Gå til innhold

Foreldre som snakker som tenåringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

har merket at flere og flere foreldre bruker ord som :lowkey, side eye, lizm, slay.

beklager hvis noen av de er skrevet feil. 

men er det bare jeg som føler det virker helt galt? Jeg bruker ikke ord som kødda engang, men blir helt satt ut av godt voksne foreldre sitter på et foreldremøte og bruker slike ord, 

Anonymkode: 7dff2...fde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt spesielt hvis man bruker de ordene du nevner fordi det er litt vel nytt.. 

Men ord som å kødde, blaste, chille, etc jeg bryr meg ikke om det. Barna mine tar veldig mye etter faren sin han snakker litt sånn det man kan kategorisere som "kebabnorsk" for han snakker likt til alle. 

Anonymkode: fd58b...a50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lowkey er nesten gammeldags å si nå. Li,m er definitivt gammaldags. Kødda sa vi da jeg gikk på barneskolen for 30 år sia. 

Side eye og slay er derimot nesten parodi på voksne som vil høres kul ut siden det var inn blant ungdommer for 2 år sia. Hadde ledd om jeg hadde hørt voksne si det. 

Anonymkode: 3eb31...b16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lowkey er nesten gammeldags å si nå. Li,m er definitivt gammaldags. Kødda sa vi da jeg gikk på barneskolen for 30 år sia. 

Side eye og slay er derimot nesten parodi på voksne som vil høres kul ut siden det var inn blant ungdommer for 2 år sia. Hadde ledd om jeg hadde hørt voksne si det. 

Anonymkode: 3eb31...b16

Jeg satt der med sjokk tryne. Forsto ikke hvorfor man trengte å nevne de i setningen om bursdagsfester, 

Anonymkode: 7dff2...fde

AnonymBruker
Skrevet

Så cringe tråd <<< mitt lowkey siste krampeforsøk på å være kul

Anonymkode: b400f...841

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gammel og grå og veldig glad i ord og språk generelt, og siden jeg jobber med ungdom, snapper jeg opp noen ord de bruker. Liker å kombinere dem med sånne oldisuttrykk ingen bruker lenger, sånn for effektens skyld. Jo flere ord, jo bedre.

Anonymkode: 930e3...e99

AnonymBruker
Skrevet

Blir kanskje litt cringe av oss foreldre men ingen som dør av det. No cap skibidi.

Anonymkode: 58ac3...241

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...