AnonymBruker Skrevet 11. april #1 Del Skrevet 11. april Hei! Har en uenighet med barnefar ang å dele opp påsken. Vi har annenhver uke vanligvis. Her jeg mener at påsken skal deles i to uavhengig av hvem sin barneuke det er. Han mener at det skal deles opp slik at han "får tilbake" de dagene som han har de i påsken siden det er i min barneuke. Tidligere har vi gjort som jeg mener er rett og han har vært enig,men etter han har fått ny samboer har han ombestemt seg. Synes det blir så mye rot for barna i samværet når de da må bytte midt i uka i de to påfølgende ukene etter påsken. Har også foreslått at vi kan ha påske annenhvert år, men det vil han ikke. Så bare lurer om det kanskje er jeg som er vanskelig her,og hvordan gjør dere påskefordelingen? Anonymkode: 09af1...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #2 Del Skrevet 11. april Deler den i to. Samvær går som vanlig etterpå. Går opp i opp gjennom årene. Så enig med deg. Anonymkode: 384e7...fbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 11. april #3 Del Skrevet 11. april Den som har uka har påskeferien. Mannen gidder ikke å krangle med eksen om dette. Sånn er det med i grunn alle ferier og helligdager. Eneste er at julaften alltid er hos far og 1. juledag er hos mor. Resten går som normalt ift samværsuker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #4 Del Skrevet 11. april Påskeferien følger stort sett vanlig fordeling, men har hendt vi har byttet litt. Juleferien deles derimot alltid. Anonymkode: d6d39...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #5 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 19.17): Hei! Har en uenighet med barnefar ang å dele opp påsken. Vi har annenhver uke vanligvis. Her jeg mener at påsken skal deles i to uavhengig av hvem sin barneuke det er. Han mener at det skal deles opp slik at han "får tilbake" de dagene som han har de i påsken siden det er i min barneuke. Tidligere har vi gjort som jeg mener er rett og han har vært enig,men etter han har fått ny samboer har han ombestemt seg. Synes det blir så mye rot for barna i samværet når de da må bytte midt i uka i de to påfølgende ukene etter påsken. Har også foreslått at vi kan ha påske annenhvert år, men det vil han ikke. Så bare lurer om det kanskje er jeg som er vanskelig her,og hvordan gjør dere påskefordelingen? Anonymkode: 09af1...53c Ekspander Vi tar annet hvert år. Anonymkode: 72d37...ae7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #6 Del Skrevet 11. april Vi deler påskeuken uavhengig av hvem sin uke det er. Far har oddetall og jeg partall, barnet kom til meg etter skolen i dag, drar til far på onsdag og er der resten av ferien. Dvs at jeg «mister» 2 dager med barnet i forhold til vanlig fordeling, men det jevner seg uansett ut i lengden. Eneste gangene vi bytter pga ferie er når far har vinterferie eller høstferie, siden begge alltid er i partallsuker. Da er barnet hos meg uken etter ferien, sånn at vi begge har to uker på rad. Ved andre ferier kompenseres ikke «tapte» dager. Dette er spesifisert i avtalen sånn at begge vet hva som gjelder, så da trenger vi ikke å diskutere det. Anonymkode: f05cb...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #7 Del Skrevet 12. april Jeg og eksen følger vanlig samvær i påsken, så i år er barna hos meg fra mandag etter palmesøndag til mandag 1.påskedag, altså hele påsken. Mannen min og eksen har annen fordeling. Der har de annethvert år fra fredag i palmehelgen til onsdag før skjærtorsdag, og fra onsdag før skjærtorsdag til 1.påskedag. Ikke optimalt for oss, da vi gjerne skulle hatt alle barna samtidig. Men med så mange involverte, med ønsker og behov, orker vi ikke ta den kampen. God påske 🐣 Anonymkode: b9d2c...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #8 Del Skrevet 12. april Skilsmissebarn selv, og påskeferien ble delt i to. Nå har ikke alle fri hele uken, men her ble det delt sånn at vi var hos f.eks en fra fredag i palmehelgen (altså nå), og så til den andre enten onsdag eller skjærtorsdag. Ene var hjemmeværende og den andre jobbet skift, derfor kunne de dele sånn. Har en kun fri de røde dagene og anser kun det som påske er nok annenhvert år bedre. Anonymkode: fbba9...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #9 Del Skrevet 12. april Vi følger vanlig samvær, men bytter på fredager, så begge får litt påske med barnet. Kanskje en ide å ta en time på familievernkontoret og lage en samværsavtale som spesifiserer hvordan dere fordeler helligdager og ferier? Anonymkode: ce165...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #10 Del Skrevet 12. april Annenhvert år. Både far og jeg har hytte som vi er på i hele påsken. Å avbryte for å hente/levere unger er uaktuelt. Ungene ønsker heller ikke det. De vil ha rolig påske uten bytting Anonymkode: a8c91...19d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 12. april #11 Del Skrevet 12. april Fleste vi kjenner har annenhvert år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #12 Del Skrevet 12. april Følger vanlig samvær Men er fleksible hvis den ene vil ta med unga på noe spesielt eller den andre ikke har mulighet Anonymkode: d2702...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mebeforeyou Skrevet 12. april #13 Del Skrevet 12. april Velg dine kamper. Sikkert ikke lett for din eks heller. Hvis begge er rause merker også barna det. Plutselig har du fått kjæreste, vennetur, jobb arrangement etc. og trenger bytte av dager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #14 Del Skrevet 12. april Vi har annen hvert år. Ønsker ikke å bryte opp påsken for bytte, ønsker en rolig og fin påskefeiring på ungene. Hos meg er vi stort sett hjemme, men far har hytte og pleier å reise dit - hadde vært veldig "avbrytende" for ferien å skulle bytte ol midt i der. Så her er ungene enten hos meg eller far i påsken, og da hele uken. Så får det heller bare bli litt kluss med "skiftplanen". Samme med jula. Den som har julen har ungene 22.-27. (minimum) uavhengig av hvem sin uke det er eller hvilke ukedager det er snakk om. Igjen for å skape en fredlig og koselig høytid for barna. Anonymkode: adda7...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #15 Del Skrevet 12. april Vi har annen hvert år. Jeg har oddetallsuker, så i år må vi dele litt siden påskeuken er partall Jeg har da ‘gitt bort’ mine helger i hver enda av påsken hvis ikke hadde barnet blitt tre uker hos meg Nå hadde jeg elsket det, men det er lenge for barnet å ikke være sammen med pappa. Så vi er fleksible, snakker med barnet og deler så alle får litt 😊 Anonymkode: ebba9...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:13 #16 Del Skrevet lørdag kl 16:13 AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 19.17): Hei! Har en uenighet med barnefar ang å dele opp påsken. Vi har annenhver uke vanligvis. Her jeg mener at påsken skal deles i to uavhengig av hvem sin barneuke det er. Han mener at det skal deles opp slik at han "får tilbake" de dagene som han har de i påsken siden det er i min barneuke. Tidligere har vi gjort som jeg mener er rett og han har vært enig,men etter han har fått ny samboer har han ombestemt seg. Synes det blir så mye rot for barna i samværet når de da må bytte midt i uka i de to påfølgende ukene etter påsken. Har også foreslått at vi kan ha påske annenhvert år, men det vil han ikke. Så bare lurer om det kanskje er jeg som er vanskelig her,og hvordan gjør dere påskefordelingen? Anonymkode: 09af1...53c Ekspander her har vi anhver jul og påske og det går helt supert Anonymkode: 100dd...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå