Gå til innhold

Lei av priskrig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er poenget? Tomme hyller overalt. Ville heller kjøpt til vanlig pris enn å tvinges til å handle på Meny og Mega. 

Anonymkode: 273de...260

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er poenget? Tomme hyller overalt. Ville heller kjøpt til vanlig pris enn å tvinges til å handle på Meny og Mega. 

Anonymkode: a78a0...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomme hyller OVERALT?

Jeg har vært på butikken 2 ganger i dag, og en gang i går i tillegg (dårlig planlegging fra min side, ikke for å kjøpe ting på priskrig...) og det eneste det har vært tomt for så vidt jeg har sett, var surkål (?!?) og enkelte typer godteri.

Er problemet at du må vente til neste uke med å kjøpe nonstop?

Anonymkode: 3f1df...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er, som så mange har sagt før meg i andre tråder, å lokke kunder til butikken.

Jeg handlet smågodt til 9.90 på Mega i dag, de hadde veldig godt utvalg da jeg var der. Nå skal det sies at jeg ikke gidder å løpe etter priskrigtilbud, og jeg fant alt jeg trengte på Rema1000 i dag. Der var hyllene fulle såvidt jeg kunne se.

Nå skal det sies at jeg ikke kikket etter påskevarer, jeg har allerede det jeg trenger. 2 poser Nidar påskegodt til 99,- på Nille og en pose Anthon Berg fugleæg. Nidarposene hadde jeg glemt da jeg postet i en annen tråd.

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tomme hyller OVERALT?

Jeg har vært på butikken 2 ganger i dag, og en gang i går i tillegg (dårlig planlegging fra min side, ikke for å kjøpe ting på priskrig...) og det eneste det har vært tomt for så vidt jeg har sett, var surkål (?!?) og enkelte typer godteri.

Er problemet at du må vente til neste uke med å kjøpe nonstop?

Anonymkode: 3f1df...f11

Jeg skriver jo hva problemet er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hele greia er et vulært freakshow. Dette er vel også et ganske særnorsk fenomen. Dermed må de være noe med konkurransen i markede som ikke er helt i ordne. Men også medienes rolle spiler inn her - Norge fremstår som en liten andedam der nettmediene - med VG, TV2 og Nettavisen i spissen kjører opp med oppslag om at "nå er priskrigen i gang" og timer etterpå er mange butikker tømt for de folk skulle kose seg med i påska... 

Rema-Reitan innrømmet jo dette selv - at det er dumt - for f.eks. gikk deler av landet tomme for surkål før jul...

... en ting er gode tilbud. Når varer settes ned til en pris som gjør at folk opplever det som "gratis" forvinner jo varene ut av butikkene..

Anonymkode: 2bb63...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man MÅ ikke delta på priskrig, hvis du er lei er det bare å la vær å forholde deg til det.

Anonymkode: 82599...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man MÅ ikke delta på priskrig, hvis du er lei er det bare å la vær å forholde deg til det.

Anonymkode: 82599...052

Ehh... problemet er jo at varene man skal ha til høytider- jul og påske - blir utsolgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett mange tomme hyller, at det kan skje når noe er billig ja, men det meste er ikke tomt. 

Hvorfor blir det tomt egentlig? Er det folk som driver å hamstrer? Eller er det for lite varer som kommer inn i butikkene?

Endret av GlitrendeSjokolade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ehh... problemet er jo at varene man skal ha til høytider- jul og påske - blir utsolgt.

Da får du kjøpe inn det du trenger når produktene kommer i butikkene.

Anonymkode: 37d89...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GlitrendeSjokolade skrev (11 minutter siden):

Har ikke sett mange tomme hyller, at det kan skje når noe er billig ja, men det meste er ikke tomt. 

Hvorfor blir det tomt egentlig? Er det folk som driver å hamstrer? Eller er det for lite varer som kommer inn i butikkene?

Lokak Kiwi og Rema var tomme for Nidar-marsipan og denslags i hvert fall, men så bor jeg sentralt i Oslo og det er nok mange f.eks. unge som handler her... 

... når f.eks. marsipanpølser som før kostet over 30 kroner plutselig koster 10 kroner, så kjøper jo folk mye av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handler ofte på Holdbart. Der er det billig uansett.

Anonymkode: 87564...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...