Gå til innhold

Hadde du sendt familien alene på påsketur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal samles med mine foreldre og søsken med familie i fjellet i påsken. Noen dro opp i dag, vi har tenkt å kjøre i morgen og siste rest søndag. Tar 3-5 timer for oss forskjellige å komme oss til familiehytten.

Denne uka hadde eldste av våre barn influensa, høy og langvarig feber, svært dårlig form. Resten av oss har holdt oss friske.

Nå i kveld kjente jeg at jeg ble fort sliten, trøtt, orker egentlig ikke holde mobilen en gang. La meg før klokken ni, men får ikke sove. Er iskald i kroppen, urven og småvondt ellers. Tyder jo på at jeg kan våkne med influensa i morgen. 

Alt er pakket og klart og barna gleder seg til å treffe resten av familien som bor spredt i landet. Hva ville du gjort? Jeg kan ikke bli med å smitte alle andre. Ønsker helst å bli hjemme om jeg er syk, for å ikke smitte men også for å få hvile i fred og ro. 
Kjenner jeg mannen min rett sier han (vært sammen i 16 år), at han mener vi hele gjengen kan bli hjemme. At han ikke vil dra uten meg. 

Vi har tenkt å dra til egen hytte senest onsdag, så jeg ser ikke for meg å bli frisk før tirsdag tidligst om jeg også får de greiene her. Er ikke vits for meg å komme etter.

Nei, hva ville du ha gjort?

Anonymkode: 4f8e6...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når det er dine foreldre… jeg hadde ikke sendt mannen på hyttetur med mine foreldre om jeg hadde blitt syk. De har et veldig godt forhold altså, men om han ikke hadde hatt veldig lyst så hadde jeg ikke akkurat presset på. 

Anonymkode: 7702c...c27

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene gleder seg, det er ingen grunn til at de skal gå glipp av påskeferien fordi mor er syk. Dere har vært sammen i så mange år at han skal klare å omgås din familie selv om du ikke er til stede - etter 16 åt er de hans familie også.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din er far til dine barn. Så fremt han er oppvakt og generelt renslig og opptatt av at ungene får mat, så finner han vel ut av det. 

Send de avgårde og bli frisk! Kanskje blir ikke ferien for dem slik du tenkte, men det kan bli veldig bra likevel. Bare annerledes. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg reiser stadig alene på tur med barna. Reiser på påskeferie med minstejenta alene i morgen. Ser derfor ikke hvorfor mannen ikke kan gjøre det samme. Men jeg ville aldri pålagt han å reise alene på påskeferie med min familie. Det ville han neppe ha likt. 

Anonymkode: 90066...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

På generelt grunnlag så jeg tenker jeg at far absolutt klarer å ha med seg barna på påskeferie. Jeg ville vært mer bekymret for å smitte hele familien med influensa. Når du startet i dag er det stor sannsynlighet for at mann og resten av barna også blir syke og det er ikke noe hyggelig hverken for de som er syke eller storfamilien som kan bli smittet.

Anonymkode: 79f77...2b8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Far klarer vel å ta seg av unga, hadde absolutt sendt de. 

Anonymkode: bd574...15d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal samles med mine foreldre og søsken med familie i fjellet i påsken. Noen dro opp i dag, vi har tenkt å kjøre i morgen og siste rest søndag. Tar 3-5 timer for oss forskjellige å komme oss til familiehytten.

Denne uka hadde eldste av våre barn influensa, høy og langvarig feber, svært dårlig form. Resten av oss har holdt oss friske.

Nå i kveld kjente jeg at jeg ble fort sliten, trøtt, orker egentlig ikke holde mobilen en gang. La meg før klokken ni, men får ikke sove. Er iskald i kroppen, urven og småvondt ellers. Tyder jo på at jeg kan våkne med influensa i morgen. 

Alt er pakket og klart og barna gleder seg til å treffe resten av familien som bor spredt i landet. Hva ville du gjort? Jeg kan ikke bli med å smitte alle andre. Ønsker helst å bli hjemme om jeg er syk, for å ikke smitte men også for å få hvile i fred og ro. 
Kjenner jeg mannen min rett sier han (vært sammen i 16 år), at han mener vi hele gjengen kan bli hjemme. At han ikke vil dra uten meg. 

Vi har tenkt å dra til egen hytte senest onsdag, så jeg ser ikke for meg å bli frisk før tirsdag tidligst om jeg også får de greiene her. Er ikke vits for meg å komme etter.

Om jeg ble syk så hadde jeg latt mannen bestemme hva han ville gjort. Utenom det syntes jeg det er litt uansvarlig å dra avgårde med mulig influensasmitte. Det er ganske smittsomt og på en hytte der alle er oppå hverandre så risikerer du at resten av familien får en kjip påske.

Anonymkode: 59546...872

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er jo de som ikke er syke ennå større smittekilder enn deg. Har man influensa i hus pleier man ikke dra på slike "alle inn i liten hytte" turer. 

Anonymkode: 96b53...93b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her bør dere av respekt for resten av familien holde dere hjemme, friske som syke, slik at dere ikke smitter de andre.

Anonymkode: aa4dd...0c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville latt det være opp til mann og barn å finne ut av det. Nå ser jeg jo for meg min familie i situasjonen, og det vil jo aldri bli helt likt som hos dere. Men hos oss så ville nok ikke mannen hadd særlig lyst til å dra, noe jeg forstår. Og da hadde det vært opp til hvor viktig det var for barna, og om det var noe med hjemme-påske som kunne blitt fristende og fint for alle. Faren for at flere brygger på sykdom og risikerer å få det på turen og smitte flere, er jo også der som et argument. 

Men håper du våkner i god form i dag, og har sluppet unna!

Anonymkode: bb8be...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har vært syk to påsker og mannen har dratt på påskefjellet med unger, ikke noe rart.  

Anonymkode: 9da9c...e15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den friske voksne bestemmer, altså mannen. Men kan jo hende han også blir syk. 

Anonymkode: 0c8f9...645

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En influensa kan jo vare i 14 dager. Du kan jo ikke reise åpenbart. Så skjønner ikke helt hva du spør om?

Anonymkode: a067c...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Når det er dine foreldre… jeg hadde ikke sendt mannen på hyttetur med mine foreldre om jeg hadde blitt syk. De har et veldig godt forhold altså, men om han ikke hadde hatt veldig lyst så hadde jeg ikke akkurat presset på. 

Anonymkode: 7702c...c27

Helt enig 

Anonymkode: 4b862...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ringte å informerte de andre friske som skulle møtes på hytten. De ble enige om at min mann og barna skulle komme uansett, for barnas skyld. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ringte å informerte de andre friske som skulle møtes på hytten. De ble enige om at min mann og barna skulle komme uansett, for barnas skyld. Ts

De ble enige med din mann, håper jeg, ikke bare seg imellom? 

Anonymkode: 0c8f9...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å din mann, hva ville han?

Anonymkode: 4b862...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...