AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:03 #1 Del Skrevet fredag kl 21:03 Bryr de seg om at jeg sparer i en annen bank med høyere rente? Så lenge lønn går inn på brukskonto? Anonymkode: 2023f...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:08 #2 Del Skrevet fredag kl 21:08 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bryr de seg om at jeg sparer i en annen bank med høyere rente? Så lenge lønn går inn på brukskonto? Anonymkode: 2023f...5c9 Hva får de gjort med det da? Anonymkode: 49e54...418 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:11 #3 Del Skrevet fredag kl 21:11 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bryr de seg om at jeg sparer i en annen bank med høyere rente? Så lenge lønn går inn på brukskonto? Anonymkode: 2023f...5c9 Nei. Det gjør de ikke. Noen banker krever et minimum av transaksjoner fra brukskonto for å være din daglige bank og gi deg renten du har, andre har ingen krav. Men sparekonto kan du ha hvis som helst. Anonymkode: 8fa29...88c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:39 #4 Del Skrevet lørdag kl 07:39 Ingen bank kan bestemme hvor du skal ha sparepengene dine. For alt de vet, har du ingen sparepenger Anonymkode: 1c549...3f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:44 #5 Del Skrevet lørdag kl 07:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen bank kan bestemme hvor du skal ha sparepengene dine. For alt de vet, har du ingen sparepenger Anonymkode: 1c549...3f5 Det et bare vås. Banken kan sette som forutsetning at du bruker dem som totalbank når de gir ut finansieringsbevis eller råd, dette bil da stå i finansieringsbeviset eller lånepapirene. Om det håndheves eller ikke er noe annet, men de kan sette det som krav. Så får man selv vurdere om det er en avtale man velger å gå med på eller ikke, hvis ikke så kan man bytte bank. TS, du må rett og slett høre med banken der du er kunde og lese igjennom papirene dine. Sannsynligvis vil uansett ingen merke om du flytter dem uansett. Anonymkode: bf8fc...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:48 #6 Del Skrevet lørdag kl 07:48 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det et bare vås. Banken kan sette som forutsetning at du bruker dem som totalbank når de gir ut finansieringsbevis eller råd, dette bil da stå i finansieringsbeviset eller lånepapirene. Om det håndheves eller ikke er noe annet, men de kan sette det som krav. Så får man selv vurdere om det er en avtale man velger å gå med på eller ikke, hvis ikke så kan man bytte bank. TS, du må rett og slett høre med banken der du er kunde og lese igjennom papirene dine. Sannsynligvis vil uansett ingen merke om du flytter dem uansett. Anonymkode: bf8fc...6c4 Hvordan skal banken kunne sjekke dette på sparekonto? Jeg skjønner at de kan kreve dette på lønnskonto, da det er lett å sjekke at lønna /faste innbetalinger kommer inn. Sparing derimot kan de ikke følge med, da de ikke har mulighet for å sjekke med andre banker om du har konto der. Hva med alle de som ikke har en sparekonto? Anonymkode: 1c549...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:57 #7 Del Skrevet lørdag kl 07:57 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan skal banken kunne sjekke dette på sparekonto? Jeg skjønner at de kan kreve dette på lønnskonto, da det er lett å sjekke at lønna /faste innbetalinger kommer inn. Sparing derimot kan de ikke følge med, da de ikke har mulighet for å sjekke med andre banker om du har konto der. Hva med alle de som ikke har en sparekonto? Anonymkode: 1c549...3f5 Totalengasjement er inkl de produktene man benytter seg av, dette vises av skattemeldingen. Som sagt, om det håndheves eller ikke er en annen sak, men det kan bli spørsmål om det hvis man ber om bedre rente, refinansiering ect en annen gang. Poenget er at banken kan ha det som en forutsetning, i motsetning til hva andre her skriver. TS må se i lånepapirene sine og gjøre med den informasjonen som hn vil. Anonymkode: bf8fc...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:03 #8 Del Skrevet lørdag kl 08:03 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det et bare vås. Banken kan sette som forutsetning at du bruker dem som totalbank når de gir ut finansieringsbevis eller råd, dette bil da stå i finansieringsbeviset eller lånepapirene. Om det håndheves eller ikke er noe annet, men de kan sette det som krav. Så får man selv vurdere om det er en avtale man velger å gå med på eller ikke, hvis ikke så kan man bytte bank. TS, du må rett og slett høre med banken der du er kunde og lese igjennom papirene dine. Sannsynligvis vil uansett ingen merke om du flytter dem uansett. Anonymkode: bf8fc...6c4 Kan du vise en bank som har med i vilkårene at man ikke kan ha sparekontoer i andre banker? Det vil jeg gjerne se. Jeg har sjekket mange banker i forbindelse med flytting av lån, og har aldri sett noen som sier man ikke kan ha sparekontoer i andre banker. Har kun sett krav om lønnskonto og dagligbank. Anonymkode: 0e6e2...517 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:14 #9 Del Skrevet lørdag kl 08:14 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan du vise en bank som har med i vilkårene at man ikke kan ha sparekontoer i andre banker? Det vil jeg gjerne se. Jeg har sjekket mange banker i forbindelse med flytting av lån, og har aldri sett noen som sier man ikke kan ha sparekontoer i andre banker. Har kun sett krav om lønnskonto og dagligbank. Anonymkode: 0e6e2...517 Det står ikke i vilkår, det står i lånepapirene eller i finansieringsbeviset. Jeg jobber I bank, vi krever flytting av totalengasjement hvis du skal få finansieringsbevis. Jeg gidder ikke diskutere det med deg, som sagt, TS kan sjekke lånepapirene og gjøre med informasjonen og avtalen sin som hn vil. Siden hn spør så regner jeg med at dette har blitt kommunisert til hn av banken og at spørsmålet derfor kommer opp. Anonymkode: bf8fc...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:55 #10 Del Skrevet lørdag kl 17:55 Ble forespeilt krav om "totalbank" første gang jeg skulle ha boliglån. Fulgte det opp sånn halvveis, og har etterhvert flyttet alt av sparing ut derfra pga. elendig rente. Har aldri blitt bemerket, selv ikke ved utvidelse av lånet i ettertid. Anonymkode: 4421c...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:30 #11 Del Skrevet i går, 05:30 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det står ikke i vilkår, det står i lånepapirene eller i finansieringsbeviset. Jeg jobber I bank, vi krever flytting av totalengasjement hvis du skal få finansieringsbevis. Jeg gidder ikke diskutere det med deg, som sagt, TS kan sjekke lånepapirene og gjøre med informasjonen og avtalen sin som hn vil. Siden hn spør så regner jeg med at dette har blitt kommunisert til hn av banken og at spørsmålet derfor kommer opp. Anonymkode: bf8fc...6c4 Hvorfor tilbyr dere ikke bare bedre produkter slik at folk ønsker å ha dere som totalbank, i stedet for å kreve...? Anonymkode: b64c8...43b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå