Gå til innhold

M42 har begynt å lukte skikkelig svette særlig under éne armen...går ikke en gang vekk i badekar. Hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan muligens være noe trøbbel med lymfesystemet ditt. Men du skriver at du er frisk ellers. Hvordan er bindevevet ditt? Er du stiv? Trener du jevnlig? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  Ulla Ullsokk skrev (På 12.4.2025 den 6.36):

Hvordan er bindevevet ditt? Er du stiv? Trener du jevnlig? 

Ekspander  

Det har blitt litt mindre trening gjennom en travel vår, men, ja, jeg er veldig stiv. Synes det er tungt å bøye meg ned. Og da er jeg altså ellers i grei form, frisk BMI og slikt. Hvordan kom du på dette?

Anonymkode: ac89e...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 6.29):

Ingenting rødt på hele kroppen min, heldigvis, jeg har ikke en gang kviser. Kanskje jeg må se på disse antiperspirantene...har googlet noen av forslaga her, mange hundrelapper på apoteket. Jøss. Pleier å kjøpe deo for en tikroning i farta.

Ekspander  

Det kan jo rett og slett være at det er dette som er problemet.

Anonymkode: 52fe2...30c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 6.58):

Det har blitt litt mindre trening gjennom en travel vår, men, ja, jeg er veldig stiv. Synes det er tungt å bøye meg ned. Og da er jeg altså ellers i grei form, frisk BMI og slikt. Hvordan kom du på dette?

Ekspander  

Tenker det er lurt med en legetime og gjøre en sjekk på at alt er greit likevel. Selv tynne folk kan ha pre-diabetes f.eks, og økt blodsukker kan gi oppblomstring av bakterier.

Når noe er rart med kroppen, som er nytt for deg og du ikke klarer å få håndtert på egenhånd er det på tide med en prat med fastlegen. Sånn for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 036e5...922

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 8.35):

Det kan jo rett og slett være at det er dette som er problemet.

Anonymkode: 52fe2...30c

Ekspander  

Utdyp?

AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 8.41):

Tenker det er lurt med en legetime og gjøre en sjekk på at alt er greit likevel. Selv tynne folk kan ha pre-diabetes f.eks, og økt blodsukker kan gi oppblomstring av bakterier.

Når noe er rart med kroppen, som er nytt for deg og du ikke klarer å få håndtert på egenhånd er det på tide med en prat med fastlegen. Sånn for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 036e5...922

Ekspander  

Takk for gode ord! Jeg tar årlige helsesjekk og i januar fant de ingenting oppsiktsvekkende i blodprøvene. Diabetes har alltid vært med i screeningen. Kan det ha forandret seg så brått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være du har en formfor cyste eller innkapslet talgkjertel under armen, dette kan gi opphav til dårlig lukt. Tenker det kan være sannsynlig særlig siden det mest er fra ene armhulen. Datteren min hadde noe sånt, en talgklump som legen måtte snitte opp. Lukta ille

Anonymkode: 5203f...7c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 19.27):

Så, rart spørsmål, kanskje, men hvem ellers spør man om sånt? Jeg er mann, 42, familiefar, helt ordinær og ellers frisk. I det siste har det luktet skikkelig svette av armhulene mine av og til. Særlig høyre armhule. Et par ganger nå har jeg bare ligget i såpevann i badekar noen timer, og når jeg reiser og tørker meg...lukter det faen meg svette derfra fortsatt. Hvordan er det mulig? Og hva skjer?

Ekspander  

Kjære vene. Du må skrubbe med klut. Tror du at oppvasken blir ren av seg selv om du legger den i såpevann?

Anonymkode: e7bf7...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 6.58):

Ekspander  

Jeg jobber med bl a lymfe og bindevev. Mye trøbbel kommer av at disse tingene ikke fungerer godt nok. Men her er det mye du kan gjøre selv. Bare noe så enkelt som knebøy noen ganger i løpet av dagen, trenger ikke vekter. Lymfesystemet har ikke pumpe sånn som blodet har, så bevegelse er det som pumper det. Dårlig lymfesirkulasjon og stivt bindevev er to sider av samme sak. 
Å gå til noen som kan hjelpe deg med dette er jo også en mulighet, men les deg litt opp på det😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...