Fighter83 Skrevet fredag kl 22:51 #41 Del Skrevet fredag kl 22:51 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Far nekter å ta foreldrepermisjon. Han begrunner det med at han ikke er villig til å gi opp livet sitt med jobb, venner og fritid… litt fortvilt for jeg skal snart i jobb og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fordi keg kan ikke ha barne og jobbe samtidig… Vurdere nesten å gjøre det slutt.. vet ikke hva jeg helt vil med innlegge men jeg trenger å lufte det Anonymkode: 85e36...182 Det jeg tenker er "Hvordan skal du beskytte barnet mot å føle seg totalt avvist av sin far?" "Hva vil barnet sitte igjen med av mén når den blir eldre ved å vokse opp med en noe tilstedeværende far som er avvisende mot en selv? " Det er faktisk bedre å vokse opp med en forelder som er tilstedeværende, gir varme og omsorg enn at begge bor sammen der den ene er konsekvent avvisende. Slikt setter seg, man må leve med en stadig usikkerhet og får kanskje et voldsomt bekreftelsesbehov på et eller annet vis. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:49 #42 Del Skrevet fredag kl 23:49 Virker som at han ikke ønsket barn i utgangspunktet, men at han etterkom TS sitt ønske.. Eller det finnes jo også de son «glemmer» å ta pillen sin. Anonymkode: e2713...d2d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:01 #43 Del Skrevet i går, 00:01 Anononyma skrev (4 timer siden): Det er vel ikke egentlig et valg? Trodde pappakvoten må tas ut? Vet det er noe unntak for selvstendig næringsdrivende, men det skal mye til for at mor skal få overta! De kan være litt crazy på akkurat dette, jeg gikk turnus med 4 uker på og 4 uker fri, altså 6 mnd fri i året, men allikvel så skulle de tvinge meg til å ta fri i arbeidsperioden min. Nei de ville ikke overføre pappakvoten til mor. Spør du meg så blir det for dumt, dette må foreldrene få bestemme sammen, alt etter hva som er best for dem. Anonymkode: c2cca...2b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:04 #44 Del Skrevet i går, 06:04 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Til alle som sier at hun skal flytte og at han ikke bør ha omsorgen for barnet.. er dere de samme som roper om 50/50 samvær? Problemet hennes vil bare forskyves, han kommer ikke til å endre seg fordi om hun forlater ham og etterhvert har både barnet OG faren rettigheter.. Like it or not, du valgte ham. Prøv å hjelp han til å vokse inn i farsrollen. Går du vil du ihvertfall ikke ha noen innflytelse. "Må ivareta fars rettigheter" skjønner du vel.. Anonymkode: b30fc...fbf Jeg er absolutt for at barn skal ha mye/nok samvær med en tilstedeværende og oppegående far. Men når pappaen i dette tilfellet velger jobb over betalt foreldrepermisjon er situasjonen en helt annen. Jeg ville i dette tilfellet gått for 100% av omsorgen, så får far det som han vil og du trenger ikke bekymre deg for om pappaen klarer å ta vare på barnet når du ikke er der. Anonymkode: e5d47...2b4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:12 #45 Del Skrevet i går, 07:12 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gå fra han, da overtar du hans permisjon. Siden dette er hans syn på å få barn, løp så fort du kan!! Anonymkode: 28a84...517 Ja her er det jo bare å komme seg vekk med en gang. Hvorfor har han laget et barn??? Anonymkode: c5b15...f9e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #46 Del Skrevet i går, 07:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er absolutt for at barn skal ha mye/nok samvær med en tilstedeværende og oppegående far. Men når pappaen i dette tilfellet velger jobb over betalt foreldrepermisjon er situasjonen en helt annen. Jeg ville i dette tilfellet gått for 100% av omsorgen, så får far det som han vil og du trenger ikke bekymre deg for om pappaen klarer å ta vare på barnet når du ikke er der. Anonymkode: e5d47...2b4 Ja det høres fint og lettvindt ut, men når de oppdager hvor mye de må betale og/eller barnet vokser til (og DA vil de plutselig være pappa) så er det ikke så enkelt å få 100% av omsorgen. Mannfolk trenger å vokse inn i rollen. Det er ikke særlig spennende i begynnelsen og det er nokså lite givende når du ser det utenfra. Men det er en båndknyttingsprosess, etterhvert blir de mer sikre på seg selv og sin rolle og det vil hjelpe far å vokse seg inn i farsrollen. I begynnelsen kan de fleste av oss ingenting, det må læres slik at vi som foreldre kan utvikle oss og vokse på samme måte som barnet vokser og utvikler seg. Han trenger ikke ta alt ut samtidig. En dag eller to i uken kan være nok i begynnelsen. Anonymkode: b30fc...fbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:19 #47 Del Skrevet i går, 07:19 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Neei jeg vet ikke hva han tenker. Han har belaga seg på at jeg finner ut av det å tar ansvar for det. Han har fraskreve sitt ansvar. Anonymkode: 85e36...182 Det eneste rette er jo selvsagt at du avsluttet forholdet også flytter du og baby ut. Jo fortere jo bedre. Dette forholdet kommer ikke til å bli noe bedre. Du kommer til å rive deg i håret om du skal forholde deg til han i huset. Han vil være glad om dere forsvinner og han slipper å forholde seg til dere. Anonymkode: 28a84...517 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:21 #48 Del Skrevet i går, 07:21 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja her er det jo bare å komme seg vekk med en gang. Hvorfor har han laget et barn??? Anonymkode: c5b15...f9e Han burde vært sterilisert for lenge siden!! Anonymkode: 28a84...517 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:23 #49 Del Skrevet i går, 07:23 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det høres fint og lettvindt ut, men når de oppdager hvor mye de må betale og/eller barnet vokser til (og DA vil de plutselig være pappa) så er det ikke så enkelt å få 100% av omsorgen. Mannfolk trenger å vokse inn i rollen. Det er ikke særlig spennende i begynnelsen og det er nokså lite givende når du ser det utenfra. Men det er en båndknyttingsprosess, etterhvert blir de mer sikre på seg selv og sin rolle og det vil hjelpe far å vokse seg inn i farsrollen. I begynnelsen kan de fleste av oss ingenting, det må læres slik at vi som foreldre kan utvikle oss og vokse på samme måte som barnet vokser og utvikler seg. Han trenger ikke ta alt ut samtidig. En dag eller to i uken kan være nok i begynnelsen. Anonymkode: b30fc...fbf Det er sannelig ikke noe forskjellig enn fra oss kvinner. Vi kan ikke noe mere enn menn. Vi synes ikke nødvendigvis det er så ‘spennende’ med baby. Slutt å tro at menn er i en særskilt situasjon og lag unnskyldninger for at de ikke stiller. Her er babyen blitt flere måneder, hans permisjon nærmer seg. Han har sikkert ikke gitt ungen ett måltid og hver fall ikke lagt den. Han har sikkert ikke tatt en natt eller bytta bleia heller. Tror du vi kvinner gjør dette fordi det er så spennene?? Seriøst? Skjerpings!! Anonymkode: 28a84...517 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:25 #50 Del Skrevet i går, 07:25 Han har vist tidligere at han ikke har interesse for barn, jeg antar at dere fikk barn for det var du som ville ha det? Her må du ta ansvar om han ikke vil. Anonymkode: 97ec4...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:26 #51 Del Skrevet i går, 07:26 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg skal på jobb ja, men blir bekymret for å elte barne til han når han sier han ikke vil ofre noe for babyen, og at han kommerr til å dra på jobb selv om han skal ha permisjon. Anonymkode: 85e36...182 Skal han ta med ungen på jobb da? Anonymkode: 3446d...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:27 #52 Del Skrevet i går, 07:27 Gå fra han og flytte ut er eneste mulighet du har til å få overført pappakvoten til deg selv Det finnes ingen andre måter enn dette, eller ulønnet permisjon på deg, å løse denne situasjonen på. Anonymkode: cfb77...803 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:50 #53 Del Skrevet i går, 07:50 Jeg tenker også at dette forholdet er over. Dere må flytte fra hverandre for at du skal kunne overta hans permisjon. Skulle dere løse det med at du tar ulønnet permisjon, så tipper jeg at du uansett kommer til å være sint og bitter på han. Det er et enormt svik fra han som vil være vanskelig, kanskje umulig, å tilgi. Det høres uansett ikke ut som en som bidrar med noe særlig positiv overfor barnet. Erfaringsmessig så kan det være enormt befriende å bli alene. Anonymkode: 3cce1...8d5 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:01 #54 Del Skrevet i går, 08:01 Men altsa! Hva er hans forslag til å løse de månedene frem til du får barnehageplass? Skal han betale deg? Du kan jo ta ulønnet perm, men da kaster dere bort minst 100.000 kroner på ingenting. (Er han i perm får dere to inntekter). Dette er jo helt riv ruskende koko! At han tror at barnet bare er ditt ansvar! Gjør han noe som helst for babyen nå? jeg hadde aldri i verden stått i et forhold med en sånn mann. Nå må du lese deg opp på hvilke rettigheter du har som alenemor og flytte fra denne svikefulle drittsekken. Vis han gjerne denne tråden også Anonymkode: 61c36...64f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:02 #55 Del Skrevet i går, 08:02 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er faktisk ikke alle som egner seg til å ta vare på babyer en hel dag, spesielt gjelder dette noen menn, det er biologi. Det betyr ikke nødvendigvis at de blir dårlige fedre Tull! Det er ikke no mer artig å skifte bleie, berolige, ha nærkontakt etc etc for en sliten kropp som har båret det frem enn noen andre. Biologi? Hva i biologien til enkelte menn gjør dem mindre rustet til å utføre disse bevegelsene dette krever? Må ha gått glipp av dette på skolen... Det betyr at de ER en dårlig far allerede. Det kan jo selvfølgelig snu, som vinden og alt annet. Men joda, å ikke ville ivareta ungen din, gjør deg til en dårlig foresatt. Ikke et offer for biologien. Anonymkode: 3446d...9a4 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:03 #56 Del Skrevet i går, 08:03 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men altsa! Hva er hans forslag til å løse de månedene frem til du får barnehageplass? Skal han betale deg? Du kan jo ta ulønnet perm, men da kaster dere bort minst 100.000 kroner på ingenting. (Er han i perm får dere to inntekter). Dette er jo helt riv ruskende koko! At han tror at barnet bare er ditt ansvar! Gjør han noe som helst for babyen nå? jeg hadde aldri i verden stått i et forhold med en sånn mann. Nå må du lese deg opp på hvilke rettigheter du har som alenemor og flytte fra denne svikefulle drittsekken. Vis han gjerne denne tråden også Anonymkode: 61c36...64f Som om hun er alene med ungen alene ja… Nei. Hun må komme seg bort fra han. Bestill time på familievernkontor asap for den obligatoriske meklingen. Anonymkode: 28a84...517 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:04 #57 Del Skrevet i går, 08:04 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker også at dette forholdet er over. Dere må flytte fra hverandre for at du skal kunne overta hans permisjon. Skulle dere løse det med at du tar ulønnet permisjon, så tipper jeg at du uansett kommer til å være sint og bitter på han. Det er et enormt svik fra han som vil være vanskelig, kanskje umulig, å tilgi. Det høres uansett ikke ut som en som bidrar med noe særlig positiv overfor barnet. Erfaringsmessig så kan det være enormt befriende å bli alene. Anonymkode: 3cce1...8d5 Signerer denne. Et så enormt svik fra den som liksom skal elske og støtte en, er noe man sjelden klarer å komme over. Han ønsker at du skal rasere forholdet til din arbeidsplass fullstendig, fordi han plutselig ikke gidder å være hjemme med barnet sitt likevel. Han lager et ufattelig og umulig kaos, og kommanderer deretter deg til å ordne opp i det helt alene. Han kaster deg under bussen fordi han selv skal ha det behagelig. Dette er åpenbart en fyr som har null respekt og omsorg for deg, og som har null respekt og omsorg for barnet sitt. Jeg tenker at ditt eneste alternativ her er å bli alenemor. For alene om omsorgen og logistikken kommer du åpenbart til å være uansett. Men da slipper du å bo med en parasitt i tillegg. Anonymkode: c4303...89a 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet i går, 08:04 #58 Del Skrevet i går, 08:04 (endret) Tiden hjemme med minstemann her (18 uker) tror jeg var den beste tiden i mitt liv, mamma på jobb og pappa kunne organisere alt selv, han der vet ikke engang eller har interessa for sitt eget barn og er det sørgeligste jeg noen gang har hørt. Du vet hva du må gjøre TS han er jo helt på trynet og vil framover ikke prioritere dette barnet som han burde. Endret i går, 08:05 av NakenPanda 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:08 #59 Del Skrevet i går, 08:08 Hvis du velger å bli ( som så mange tragiske kvinner gjør ) så sier jeg bare lykke til med det der 🤦🏻♀️ Anonymkode: 1de1f...71a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:11 #60 Del Skrevet i går, 08:11 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er litt uenig med de fleste her. Det er faktisk ikke alle som egner seg til å ta vare på babyer en hel dag, spesielt gjelder dette noen menn, det er biologi. Det betyr ikke nødvendigvis at de blir dårlige fedre til litt større barn. Ofte kan de bli en viktig figur i barnets liv når det vokser bittelitt til og oppgavene endres radikalt. Jeg tenker det må være greit dersom den andre har lyst og mulighet til å steppe in. Men da må han også være villig til å ta ansvar for å ordne situasjonen, først og fremst økonomisk. Jeg hadde sett på om han viste initiativ til å ordne opp, og følt på om han "driter i" barnet, eller om du får følelsen av at han ønsker den beste situasjonen for barnet, og mener den er at barnet er med deg. Anonymkode: 6a316...03c Tull. Det er ikke noe mer spennende og givende for en kvinne å mate, bysse og bære på unger enn det er for en mann. Min mann og jeg delte foreldrepermisjonen 50/50 med våre 3 barn og han koste seg mye mer enn hva jeg gjorde. Han startet surdeigskultur i kjøleskapet, bakte masse brød og dro i åpen barnehage med baby og storesøsken. Mens jeg holdt på kjede meg ihjel i permisjon 😅 Nå belønnes vi med barn som er like glade i begge foreldrene sine. Ingen mammadalter, ingen som MÅ til mamma når de blir syke, to foreldre som begge forstår viktigheten av dupper, gode barneklær og pedagogisk oppdragelse, osv. Skikkelig deilig 😇 Anonymkode: c4303...89a 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå