Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (4 minutter siden):

Bare ikke dropp Briksdalsbreen, et fantastisk fint sted ! Men unngå turistmagnet feller ved å besøke det utenfor sesong, eller veldig tidlig på dagen. Eller veldig sent på dagen i Norge om sommeren når det er lyst til klokken 23.00.

Turistmagnet betyr ikke at det er travelt der året rundt eller  døgnet rundt. 

Ja veldig fin spasertur opp der om kvelden 🥰

Anonymkode: 12d14...c1e

• Liker 1
Skrevet

Espevær ligger litt utenfor allfarvei, men er verdt en dagstur. Mye turister på godværsdager midtsommers, men føles ikke stappet ut likevel. Kan være du må parkere et stykke fra kaien til hurtigbåten ut.

• Liker 1
Skrevet
Vestlig skrev (1 minutt siden):

Espevær ligger litt utenfor allfarvei, men er verdt en dagstur. Mye turister på godværsdager midtsommers, men føles ikke stappet ut likevel. Kan være du må parkere et stykke fra kaien til hurtigbåten ut.

Veldig flott sted, men kan være veldig travelt på fine sommerdager som alle andre steder. Problemer er at parkering for bil der i sommersesongen kan være ekstremt vanskelig.  Og er båten full, må du vente til neste avgang som ikke alltid er veldig ofte for å si det slik.  Utsira er i samme gate, men der må du faktisk bestille plass om du skal komme over, fordi det er blitt en gratis ferje og da skal alle ut der på tur. Noe forbannet dritt ! Kunne faktisk gjort det gratis for fastboende og ikke alle turister. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sauda. Bor her og er nydelig hvis du liker fjell og fjorder. 

Anonymkode: 0e93a...933

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Undredal.

Men turist-tomt er det ikke....

Anonymkode: d5a97...9e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fjærland. Jeg må alltid ha en tur dit i løpet av sommeren for å besøke bokbyen.

Balestrand om sommeren er stort sett bare turister, campingplassen ligger 10 km fra sentrum, og det skjer absolutt ingenting her. Reiselivsmuseet er interessant i ca 10 minutter. Men hvis du absolutt vil hit, så anbefaler jeg å ta en rib-tur til Finnabotnen.

Anonymkode: b6029...616

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 20.38):

Det ER en million turister de fleste steder som verdt å se. 

Anonymkode: 1ffff...350

Ikke om du må jobbe litt for å komme dit. 

Anonymkode: 6a71b...f2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke om du må jobbe litt for å komme dit. 

Anonymkode: 6a71b...f2c

Sant, men ts ville ikke på fjelltur. Da antar jeg at å gå langt for å finne ei fin strand (med iskaldt vann) eller ei fin setergrend også utgår. Og så er jeg så kjip at jeg gjerne vil slippe veldig mange folk på fine steder som er mindre kjente. Havner noe på Instagram fx er det fort overfylt. 

Anonymkode: 1ffff...350

AnonymBruker
Skrevet

Skånevik er fint! Og da kan man kjøre videre til Hardanger og Rosendal hvis man tar ferje.

Lysefjorden er jo også fin, og Jæren da. 

Anonymkode: f3da5...7a4

Skrevet

Nordfjordeid ❤️

Skrevet

Hardanger ♥️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kalvåg/bremanger, øyene utafor Florø. Stadtlandet. Google vestkapp (kan kjøre helt opp)

Anonymkode: a8cf6...4ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 17.51):

Balestrand♥️

Anonymkode: 28d02...a27

Har gått på folkehøyskole der for mange, mange år siden. "Balholm" er vakkert med ærverdige Kviknes Hotel. Men som for resten av vestlandet er det vakkert fra ca. 1. april til 1. oktober. Høsten kan være veldig mye regn og blåst, om vinteren har mange steder ikke sol en gang. Jeg hadde blitt deprimert av å bo der vinterstid i dag.

Anonymkode: 2a932...ef0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...