Gå til innhold

Sketchy lønnsoppsett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd å få bilgodtgjørelse selvom man ikke kjører bil? Ble enig med lederen min om 650 i lønn per år, når jeg fikk kontrakten var summen mindre enn det. Når jeg spurte hun om dette, sa hun at lønna er på 650 inkl kjøregodtgjørelse. Jeg sa jeg ikke kjører bil og vil ha pengene bakt inn i grunnlønna heller, men dette var tydeligvis ikke en normal praksis hos de …

Har noen noe lignede før??

Anonymkode: e7280...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avtalt lønn er nettopp det. Tillegg kommer oppå. Jeg håper du er organisert, for da sender du saken til organisasjonen din.. 

Anonymkode: 9e09d...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er avtalt 650 i årslønn så kommer tillegg utenom. Som for eksempel kjøretillegg.

Her ville jeg først sjekket hva som faktisk er skrevet om lønn. Dersom det ikke kommer tydelig frem at det er inkludert tillegg så hadde jeg stått på mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med organisasjonen min om det, og de anbefalte meg ikke å signere arbeidsavtalen. De sa at tillegget skal stå i avtalen, men sjefen sa at hun skulle sende meg et annet vedlegg som viser tillegget. 

Hun sa på et møte at lønna er 650 inkl bilgodtgjørelse, men jeg har som sagt ikke bil så jeg tenkte ikke noe over det …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 5.52):

Snakket med organisasjonen min om det, og de anbefalte meg ikke å signere arbeidsavtalen. De sa at tillegget skal stå i avtalen, men sjefen sa at hun skulle sende meg et annet vedlegg som viser tillegget. 

Hun sa på et møte at lønna er 650 inkl bilgodtgjørelse, men jeg har som sagt ikke bil så jeg tenkte ikke noe over det …

Ekspander  

Så sjefen sier tydelig «650 inkludert biltodtgjørelse», men du har ikke bil og tenkte ikke over «bilgodtgjørelse»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sa det ikke tydelig … spørsmålet mitt er om det er sketchy måten lønna er bygd opp på …

Endret av anonymb1995
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymb1995 skrev (På 12.4.2025 den 6.01):

Hun sa det ikke tydelig … spørsmålet mitt er om det er sketchy måten lønna er bygd opp på …

Ekspander  

Nei. Sketchy, som i misvisende eller forsøk på å lure noen, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må gjøre er å finne ut hvor mye er billønnen pr mnd.

Så må du sjekke om du opparbeider pensjonsparing OG feriepenger på den delen, noe jeg tvile på, og det er ikke bra. 

Hva står i tilbudet du fikk? er dette en stilling som det forventes bilkjøring (kundebesøk/oppfølging leverandør/ et eller annet). 
Hvis ikke virker dette kun som en måte din arbeidsgiver lurer seg unna å betale skatter, pensjon o.l på. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...