AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:27 #1 Del Skrevet fredag kl 18:27 Hei, Jeg var i et forhold med en mann i 4 år hvor vi tidlig i forholdet snakket om barn og det var det vi begge ønsker. Hver gang jeg tok opp temaet var han aldri klar og han visste heller ikke når. Jeg var 38 år , han 35 år da valgte å gå i redsel for å aldri kunne bli mor i et forhold med han. Nå har det gått en stund og jeg har møtt en fantastisk mann som vil det samme som meg. Men jeg er også skeptisk til tanken med å få barn i en såpass voksen alder og er redd det ikke går. Eggene sjekket jeg for 1 år siden og alt er bra enn så lenge. Er det noen som har en solskinnshistorie/noen som har blitt gravid som 40 år eller eldre her. Jeg vet tiden renner fra meg, men barneønske er fortsatt høyt. Trenger bare håp . Anonymkode: 4f56c...139 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:31 #2 Del Skrevet fredag kl 18:31 Jeg fikk siste barnet da jeg var 36. Men jeg er 40 nå, og alderen hadde ikke hindret meg i å få en til. Men skal ikke ha fler uansett da, men jeg sier kjør på 🥰 Anonymkode: 37957...09b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:33 #3 Del Skrevet fredag kl 18:33 Har forstått at man kan få veldig raskt henvisning til IVF når man er 40, så du bør sjekke det ut hvis du ikke er gravid innen få måneder. Tiden renner jo i fra deg som du vet, så da er det viktig å være rask. Anonymkode: c3284...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:49 #4 Del Skrevet fredag kl 18:49 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei, Jeg var i et forhold med en mann i 4 år hvor vi tidlig i forholdet snakket om barn og det var det vi begge ønsker. Hver gang jeg tok opp temaet var han aldri klar og han visste heller ikke når. Jeg var 38 år , han 35 år da valgte å gå i redsel for å aldri kunne bli mor i et forhold med han. Nå har det gått en stund og jeg har møtt en fantastisk mann som vil det samme som meg. Men jeg er også skeptisk til tanken med å få barn i en såpass voksen alder og er redd det ikke går. Eggene sjekket jeg for 1 år siden og alt er bra enn så lenge. Er det noen som har en solskinnshistorie/noen som har blitt gravid som 40 år eller eldre her. Jeg vet tiden renner fra meg, men barneønske er fortsatt høyt. Trenger bare håp . Anonymkode: 4f56c...139 Det vet du dessverre ikke før du begynner å prøve. Man kan ha mange egg, men kvaliteten trenger ikke være god, og eneste måte å finne det ut på er å prøve å bli gravid. Hvis dere ikke lykkes ila 6 mnd, hadde jeg oppsøkt privatklinikk for å vurdere Ivf. Jeg har selv fått to barn etter 40 år, men det var etter mange runder med Ivf -uttak og enda flere innsett. Hadde gode egg (blastocyster) å sette inn i alle forsøk, men måtte likevel ha mange forsøk før det ble to suksessfulle graviditeter. Anonymkode: 049fb...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:07 #5 Del Skrevet fredag kl 19:07 Har en nær kollega og flere perifert som fikk barn over førti😊 Men hadde begynt prøving med én gang, og kanskje kontaktet lege for ivf med en gang. Anonymkode: abea0...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:11 #6 Del Skrevet fredag kl 19:11 Jeg har et søskenbarn som er gravid med nr 4, hun er 46 år. Har en nabo som fikk nr 2 da hun var 48 år. Det er fullt mulig 👌 Anonymkode: 30ab8...db8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:13 #7 Del Skrevet fredag kl 19:13 Kusinen til mannen min fikk tre barn etter fylte 40. Bare gjør det. Du blir sikkert blant de eldre mødrene, men det går fint. Ikke bry deg om det. Jeg fikk min siste som 38. Det er jo ikke så stor forskjell. Anonymkode: 47020...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:47 #8 Del Skrevet fredag kl 20:47 Ikke over 40 men fyller 40 i år. Barn nr 2 ventes straks. Ble gravid naturlig etter noen måneder prøving. Du får bare hoppe i det å prøve, og ikke drøye for lenge med å få hjelp via ivf om det er behov for det. Mange over 40 som får barn😊 Anonymkode: ab854...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:51 #9 Del Skrevet fredag kl 20:51 Uff nei. Hadde aldri fått barn i den alderen. Anonymkode: 5fc31...969 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:56 #10 Del Skrevet fredag kl 20:56 Jeg fødte mitt 4 barn som 42 åring. Etter å ha tatt en rekke fertilitets-prøver ved spireklinikken i Tr.heim fikk vi beskjed om at hans svømmere var dårlige og få, mens jeg hadde lite egg. Dette kom også frem i AMH-verdiene som tilsvarte at vi måtte sette i gang med IVF-behandling. Vi trengte litt tid på å forberede oss på, men etter bare en syklus ble jeg gravid og ut kom et velskapt barn ❤️ Lykke til ❤️ Anonymkode: c89e0...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:05 #11 Del Skrevet fredag kl 21:05 Jeg hadde aldri fått barn som 40 åring, men det er jo fordi da hadde jeg barn på 20 og 18. Har et vennepar som fikk barn når de var 42, men de hadde forsøkt fra de var i 20 årene så det er forståelig. Anonymkode: c1fd6...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:22 #12 Del Skrevet fredag kl 21:22 Fikk mitt andre barn rett før 40. Første da jeg var 37. Det er veldig fint og jeg angrer ikke ett sekund. De barna var veldig ønsket og er det beste som har skjedd meg. Skulle ideelt sett sikkert vært et par år yngre men timingen er på mange måter likevel perfekt. Anonymkode: 6ff01...4a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:29 #13 Del Skrevet fredag kl 21:29 Ikke helt 40, men jeg får barn i år og jeg er 39. Alt har gått helt fint så langt, har ikke hatt noen andre plager enn det som er forventet (trøtt, fort sliten, kvalm osv.). Det blir bare vanligere å få barn «sent», og som regel går det bra ❤️ Du vil jo også få tilbud om tidlig ultralyd, nipt og sånn, så du blir litt ekstra fulgt opp. Anonymkode: 13a8c...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:37 #14 Del Skrevet fredag kl 21:37 Når barneønsket ditt er høyt må du jo bare sette i gang prøvingen så raskt som mulig! Jeg kjenner flere som har blitt gravide i 40-årene. Noen av dem har behøvd hjelp av IVF og andre har hatt en "naturlig" befruktning. Uansett har det gått helt fint med både mor og barn. PS. For all del ikke hør på dem som mener man er for gammel til å bli mor som 40-åring. Dette bestemmer hver kvinne for seg selv. Anonymkode: 4f537...698 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:38 #15 Del Skrevet fredag kl 21:38 Mange får det, en veninne fikk sin siste når hun var 40, en bekjent sin første når hun var 43. Anonymkode: 642e1...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:44 #16 Del Skrevet fredag kl 21:44 Jeg personlig hadde ikke fått barn i den alderen, fordi jeg har ikke energi eller kapasitet til det. Men når du har møtt en fantastisk mann og har det bra og takler å være en voksen mamma og kanskje en av de eldste i klassen så kjør på. Anonymkode: bb0eb...ba9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:50 #17 Del Skrevet fredag kl 21:50 Jeg er 40 nå i år og skal forsøke nå i år på første barnet. Skal prøve naturlig først, men har også fryst ned egg for fem år siden som muligens får kjørt seg nå. For min del har jeg ikke hatt nooe lyst før, men plutselig fikk jeg det kallet jeg ikke skjønte en skit av som enkelte venninner beskrev for noen år siden 😆 Nå er det til gjengjeld sterkt (er det virkelig SLIK andre damer følte det før, altså?), så fingrene krysset for oss begge! Fysisk og psykisk tenker jeg 40år er en veldig god alder. Jeg har aldri vært et bedre sted enn nå iallfall. Anonymkode: e6e1a...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:51 #18 Del Skrevet fredag kl 21:51 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg personlig hadde ikke fått barn i den alderen, fordi jeg har ikke energi eller kapasitet til det. Men når du har møtt en fantastisk mann og har det bra og takler å være en voksen mamma og kanskje en av de eldste i klassen så kjør på. Anonymkode: bb0eb...ba9 I Oslo er mange av mødrene rundt 40-50 i barnehagen til niesene mine. Og deres mor fikk siste som 42. Tror dette kommer veldig an på hvor du bor. Anonymkode: e6e1a...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet fredag kl 21:56 #19 Del Skrevet fredag kl 21:56 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I Oslo er mange av mødrene rundt 40-50 i barnehagen til niesene mine. Og deres mor fikk siste som 42. Tror dette kommer veldig an på hvor du bor. Anonymkode: e6e1a...0a7 Ja, da kan det nok være det ja. Her hos oss er eldste foreldrene 43 og 45 år, barna kaller de «gamle». Nå er disse 10 år da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet lørdag kl 08:15 #20 Del Skrevet lørdag kl 08:15 (endret) Får barn som 39 snart, og to ut av mine nære venninner på samme alder har nylig fått. Vi er alle i gode, etablerte forhold med stabile jobber og hus/leilighet. Det er noe i hvertfall jeg ikke hadde for 10-15 år siden, så dette tidspunktet føles best for min del. Oppvokst med en mor som fikk 3 tette fra 40-44, så har erfaring med at det absolutt ikke er noe problem, og hun farter rundt i verden enda. Dette til tross for at det var mindre normalt på 90-tallet. Har nok mye med egen helse, innstilling og hvor mye du lar deg stresse av samfunnets forventninger å gjøre. Lytt til deg selv❤️ Både min mor og jeg fikk naturlig og har nok godt anlegg for det (ingen sv oss har timet eggløsning eller noe slikt), men der er det jo store variasjoner. Skader ikke å få hjelp. Endret lørdag kl 08:22 av anonymLala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå