AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:00 #1 Del Skrevet fredag kl 22:00 Svigermor ga beskjed før jul at hun skulle ta fri i påsken. De spurte flere ganger om vi kunne komme og etter mye frem og tilbake bestemte vi oss for å bestille tur. mannen er enebarn og vi har bare 1 barn. Svigers bor langt nord, mens vi bor langt sør. Mannen har kun foreldrene der, ikke venner eller annen familie. Koster oss totalt 15.000 kr i flybilletter tur/retur, noe som er en stor utgift. Men siden vi ikke har vært hos dem på 1,5 år, var det på tide å ta turen (de har vært veldig flink til å besøke oss- så vi ser den flere ganger i året). Men idag ringer svigermor og forteller at hun har tatt ekstravakt nesten hele påska (snakker 12-timers vakter fredag, lørdag og søndag). Vi reiser nordover på tirsdag og tilbake neste mandag. Så vi får onsdag og torsdag sammen med henne. Nå må jeg innrømme at jeg er både sint og skuffa! Hele storfamilien min reiser på fjellet og skal være der (besteforeldre, foreldre, tanter, onkler, søskenbarn osv). Alle har hytte i samme område og påska for oss er den aller beste høytiden! Det svir å skulle gå glipp av dette, for det betyr så utrolig mye for meg. så nå skal vi sitte alene med svigerfar som er et kapittel for seg selv. De bor i «ingenmannsland» på bygda i nord- så og si innesnødd! Er det lov å bli skuffa? disse ekstravaktene tar hun IKKE for pengene sin del, men fordi hun får dårlig samvittighet og ikke klarer si nei! jeg har faktisk lyst å avlyse hele turen! Noen som kan hjelpe meg å snu tankene her? Skjønner jo at jeg må omstille meg for at påska skal bli ok. Men jeg VET at det blir veldig sårt 😞 Anonymkode: 60a8b...2ca 6 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:13 #2 Del Skrevet fredag kl 22:13 Hvem skal svigerfar feire påske sammen med hvis dere avlyser? Skal han sitte alene alle påskedagene? Anonymkode: 00f70...721 8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:22 #3 Del Skrevet fredag kl 22:22 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem skal svigerfar feire påske sammen med hvis dere avlyser? Skal han sitte alene alle påskedagene? Anonymkode: 00f70...721 Da blir han sittende alene! Men han pleier å trekke seg mye tilbake og være for seg selv. Hogge ved, brøyte snø, fikse på bil, stikke innom noen naboer. Opplever ikke at han prioriterer å være sammen med oss de gangene vi har vært der. Er svigermor som styrer skuta, men blir nok vi som må ta ansvar for middag og husarbeid nå. Helt i orden det altså, ikke misforstå, men han er ikke så glad i de samme tingene som oss. Han vil ikke være med i marka, sitte ute å grille i hagen om vi lager bål osv. han stuller med sine ting om vi er der eller ikke. Ts Anonymkode: 60a8b...2ca 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:23 #4 Del Skrevet fredag kl 22:23 Jeg skjønner du er skuffet over dette. Hva sier mannen? Er det mulig å bytte flybillettene hadde jeg nok avlyst. Alt er veldig dyrt nå, da. Er du helt sikker på at det ikke kniper mer hos svigers enn du er klar over? Ser. Mine egne foreldre har det mye smalere økonomisk enn for bare noen år siden. Anonymkode: 22bb0...207 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:23 #5 Del Skrevet fredag kl 22:23 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Svigermor ga beskjed før jul at hun skulle ta fri i påsken. De spurte flere ganger om vi kunne komme og etter mye frem og tilbake bestemte vi oss for å bestille tur. mannen er enebarn og vi har bare 1 barn. Svigers bor langt nord, mens vi bor langt sør. Mannen har kun foreldrene der, ikke venner eller annen familie. Koster oss totalt 15.000 kr i flybilletter tur/retur, noe som er en stor utgift. Men siden vi ikke har vært hos dem på 1,5 år, var det på tide å ta turen (de har vært veldig flink til å besøke oss- så vi ser den flere ganger i året). Men idag ringer svigermor og forteller at hun har tatt ekstravakt nesten hele påska (snakker 12-timers vakter fredag, lørdag og søndag). Vi reiser nordover på tirsdag og tilbake neste mandag. Så vi får onsdag og torsdag sammen med henne. Nå må jeg innrømme at jeg er både sint og skuffa! Hele storfamilien min reiser på fjellet og skal være der (besteforeldre, foreldre, tanter, onkler, søskenbarn osv). Alle har hytte i samme område og påska for oss er den aller beste høytiden! Det svir å skulle gå glipp av dette, for det betyr så utrolig mye for meg. så nå skal vi sitte alene med svigerfar som er et kapittel for seg selv. De bor i «ingenmannsland» på bygda i nord- så og si innesnødd! Er det lov å bli skuffa? disse ekstravaktene tar hun IKKE for pengene sin del, men fordi hun får dårlig samvittighet og ikke klarer si nei! jeg har faktisk lyst å avlyse hele turen! Noen som kan hjelpe meg å snu tankene her? Skjønner jo at jeg må omstille meg for at påska skal bli ok. Men jeg VET at det blir veldig sårt 😞 Anonymkode: 60a8b...2ca Hadde fortalt svigermor at jeg var skuffet. Kjedelig å tape penger på billetter også da. Kan jo hende dere får det hyggelig 🐣 Anonymkode: df325...54b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:26 #6 Del Skrevet fredag kl 22:26 Så det er svigermor som er underholdningen da eller? Hva er forskjellen? At dere må gjøre mer selv? Dere vil vel være like innesnødd og venneløse selv om svigermor er tilstede. Kanskje det er på tide å lære å klare seg litt uten svigermor? Dere virker litt avhengige av henne om dere ikke klarer å lage til en fin påske for dere selv og svigerfar, uten at hun er tilstede. Anonymkode: d2fe6...d0c 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:27 #7 Del Skrevet fredag kl 22:27 Jeg hadde faktisk blitt forbanna. Brukt 15 000 på flybilletter også prioriterer hun bort dere… dette burde hun jo nevnt FØR dere bestilte turen. Anonymkode: 0b340...39f 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:34 Populært innlegg #8 Del Skrevet fredag kl 22:34 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så det er svigermor som er underholdningen da eller? Hva er forskjellen? At dere må gjøre mer selv? Dere vil vel være like innesnødd og venneløse selv om svigermor er tilstede. Kanskje det er på tide å lære å klare seg litt uten svigermor? Dere virker litt avhengige av henne om dere ikke klarer å lage til en fin påske for dere selv og svigerfar, uten at hun er tilstede. Anonymkode: d2fe6...d0c Avhengig av svigermor? Merkelig svar. De reiser jo opp først og fremst for at barnet skal få være sammen med bestemoren sin. Er jo da en fordel at hun er tilstede, vil jeg tro. Skjønner godt at du er skuffet. Anonymkode: 8de3e...f5c 49 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:45 #9 Del Skrevet fredag kl 22:45 Sikker på det ikke er litt pengene også? Hvis hun jobber i helsevesenet så er det 3 ×12 timer altså 36 timer med 133% lønn pga røde dager (lørdag er også hellidagsbetalt pga inneklemt), det er en arbeidsuke i timer det, der du får mer enn dobbelts så mye betalt. Kan skjønne at det frister. Selv om jeg forstår at du er skuffet. Anonymkode: 9d347...dd7 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:49 #10 Del Skrevet fredag kl 22:49 Hun burde kun tatt ei slik vakt. Alle forstår hun må være hjemme når sønnen, barnebarn og svigerdatter kommer. Hadde blitt skuffet jeg også. Anonymkode: 23a7e...5c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet fredag kl 22:49 #11 Del Skrevet fredag kl 22:49 Altså, her hadde jeg blitt like skuffet som dere ja, og ser ingen grunn til at dere ikke kan avlyse pga dette siden svigerfar virker å kunne kose seg med sine sysler. Sats heller på å inviter dem sørover til dere i sommerferien, om svigermor kan ta ferie. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:57 #12 Del Skrevet fredag kl 22:57 Hun burde klart å modere litt på jobbingen. Sagt ja til halvparten. Hadde nok blitt skuffet og forbannet selv. Mannen din bør gi henne klar tale etter ferien, slik at hun ikke gjør det igjen. Hadde lurt på om hun gjorde det for å få «egentid». Anonymkode: 51818...400 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet fredag kl 22:58 #13 Del Skrevet fredag kl 22:58 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Svigermor ga beskjed før jul at hun skulle ta fri i påsken. De spurte flere ganger om vi kunne komme og etter mye frem og tilbake bestemte vi oss for å bestille tur. mannen er enebarn og vi har bare 1 barn. Svigers bor langt nord, mens vi bor langt sør. Mannen har kun foreldrene der, ikke venner eller annen familie. Koster oss totalt 15.000 kr i flybilletter tur/retur, noe som er en stor utgift. Men siden vi ikke har vært hos dem på 1,5 år, var det på tide å ta turen (de har vært veldig flink til å besøke oss- så vi ser den flere ganger i året). Men idag ringer svigermor og forteller at hun har tatt ekstravakt nesten hele påska (snakker 12-timers vakter fredag, lørdag og søndag). Vi reiser nordover på tirsdag og tilbake neste mandag. Så vi får onsdag og torsdag sammen med henne. Nå må jeg innrømme at jeg er både sint og skuffa! Hele storfamilien min reiser på fjellet og skal være der (besteforeldre, foreldre, tanter, onkler, søskenbarn osv). Alle har hytte i samme område og påska for oss er den aller beste høytiden! Det svir å skulle gå glipp av dette, for det betyr så utrolig mye for meg. så nå skal vi sitte alene med svigerfar som er et kapittel for seg selv. De bor i «ingenmannsland» på bygda i nord- så og si innesnødd! Er det lov å bli skuffa? disse ekstravaktene tar hun IKKE for pengene sin del, men fordi hun får dårlig samvittighet og ikke klarer si nei! jeg har faktisk lyst å avlyse hele turen! Noen som kan hjelpe meg å snu tankene her? Skjønner jo at jeg må omstille meg for at påska skal bli ok. Men jeg VET at det blir veldig sårt 😞 Anonymkode: 60a8b...2ca Hva sier partneren din da? Jeg hadde selv avlyst turen om partneren ikke hadde hatt noen sterke argumenter for at man må dra. Hva skulle de argumentene i såfall være... Blir jo kun 2 av 6 dager med dem på et vis. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:59 #14 Del Skrevet fredag kl 22:59 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så det er svigermor som er underholdningen da eller? Hva er forskjellen? At dere må gjøre mer selv? Dere vil vel være like innesnødd og venneløse selv om svigermor er tilstede. Kanskje det er på tide å lære å klare seg litt uten svigermor? Dere virker litt avhengige av henne om dere ikke klarer å lage til en fin påske for dere selv og svigerfar, uten at hun er tilstede. Anonymkode: d2fe6...d0c Du har jo misforstått totalt. Ts og mannen har kjøpt flybilletter til 15.000kr fordi svigermor ville de skulle komme til påske, og sier hun skal ta seg fri, også har hun plutselig tatt på seg mange ekstravakter? Hele poenget med å bruke 15.000kr, og i tillegg gå glipp av påskefeiring sammen med ts sin familie som hun egentlig har mest lyst til, var jo å være sammen med både svigermor og svigerfar de dagene! Skjønner godt du er skuffet, ts. Hvis dere ikke får endret flybillettene, hadde jeg dratt med en intensjon om å ha fine dager sammen med mannen din og barnet, og ikke tenkt så mye på svigers. Anonymkode: aed59...c48 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:03 #15 Del Skrevet fredag kl 23:03 Fighter83 skrev (1 minutt siden): Hva sier partneren din da? Jeg hadde selv avlyst turen om partneren ikke hadde hatt noen sterke argumenter for at man må dra. Hva skulle de argumentene i såfall være... Blir jo kun 2 av 6 dager med dem på et vis. Han er utrolig skuffa og lei seg! Han vil helst ikke snakke om det og blir fort amper når påsken nevnes nå 😞 Er moren som har purret på at vi skal komme, fordi hun hadde fri. Helt ærlig hadde vi ikke dratt om vi visste dette, og heller venta til sommeren. dette er mannen helt enig i! Han elsker å feire påske med min familie og kjenner nok på det han også. ts Anonymkode: 60a8b...2ca 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:05 #16 Del Skrevet fredag kl 23:05 Kan dere droppe det uten å tape alt dere har betalt? Anonymkode: 51818...400 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet fredag kl 23:12 #17 Del Skrevet fredag kl 23:12 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er utrolig skuffa og lei seg! Han vil helst ikke snakke om det og blir fort amper når påsken nevnes nå 😞 Er moren som har purret på at vi skal komme, fordi hun hadde fri. Helt ærlig hadde vi ikke dratt om vi visste dette, og heller venta til sommeren. dette er mannen helt enig i! Han elsker å feire påske med min familie og kjenner nok på det han også. ts Anonymkode: 60a8b...2ca Kjip situasjon! Her må dere nesten ignorere svigermors ønsker når hun har ødelagt for dere alle på et vis. Tenk heller på dere selv. Du kan jo si til partneren din at han må ta valget om dere skal dra eller ei. Da slipp du å være den som har satt ned foten. Om det blir tur dit så tenker jeg at dere sikkert får en helt ok tur selv om den blir punktert i forhold til forventningene dere hadde. Dere får lage en noe annen slagplan med aktiviteter mm så får dere ihvertfall masse tid i lag med bare dere 3 om svigerfar ikke vil bli med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet fredag kl 23:19 #18 Del Skrevet fredag kl 23:19 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han er utrolig skuffa og lei seg! Han vil helst ikke snakke om det og blir fort amper når påsken nevnes nå 😞 Er moren som har purret på at vi skal komme, fordi hun hadde fri. Helt ærlig hadde vi ikke dratt om vi visste dette, og heller venta til sommeren. dette er mannen helt enig i! Han elsker å feire påske med min familie og kjenner nok på det han også. ts Anonymkode: 60a8b...2ca Da må det være innafor å si at dere velger å utsette reisen til en annen gang hvor dere kan få mer tid sammen med henne også. Foreslå gjerne et sommerbesøk om det er det dere foretrekker, og benytt svigermors prioriteringer her som en utvei til å få feiret påsken slik dere egentlig har lyst til. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:20 #19 Del Skrevet fredag kl 23:20 Avlys turen om mulig. Hvis dere må betale for refusjonen, så sender du regningen til svigermor. Anonymkode: 8779e...b0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:29 #20 Del Skrevet fredag kl 23:29 Jeg ser det at dette er skuffende. Men jeg tror at dere vil bli overasket over svigerfar, for når katten er borte danser musene på bordet... Nå når svigerfar endelig får sitte i forsetet så blir det nok minneverdig. Anonymkode: 1878d...c07 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå