Gå til innhold

Irritert på svigermor- har tatt mye ekstravakter i påsken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Han er utrolig skuffa og lei seg! Han vil helst ikke snakke om det og blir fort amper når påsken nevnes nå 😞 

Er moren som har purret på at vi skal komme, fordi hun hadde fri. Helt ærlig hadde vi ikke dratt om vi visste dette, og heller venta til sommeren. dette er mannen helt enig i! Han elsker å feire påske med min familie og kjenner nok på det han også. 

ts

Anonymkode: 60a8b...2ca

flytt billettene til sommer da så drar dere på påske med din side. Eller skal dere gjøre det samme som svigermor, ikke tørre å si fra eller ikke tørre å si nei ? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner det er skuffende at svigermoren din velger å jobbe i påsken når dere skal besøke de. 
Dere kan lage dere en flott og god påske likevel sammen med svigerfaren din, og svigermoren din når hun er der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok sagt noe med en gang hun nevnte ekstravaktene, reagert spontant med vantro kanskje og sagt at det var dumt at hun ikke skal være hjemme når dere reiser langt, prioriterer henne over andre ting og betaler såpass for flybilletter.

Anonymkode: 1d52c...5dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går det an å flytte billettene så dere er kortere i nord og deretter tar resten av påska med din familie? Lite vits å dra oppover og sitte alene mens svigerfar rømmer ut i garasjen for å banke tørrfisk.

Anonymkode: e76b6...df2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig opptatt av at man skal være overbærende med hverandre, men dette syns jeg faktisk ikke var greit. En dag eller to med vanlig 8-timersdag hadde kanskje vært greit. Hadde skjønt det, om det var helt krise på jobb.

Her ville jeg nok ha avbestilt. Særlig siden turen er så dyr.

Anonymkode: a9404...aaf

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo mye penger da. Vi får 150% ekstra

Anonymkode: e59d1...fa5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sjekk med flyselskapet om endring av billettene, slik at dere kan benytte de til sommeren isteden. 

Anonymkode: 1fd4e...cf9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er jo mye penger da. Vi får 150% ekstra

Anonymkode: e59d1...fa5

Ja hun burde isåfall ha råd til å betale tilbake de 15k.

Og ikke sikkert hun får betalt for alle dagene heller.

Anonymkode: b3684...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke de som forsvarer svigermor med at det er mye ekstra å tjene på noen få vakter. Ja, det er det jo hvert år. Likevel hadde hun da i utgangspunktet prioritert å få/ha fri i påska for å få sønn med familie på besøk, heller enn å tjene de ekstra kronene. Da må hun jo stå for den prioriteringen! Jeg hadde lett endret flybillettene og tatt en tur i sommer i stedet. Bør være helt problemfritt å si at nå har jo forutsetningene for turen endret seg. Når dere først reiser så langt og dyrt, vil dere jo sørge for at alle kan få være mest mulig sammen de dagene dere er der.

Anonymkode: 9880a...403

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde flyttet de billettene til et annet tidspunkt. Evnt avlyst og fått tilbake pengene hvis det er mulig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ropt, bannet og grått. Å avbestilt flybillettene. Dette er ikke greit. Nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om dere kan avbestille eller flytte billettene, ville jeg gjort det med god samvittighet. 

Anonymkode: 6bff9...3ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Endre billettene til tur i sommer eller bare avlys. Hadde tatt tapet og dratt på tur til dine. Enten er det bruke 15 000 pluss det dere bruker på turen og sitte alene der oppe. Eller ta tapet/bruke de samme pengene men ha det hyggelig i påsken. Jeg hadde hatt et behov for å markere veldig tydelig til henne at dette ikke er ok. Så får hun ta lærdom eller få lite besøk fremover. Skikkelig kjipt for mannen som sikkert kjenner veldig på at dere alle prioriteres bort av moren  😕

Anonymkode: 2a25b...d0e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avlys, dra på fjellet med andre siden av familien. Hun har tatt sitt valg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde avlyst og sagt at siden du uansett ikke har tid til å være sammen med oss i påsken avbestiller vi flybillettene.

Hadde muligens droppet å dra også om jeg ikke fikk igjen pengene for de billettene, det høres nitrist ut å sitte der oppe i den situasjonen. At svigerfar da blir alene er jo svigermor sitt ansvar, ikke deres.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg virker du litt sur fordi du egentlig heller vil være med din familie. Det finnes helt sikkert noe dere som familie kan utforske på hjemstedet til mannen din.

Anonymkode: 17920...622

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hadde endret flybillettene hvis mulig, og heller dratt opp til sommeren. Utrolig teit gjort! Håper dere får en fin påske uansett hva det blir til🐣

Anonymkode: a76a5...c13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

For meg virker du litt sur fordi du egentlig heller vil være med din familie. Det finnes helt sikkert noe dere som familie kan utforske på hjemstedet til mannen din.

Anonymkode: 17920...622

Hele poenget med å dra dit er ikke for å finne på ting alene, men for å møte svigers. Hvorfor dra dit når svigermor jobber så og si hele påsken? Var til og med henne som maste siden jul at de måtte komme. Jeg hadde avbestilt turen. Vil de ha besøk får de betale billettene neste gang. 

Anonymkode: e87b9...4bd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du trenger hjelp til å snu tankene her, kan du prøve å tenke at etterhvert vil alt svigers tjener tilfalle dere siden mannen din er enebarn. Og da er jo slike vakter gull😅  Men ja, jeg hadde følt som deg! Vært både sint og lei meg for å gå glipp av en herlig påske. Her hos oss er det helt klart mødrene våre som er inderholdningen ja. Sammen med oss som er på besøk selvfølgelig. Fedrene våre er ikke gode på å lage det stemningsfullt, og da blir det jo nesten tyngre å være på besøk enn å bare være alene hjemme. Håper min mann er mer på ballen når vi får barnebarn.

Anonymkode: 4e7dc...cd2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt. Vi har også svigers laaangt unna, reiser ca annethvert år dit og da har de 100% fri og tid til oss. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...