Gå til innhold

M42 har begynt å lukte skikkelig svette særlig under éne armen...går ikke en gang vekk i badekar. Hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så, rart spørsmål, kanskje, men hvem ellers spør man om sånt? Jeg er mann, 42, familiefar, helt ordinær og ellers frisk. I det siste har det luktet skikkelig svette av armhulene mine av og til. Særlig høyre armhule. Et par ganger nå har jeg bare ligget i såpevann i badekar noen timer, og når jeg reiser og tørker meg...lukter det faen meg svette derfra fortsatt. Hvordan er det mulig? Og hva skjer?

Anonymkode: ac89e...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har det skjedd deg noe i det siste, kanskje? Stress? Nye medisiner? 

Anonymkode: 3970d...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om ikke en skikkelig skrubb hjelper, er det naturlige neste steg å dra til legen. 

Anonymkode: f6042...2bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppblomstring av enten en sopp eller bakterier?

Ville tatt en prat med legen, eller hørt med apoteket om de har noen tips - om du ikke er av den sjenerte typen.

Anonymkode: 036e5...922

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker du deo med antiperspirant? For eks Calvin Clein sin «stift» er uten antiperspirant og det virker jo ikke. Prøv en deo som det står at har antiperspirant er mitt tips.

Anonymkode: 8d1dc...c05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville prøvd hibiscrub. Kan være noe sopp eller lignende i huden. Vask med det i noen dager å se om du merker bedring:)

Anonymkode: 92634...e3e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Prøv Basiron wash. Benzoylperoksid dreper bakterier og kan fjerne lukt.

Anonymkode: 52fe2...30c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da man tar en tur til legen. Som noen sier, plutselig kan det være sopp eller noe annet som fører til problemene, som man ikke alltid klarer å se.

For man skal selvsagt ikke lukte svette etter å ha vasket seg.

Anonymkode: dbe0e...f10

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vasker du deg skikkelig under armene da? Vaske skikkelig fysisk med såpe? Det holder ikke å bare ligge i såpevann, man må fysisk til verks😊

Anonymkode: 3e5aa...c05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart jeg vasker meg. Men kan "sopp" lukte som svette? Det har vært en del stress i det siste, men det har også vært overkommelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Klart jeg vasker meg. Men kan "sopp" lukte som svette? Det har vært en del stress i det siste, men det har også vært overkommelig. 

Jeg skjønner at personen spør, for det er overraskende mange som ikke vet hvordan man vasker seg.

Hvis du ikke føler eller ser at huden irritert eller rød, vlle jeg forsøkt Basiron. Funker ikke det etter noen få ganger, gå til lege.

Anonymkode: 52fe2...30c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ha innkapslet svette i pore under armen ( som en kvise). Prøv å klem litt jevnt over under armen og se om det kommer noe ut av porene. 

Anonymkode: acd94...5af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Cyste er en mulighet. Jeg hadde en som legen måtte tømme, det luktet helt for jævlig.

Anonymkode: c1e7a...8e5

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sopp vil du merke både på lukten og at huden vil være rød. Hvis du ikke har smerter, hevelse eller andre plager, så anbefaler jeg deg å bruke antiperspirant krem. Jeg fikk plutselig en forferdelig svettelukt når jeg var i overgangsalderen, å jeg syntes det luktet selv når jeg kom ut av dusjen. Prøvde denne kremen, å hadde god effekt av den.

https://www.apotek1.no/produkter/stop-24-antiperspirant-krem-60ml-832924p?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw--K_BhB5EiwAuwYoymFP7C6Da8nNmMGh_6al9osR9408NTDqJi6JUOMTjV7a_8HJ1bxIKhoCMUsQAvD_BwE

Bilde av Stop 24 antiperspirant krem 60 ml

Anonymkode: dd8dd...7fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barber eller klipp bort hår. Lukten kan ha satt seg i dem. 

Ellers anbefales den deoen som er vist ovenfor her. 

Anonymkode: 535fd...1eb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Støtter forslaget om hibiscrub etc, det må til for meg i uken før mensen. Da får jeg svettelukt som ikke forsvinner med vanlig såpe uansett hvor mye jeg skrubber med hansker, og hår er da fjernet. Fryktelig frustrerende. Men jeg bruker hibiscrub, og på tørr hud etterpå tar jeg glycolic acid på en bomullspad og smører over.

Når jeg er i den fasen, gjør deodoranter det enda verre. Det beskrevet over derimot, gjør at lukten forsvinner resten av dagen. Jeg gjør det morgen og kveld i den perioden.

Anonymkode: d16f9...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, sopp kan stinke død og fordervelse! Er du rød i armhulene? Det kan også være intertrigo. Uansett hva så kan det være lurt å sjekke det hos legen.

Anonymkode: 64173...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting rødt på hele kroppen min, heldigvis, jeg har ikke en gang kviser. Kanskje jeg må se på disse antiperspirantene...har googlet noen av forslaga her, mange hundrelapper på apoteket. Jøss. Pleier å kjøpe deo for en tikroning i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barber håret, det kan sitte svettelukt i det som er vanskelig å få bort og sjekk om du har noe betent eller kviser. Er de store dra til legen. Kjøp parfymeri deodorant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...