke løs en gang, men fordi tanna fikk et slag ville de sjekke. Tok 3 minutter. Viktigste er at det er dokumentert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #30 Del Skrevet 9 timer siden NoaideBiehtar skrev (8 timer siden): Ja. Har jo ikke ringt tannlegevakt, men vanlig tannlege og fått komme inn dagen etter. Null stress. Tanna var ikke løs en gang, men fordi tanna fikk et slag ville de sjekke. Tok 3 minutter. Viktigste er at det er dokumentert. Var den vanlige tannlegen jeg ringte . Var det jeg også tenkte at det burde dokumenteres i tilfelle problemer senere, men nei..... Anonymkode: cec2a...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #31 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jo det spiller faktisk en rolle… om voksentanna over er skadet kan man få dekket utbedringer i voksen alder, men det må det være registrert at man var barn når det skjedde. Anonymkode: d7b67...835 Det permanente tannanlegget blir som regel kun skadet dersom melketannen blir slått inn i kjevebeinet med roten mot det nye tannanlegget. Eller dersom det oppstår en langvarig infeksjon rundt melketannen. Men ts bør uansett oppsøke tannlege på mandag og få registrert skaden. Barnehagen skal også melde inn skaden til NAV/forsikringsselskap. Anonymkode: debc6...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #32 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette skjeddenylig med min femåring. Vi fikk hastetime hos tannlegen, der de sjekket tanna og tok røntgen. Det viste seg at tanna uansett var på vei ut, selv om den ikke var løs enda. Nå er tanna ute, ingen skade skjedd. Faren ved en slik skade er at det kan bli skader på voksentennene som ligger under. Derfor er det viktig at melketenner ikke blir mer belastet så lenge den er løs. Men det er bare tannlegen og røntgen som kan svare deg på om tanna under er skadet. Anonymkode: 236c2...8bc Det er ikke mulig å vite om tannanlegget under er skadet før den permanente tannen bryter frem. Men ja, det er viktig å få registrert skaden. Anonymkode: debc6...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #33 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alle dere som sier kontakt tannlege med en gang slikt skjer.... Har dere fått komme inn? Min femåring slo løs begge fortennene nede, jeg ringte tannlegen(eller snakket sannsynligvis med en sekretær eller assistent) som sa det ikke var noe å gjøre med det, de faller nok straks ut, noe de gjorde innen en uke. Fikk nye tenner innen noen måneder, er ca ett halvt år siden. Anonymkode: cec2a...eff Det er litt forskjell på om en treåring slår løs fortennene enn om en som ganske snart skal felle dem, gjør det. Jeg synes uansett det var litt merkelig at dere ikke ble tilbudt en time, ikke nødvendigvis på dagen, men en kontroll innen rimelig tid. Anonymkode: debc6...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå