Gå til innhold

Hvordan er det å ha en venn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt en nær venn eller en venn ...hvordan er det å ha en eller flere venner? Hvordan er det å være i en vennegjeng? 

Anonymkode: a687a...c63

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri? Kjære deg ❤️

Å ha en nær venn er å være på bølgelengde med noen, og alltid føle man har noen å snakke med.

Å ha venngjeng føler jeg er for mer ekstroverte folk enn meg, for jeg liker ikke nødvendigvis å være med en gjeng hele tiden. 

Jeg er litt en ensom ulv da, men by choice.. og jeg har venner.

Kan jeg spørre deg - hvordan er det å ikke ha en venn? Har du aldri truffet noen du helt klaffer med?

Man kan også finne venner online, eller venner i bøker eller her på KG. Vi er sosiale dyr og lever i et fellesskap.

Men det er ikke alle som trenger å være helt "Friends" som i serien liksom.

Anonymkode: 127e5...c84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen. Kun et par jeg er ganske fortrolig overfor. Problemet mitt er at jeg blir lei de. Jeg synes de nærere jeg har er jævlig selvopptatte og seg selv nærmest. Og da vil mange mene at da er det jeg som ikke er tilstrekkelig tolerant.

Spiller mindre rolle. Er/blir det for ille så dropper jeg ut. Enda jeg faktisk ikke trives all verdens alene.

Jeg forstår godt fortvilelsen over å ikke ha valget i det hele tatt. Finnes ikke venner rundt seg. Da kan man kanskje trøste seg med at mange vennskap er problematiske.

Anonymkode: ef0c9...b31

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn er noen du matcher med, og som du kan møte gjennom fritidsaktiviteter eller via jobb, f.eks. Hadde du aldri venner på skolen? Verken barneskole,  ungdomsskole eller videregående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...