Gå til innhold

Hvordan karakteriserer du en vanskelig person?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er en vanskelig person etter din beskrivelse? Hva gjør den vanskelige personen vanskelig? Og hvorfor er de så vanskelige? 🤔 personlighetstrekk som går igjen? det kan være hva som helst. Mitt inntrykk er at folk flest bruker absolutt minst mulig energi på slike. 😅🙈 

Anonymkode: 56b3b...91d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelige personer kommer i alle varianter, og grader, og  det er ulike måter å være vanskelig på. Man mener gjerne personlighetstrekk, når man snakker om vanskelige mennesker.

Noen eksempler: å ta alt i verste mening, å få alt til å handle om en selv, vanskeligheter med å legge egne følelser til side når det kreves, spre rykter, ikke stille opp på en noenlunde gjensidig måte for familie/venner/kolleger/naboer, ha irrasjonelle frykter som hemmer en i hverdagen, være oppfarende (følelsesstyrt) og andre overreaksjoner, å ikke være sannferdig, å ikke ta hensyn til andres følelser fordi ens egne følelser er viktigst, å ha helt særegne oppfatninger om en del ting og være helt urokkelig på dette (ikke åpen for andres syn eller mening), å ikke overholde avtaler, å leve etter at det finnes egne regler for en selv. +++

Vi alle kan være vanskelige til tider på disse nevnte måtene, men hvis det er et tydelig repetetivt mønster av flere av disse tingene kan man nærme seg betegnelsen «vanskelig person».

Anonymkode: 94744...e6b

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke er fleksible, som alltid skal gjøre ting på sin måte, selv når det er helt uvesentlige detaljer. Finregner også ofte på alt mulig. 

De som alltid skal ha rett, og ikke er villig til å innse at de tar feil. De snakker ofte bare høyere og gjentar samme argumentasjon, som og å rope gjør det mer riktig. 

De du må gå på eggeskall rundt, og veie dine ord på gullskål. De tolker alt som kritikk. 

De som mener at følelser er fakta, og derfor får sammenbrudd av bittelitt motstand. Å være uenig er ikke det samme som å være slem. Bare fordi man føler noe, betyr ikke at det er sannheten. 

De som bare snakker om seg og sitt, uten å interesse seg for motparten. 

Anonymkode: f0779...61d

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De som ikke er fleksible, som alltid skal gjøre ting på sin måte, selv når det er helt uvesentlige detaljer. Finregner også ofte på alt mulig. 

De som alltid skal ha rett, og ikke er villig til å innse at de tar feil. De snakker ofte bare høyere og gjentar samme argumentasjon, som og å rope gjør det mer riktig. 

De du må gå på eggeskall rundt, og veie dine ord på gullskål. De tolker alt som kritikk. 

De som mener at følelser er fakta, og derfor får sammenbrudd av bittelitt motstand. Å være uenig er ikke det samme som å være slem. Bare fordi man føler noe, betyr ikke at det er sannheten. 

De som bare snakker om seg og sitt, uten å interesse seg for motparten. 

Anonymkode: f0779...61d

Wow

Veldig bra beskrevet 🙏🏼

Anonymkode: 228c3...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Min måte er den beste måten. Uvesentlig for deg, vesentlig for meg😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viljesterke mennesker er regnet som vanskelige, men jeg tar heller en viljesterk person enn en dott. 

Endret av Cartman
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min søster er en vanskelig person, og dette er et eksempel:

Hun ga meg en genser til jul som var fin, men den var altfor stor.

Jeg takket for genseren men sa at den var for stor og spurte om hun hadde byttelapp, noe hun ikke hadde.

Likte du ikke genseren? Spurte hun meg, og jeg svarte igjen at genseren var fin men for stor, og at jeg skulle gjerne byttet den til en mindre størrelse.

Så sier hun til vår mor: Helene er så vanskelig, hun likte ikke genseren jeg gav henne!

Jeg sier da igjen at genseren var veldig fin, men for stor.😒

Anonymkode: 84bc1...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva er en vanskelig person etter din beskrivelse? Hva gjør den vanskelige personen vanskelig? Og hvorfor er de så vanskelige? 🤔 personlighetstrekk som går igjen? det kan være hva som helst. Mitt inntrykk er at folk flest bruker absolutt minst mulig energi på slike. 😅🙈 

Anonymkode: 56b3b...91d

En person som har nedlatende holdninger overfor andre, og gjør narr av dem. 

Om et menneske ikke evner å se flere synsvinkler. Det er veldig slitsomt. 

Mennesker som kverulerer framfor og diskutere. 

"Jeg vet best" holdning.

Mennesker som er forutinntatt, dømmende og setter andre mennesker i bås. 

Anonymkode: 8c6ca...860

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cartman skrev (2 timer siden):

Viljesterke mennesker er regnet som vanskelige, men jeg tar heller en viljesterk person enn en dott. 

Enig. 

Anonymkode: 8c6ca...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...