Gå til innhold

Far nekter å ta foreldrepermisjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Far nekter å ta foreldrepermisjon. Han begrunner det med at han ikke er villig til å gi opp livet sitt med jobb, venner og fritid… litt fortvilt for jeg skal snart i jobb og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fordi keg kan ikke ha barne og jobbe samtidig… Vurdere nesten å gjøre det slutt..

vet ikke hva jeg helt vil med innlegge men jeg trenger å lufte det

Anonymkode: 85e36...182

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Far nekter å ta foreldrepermisjon. Han begrunner det med at han ikke er villig til å gi opp livet sitt med jobb, venner og fritid… litt fortvilt for jeg skal snart i jobb og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fordi keg kan ikke ha barne og jobbe samtidig… Vurdere nesten å gjøre det slutt..

Så trist , men vet av flere som han. For å få overført hans permisjon til deg,  må du vel gjøre det slutt kanskje ? Jeg kjenner ikke reglene . Hør med nav . 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har han tenkt at han skal ivareta babyen da? Nav har jo beregnet at han skal ta sin del av permisjonen og det skal veldig mye til før den kan overføres til deg. Han får snakke med nav og høre selv hvordan reglene er. Du skal på jobb, han får ordne opp i rotet.

Anonymkode: 18f0e...8a8

• Liker 10
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må isåfall bli alene med omsorgen for barnet. Det betyr å flytte fra barnets far.

Anonymkode: 1ffee...e57

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på jobb ja, men blir bekymret for å elte barne til han når han sier han ikke vil ofre noe for babyen, og at han kommerr til å dra på jobb selv om han skal ha permisjon.

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke egentlig et valg? Trodde pappakvoten må tas ut? Vet det er noe unntak for selvstendig næringsdrivende, men det skal mye til for at mor skal få overta!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste måten å få overført permisjonen til deg er ved å gjøre det slutt og flytte i fra han. Høres jo nesten ut som eneste løsning her.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal på jobb ja, men blir bekymret for å elte barne til han når han sier han ikke vil ofre noe for babyen, og at han kommerr til å dra på jobb selv om han skal ha permisjon.

Skal han ha barnet med seg på jobb? 

Anonymkode: 1ffee...e57

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vurdere nesten å gjøre det slutt..

Gå fra han, da overtar du hans permisjon.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

han ikke er villig til å gi opp livet sitt med jobb, venner og fritid

Siden dette er hans syn på å få barn, løp så fort du kan!! 

Anonymkode: 28a84...517

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis han faktisk sier det så må du gå fra han og gå for omsorgen alene. Han er jo overhodet ikke egnet som hverken far eller partner. 

Anonymkode: 22a53...576

• Liker 30
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser hvordan han vil være som far. Jeg hadde gjort det slutt og fått overtatt permisjon. 

Anonymkode: 03c8c...b88

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Flytt. Du vet nå at du må stå alene med alt i all fremtid. 

Anonymkode: 8569d...2aa

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke en type som du vil skal ha omsorg for ditt barn. 

Anonymkode: 9936a...2be

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anononyma skrev (12 minutter siden):

Det er vel ikke egentlig et valg? Trodde pappakvoten må tas ut? Vet det er noe unntak for selvstendig næringsdrivende, men det skal mye til for at mor skal få overta!

Han har 3 år på å ta den ut eller så går den bare bort. 

Anonymkode: 8569d...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke dette være noe derr hadde snakket om før dere fikk barn sammen?  

Eller er det fullstendig overraskende for deg at han mest opptatt av seg selv og sine behov?

Anonymkode: f5806...41a

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette kommer han med like før du skal tilbake på jobb? Hvis det er så viktig for han å ikke ha permisjon, må ha jo ta det opp med deg når dere snakker om å få barn, ikke lenge etter fødsel! 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det må være veldig tungt for deg å oppleve dette midt i permisjonen. Hva mener han at dere skal gjøre med babyen når din perm er over, da? Mener han at det er en problemstilling som du skal løse alene? Den eneste løsningen da er jo å gå fra ham for å kunne ta over hans foreldrepermisjon. Men snakker dere ikke sammen?

Anonymkode: 22b10...098

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uff, det må være veldig tungt for deg å oppleve dette midt i permisjonen. Hva mener han at dere skal gjøre med babyen når din perm er over, da? Mener han at det er en problemstilling som du skal løse alene? Den eneste løsningen da er jo å gå fra ham for å kunne ta over hans foreldrepermisjon. Men snakker dere ikke sammen?

Anonymkode: 22b10...098

Jo vi snakker sammen. Og jeg forsøker å få han til å forklare hvordan han mere og løse dette. Men han er overhode ikke intressert i permisjon og mener dette er min «jobb». Han kommer til å ordne avtale med jobben at han skal arbeid selv om han har permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...