AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:45 #1 Del Skrevet fredag kl 20:45 Jeg har nettopp fått ME-diagnose. Hørte noen nevne at å utøve Chi Gong (Qi Gong?) kan ha positiv virkning på energifølelsen i kroppen. Noen som har erfaringer her? ❤️ Anonymkode: 441b3...02d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:03 #2 Del Skrevet fredag kl 21:03 Jeg har hørt om ekstremt mye som "kan" virke mot ME og har brukt titusenvis om ikke hundretusener på å prøve det aller meste uten noe som helst effekt, men Chi Gong har jeg hverken hørt om skal ha positiv virkning for ME syke eller prøvd det. Er jo en form for yoga, og yoga er generelt særs oppskrytt rundt ME pga PEM. Pass bare på PEM. Anonymkode: 30f26...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:41 #3 Del Skrevet fredag kl 21:41 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har hørt om ekstremt mye som "kan" virke mot ME og har brukt titusenvis om ikke hundretusener på å prøve det aller meste uten noe som helst effekt, men Chi Gong har jeg hverken hørt om skal ha positiv virkning for ME syke eller prøvd det. Er jo en form for yoga, og yoga er generelt særs oppskrytt rundt ME pga PEM. Pass bare på PEM. Anonymkode: 30f26...3fc Takk for svar. Hva er PEM? Anonymkode: 441b3...02d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:42 #4 Del Skrevet fredag kl 21:42 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Hva er PEM? Anonymkode: 441b3...02d Nevermind! Fant det ut! Anonymkode: 441b3...02d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:48 #5 Del Skrevet fredag kl 21:48 Medisinsk Qi Gong var det som gjorde at jeg ble frisk fra ME en gang i tiden. Eller, begynnelsen på å bli frisk. Anonymkode: c45cf...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:49 #6 Del Skrevet fredag kl 21:49 Om du har lyst til å trene, hva det enn er du vil trene, så gjør det! Gjør det som gir deg glede. Om du ganske nylig har fått ME så kan du være heldig at det "går over" i løpet av noen år. Anonymkode: d327f...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:40 #7 Del Skrevet i går, 09:40 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Medisinsk Qi Gong var det som gjorde at jeg ble frisk fra ME en gang i tiden. Eller, begynnelsen på å bli frisk. Anonymkode: c45cf...68a Oi, så spennende å høre. Det gir håp! Gikk du på fysisk kurs eller var det online? Anonymkode: 441b3...02d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:56 #8 Del Skrevet i går, 09:56 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har hørt om ekstremt mye som "kan" virke mot ME og har brukt titusenvis om ikke hundretusener på å prøve det aller meste uten noe som helst effekt, men Chi Gong har jeg hverken hørt om skal ha positiv virkning for ME syke eller prøvd det. Er jo en form for yoga, og yoga er generelt særs oppskrytt rundt ME pga PEM. Pass bare på PEM. Anonymkode: 30f26...3fc Dette, helt enig. Chi gong er vel litt annerledes enn yoga, veldig rolige bevegelser med fokus på tilstedeværelse. Sikkert fint hvis man ikke er for hardt rammet av ME. Anonymkode: 68eb7...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:21 #9 Del Skrevet i går, 14:21 Jeg har hatt mye glede av Qigong og tai chi. Går på det en gang i uka. Har utmattelse og PEM etter covid for 3 år siden. Blitt mye bedre ettersom tiden har gått. Qigong og tai chi hjelper for å få mer energi. Bare lytt til kroppen og tren i eget tempo. God bedring ❤️ Anonymkode: e7389...3c9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:28 #10 Del Skrevet i går, 14:28 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har nettopp fått ME-diagnose. Hørte noen nevne at å utøve Chi Gong (Qi Gong?) kan ha positiv virkning på energifølelsen i kroppen. Noen som har erfaringer her? ❤️ Anonymkode: 441b3...02d Ja bruker noen øvelser, og vet om et par som brukte det og iallefall kom seg på beina igjen. Ikke friske , men forhøyet livskvalitet. Men det må være riktig type. Hun ene hadde prøvd vanlig først, men ble verre, og forsøkte medisisns senere og blr bedre. Anonymkode: 1ddff...252 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Om du har lyst til å trene, hva det enn er du vil trene, så gjør det! Gjør det som gir deg glede. Anonymkode: d327f...17a Jepp! Men vil gjerne trene noe som kan bedre ME Anonymkode: 441b3...02d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp! Men vil gjerne trene noe som kan bedre ME Anonymkode: 441b3...02d Vanskelig å si hva man kan trene med ME, kommer helt an på. Man har jo en defekt i cellene som gir energisvikt og overproduksjon av laktat. Så det beste er å ha fokus på å aktivitetsavpasse såpass at du har energioverskudd til å «trene» litt uten at det gir deg langvarig forverring av ME. Anonymkode: 08571...9d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå