Gå til innhold

Kan barnehagen se at man har dårlig økonomi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

helt umulig å se, er det noe sosiale medier har lært oss så er det at skinnet bedra.

Du kan ha en familie som har dårlig råd som bruker merkeklær på barna. de bruker opp vær eneste krona de har, og kanskje har de et kredittkort eller 2 i tillegg

Så kan du ha en familie som tjene godt, spare masse, prøve å begrense bruken som da kjøper billigere.

Hva barnehageansette tenker utifra hvordan de ser barna vet jeg ikke, men ofte så går nok ikke det hånd i hånd med realiteten.
Met sannsynlig så tenke de ingenting, så lenge barna har det de trenger og ikke komme med så pass slitte klær at det ser ut som de har gått flere generasjoner i arv :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg trodde barnehagen ikke merket slikt, helt til de merket at datteren min hadde på levis genser, da kom flere av de ansatte bort og kommenterte hvor fin den var, de nevnte også at hu har alltid klær som skyller seg ut, er godt stelt og har utrolig fine farger. De merket vist det mer enn meg 

Anonymkode: c620d...402

Flaut :klaske:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (4 timer siden):

Flaut :klaske:

Ja, egentlig veldig flaut. De kommenterte ikke en av h&m kjolene hennes for 49kr. Så ja flaut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Haha vi har ganske romslig økonomi men har knapt kjøpt nye klær til skolestarteren vår 😅 Han har mange søskenbarn som han arver ca alt av - og en del er nok litt falmet og halvslitt ja.. Men de fungerer jo🤷🏽‍♀️ Aldri kjøpt merkeklær til han, de blir jo for små i løpet av tre uker så det er bortkasta penger i mine øyne 😅 Barnehagen tenker vel sitt da sikkert, basert på svarene her. Men det bryr jeg meg ikke om, han er jo ren og varmt nok kledd så 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: cd865...27a

Men. Hvorfor sende barn med slitte og falmete klær??

Anonymkode: 8d5c7...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, egentlig veldig flaut. De kommenterte ikke en av h&m kjolene hennes for 49kr. Så ja flaut 

Ja for det er selvsagt pga levie og ikke at de var fin🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forloveden min kjøper så og si ALT brukt på Finn til sine 2 gutter.

Klær, sykler, gaming utstyr osv.

Han liker å spare der han kan og han er glad i gjenbruk. Han liker heller å bruke mer på aktiviteter og opplevelser.

Ungene mangler ikke noe.

Han tjener godt over millionen og eier leilighet til 12M og er gjeldsfri. 

Min unge går hovedsakelig i HM/KappAhl/Cubus. Han liker løse jogge klær og de må vaskes daglig. Ser ikke poenget med å kjøpe dyre merkeklær.

Går selv i billige klær eller kjøper på Fretex, men ser alltid bra ut. 

Jeg har ok økonomi.

Heldigvis har vi samme syn på økonomi og verdisyn.

Barna skal få alt de trenger, men de skal aldri bli bortskjemte drittunger. Selvverdt handler ikke om penger og materielle ting.

Anonymkode: 97fd9...154

Men god omtale av andre barn lærer de nok ikke hos deg, dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvem bryr seg i barnehage?

Anonymkode: 95262...60b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Klærne blir jo falma etter tre runder i tørketrommel, så hos oss er ikke det noen indikasjon på at klærne er gamle eller slitte. 

Anonymkode: b28eb...fad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem bryr seg i barnehage?

Anonymkode: 95262...60b

Eh de fleste oppegående foreldre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klærne blir jo falma etter tre runder i tørketrommel, så hos oss er ikke det noen indikasjon på at klærne er gamle eller slitte. 

Det blir de ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja for det er selvsagt pga levie og ikke at de var fin🙄

Men Levi’s er jo egentlig ikke et dyrt merke. Man finner masse billig på tilbud. Så dårlig oppførsel av de ansatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eh de fleste oppegående foreldre 

I barnehagen skal barna ha behagelige klær. Jeg reagerer mer på de stakkars ungene som skal leke hele dagen i stive jeans og blondekjoler, enn de som kommer i en slitt joggedress, falma leggings eller pyjamas.

Anonymkode: b49a6...242

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i Barnehage og ser nesten alle ungene har lillelam,Wheat,reima osv.Mye dyre merker jeg ikke har hørt om før jeg begynnte jobbe der før 1 år siden.Men jeg skjønner at veldig mye går i arv,ansatte som gir bort klær/sko.Vi har også en ordning med at barnehagen betaler for skiskolen som førskole barna er med på.Vi har fokus på at man skal ikke være flau over og ikke ha råd💙

Anonymkode: 64ec8...2f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det blir de ikke

Det er min erfaring. Og ikke bare hm og Cubus, men name it og newbie også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tenker da på klær barna har i barnehagen. Ser en god del har veldig dyre klær og merkeklær. Sier dette noe om hvor velstående familien er? Selv har ikke mitt barn mye merkeklær i barnehagen. 

Anonymkode: a9177...5af

Brukte h&m, cubus, Jaus, fleece og ull, skikkelige uteklær og sko osv. ingen har sagt noe. De andre brukte det samme! Bortsett fra en som puttet på dyre klær på jenten og kjeftet på bhg for det ble skittent eller ødelagt.. De er i bhg for å leke og ha det gøy, ikke for å fronte merkeklær eller være modell..!

Anonymkode: 8d3dd...3cd

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Brukte h&m, cubus, Jaus, fleece og ull, skikkelige uteklær og sko osv. ingen har sagt noe. De andre brukte det samme! Bortsett fra en som puttet på dyre klær på jenten og kjeftet på bhg for det ble skittent eller ødelagt.. De er i bhg for å leke og ha det gøy, ikke for å fronte merkeklær eller være modell..!

Anonymkode: 8d3dd...3cd

Noen foreldre har en merkelige prioritering når de kler ungene sine for barnehagen.

Å være i barnehagen blir jo som å gå på trening. De skal være i bevegelse, klatre, løpe, hoppe og krype hele dagen. Ser ingen voksne som trener i kjole, jeans eller flotte merkeklær. Det går i treningstøy hos de fleste. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke meg men favorittklærne til min er de som er godt brukt. Håper ikke barnehagen tror vi er fattig fordi han møter opp med klær som man ser er godt brukt.

De skal jo leke i klærne, jeg ser ikke noe poeng i å kjøpe nytt så snart klærne ser brukt ut. Alt med måte selvfølgelig, han får ikke gå ute blant folk i flekkete filler. Men jeg håper ikke vi kommer dithen at barn ikke kan gå i barnehagen i klær som har begynt å falme. Med tanke på miljøbelastningen også, tenker jeg, så bør jo klærne helst slites ut (hvis ungen ikke vokser ut av de først så klart). 

Anonymkode: 89b87...81c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I barnehagen skal barna ha behagelige klær. Jeg reagerer mer på de stakkars ungene som skal leke hele dagen i stive jeans og blondekjoler, enn de som kommer i en slitt joggedress, falma leggings eller pyjamas.

Du ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i 20-årene og jobbet i barnehage hadde jeg ikke snøring på hva de forskjellige merkene var og hva som var dyrt/billig av klær og utstyr. Vil tro de færreste unge som ikke har barn selv vet noe om dette. Jeg hadde ikke visst forskjell på Viking og Pytt pytt eller Kattnakken og Reflex.

Selv har vi god råd men vi har både arveklær og bruktkjøp til barnet. Og bytter ikke ut ting bare det er litt slitt så lenge det ikke er helt ødelagt.

Anonymkode: c1c33...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...