AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:55 #1 Del Skrevet fredag kl 17:55 Dere som er skilt, og skal planlegge konfirmasjon sammen med eksen, hvor samarbeidet har vært trøblete siden dag en.. Hvordan får dere det til? Her er det umulig å bli enige, og konflikten bare eskalerer! Anonymkode: d8b23...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:56 #2 Del Skrevet fredag kl 17:56 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som er skilt, og skal planlegge konfirmasjon sammen med eksen, hvor samarbeidet har vært trøblete siden dag en.. Hvordan får dere det til? Her er det umulig å bli enige, og konflikten bare eskalerer! Anonymkode: d8b23...4fc Hva handler det om da? Uenighet om pengebruk? Anonymkode: 1bf34...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:56 #3 Del Skrevet fredag kl 17:56 Hva er det dere ikke blir enige om? Anonymkode: 4cd83...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:02 #4 Del Skrevet fredag kl 18:02 Du må si dere må kunne klare å sammarbeide for det beste for barnet. Legg deres egen uenigheter til sides for en dag! Anonymkode: 43e8e...da2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:04 #5 Del Skrevet fredag kl 18:04 Jeg laget eget selskap en annen dag enn selve konfirmasjonsdagen, hvor han var til sin far. Både fordi det var vanskelig å samarbeide, men også fordi jeg husker hvor ubehagelig det var selv, da jeg var konfirmant. Selv om det ikke var uenighet eller noe, var jeg veldig var, følte at jeg måtte være et bindeledd mellom familiene. Jeg snakket med konfirmanten selvsagt, som syntes det var en fin ide Anonymkode: 634f0...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:06 #6 Del Skrevet fredag kl 18:06 Det har vært mye, alt fra budsjett til mat og lokale. Har landet på et greit alternativ, ikke for dyrt, invitasjonene er sendt og konfirmanten er fornøyd. Plutselig truer den ene forelderen med å gjøre om på alt, bytte lokale (til et mye dyrere opplegg) bare fordi den andre ikke ønsker å treffes for å planlegge små detaljer som strengt tatt kan planlegges over melding, eller at de fordeler oppgavene seg i mellom. Det handler delvis om at tidspunktet som er foreslått for et slik møte ikke passer, og delvis om erfaringer med at slike «samarbeidsmøter» pleier å ende dårlig og være lite konstruktive. TS Anonymkode: d8b23...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:25 #7 Del Skrevet fredag kl 19:25 Vi hadde hvert vårt selskap da jeg vet det blir et helvete om vi hadde gjort det sammen. Han ville vi skulle ha det et sted han fikk låne gratis. Noe som innebar at han kunne kommet med trusler om at hvis jeg ikke gjorde det sånn og sånn og kun inviterte folk han godkjente, så kunne han plutselig si at jeg og mine ikke kunne feire i hans lokale. (Ja, dette er en reell frykt) Anonymkode: 4c3b9...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:39 #8 Del Skrevet fredag kl 19:39 Svigebror samarbeidet med eksen når tantebarn skulle konfirmeres, alt ble gjennomført som eksen skulle ha det. Svigerinne ble ikke så fornøyd da han turte ikke diskutere med eksen, han bare gjorde som hun ville... Men det gikk for det selv om maten var så vidt spiselig. Anonymkode: 8cc32...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:41 #9 Del Skrevet fredag kl 19:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har vært mye, alt fra budsjett til mat og lokale. Har landet på et greit alternativ, ikke for dyrt, invitasjonene er sendt og konfirmanten er fornøyd. Plutselig truer den ene forelderen med å gjøre om på alt, bytte lokale (til et mye dyrere opplegg) bare fordi den andre ikke ønsker å treffes for å planlegge små detaljer som strengt tatt kan planlegges over melding, eller at de fordeler oppgavene seg i mellom. Det handler delvis om at tidspunktet som er foreslått for et slik møte ikke passer, og delvis om erfaringer med at slike «samarbeidsmøter» pleier å ende dårlig og være lite konstruktive. TS Anonymkode: d8b23...4fc Den som ikke tåler å møtes får tåle det, det er den ene gangen + selve dagen. Anonymkode: 1bf34...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:41 #10 Del Skrevet fredag kl 19:41 Her var utgangspunktet at min ekskone skulle bestemme alt, og jeg ta halvparten av regningen. Som jeg sa ja til, da jeg ikke orker å krangle med henne. Så begynte hun å slå seg vrang mtp mine nye barn (konfirmantens halvsøsken), og nektet å ha dem til stede. Resultatet ble da at vi hadde hver vår middag - hun den ene dagen med sin side, og jeg med min. Vårt barn var fornøyd, selv om jeg synes det er håpløst at det var nødvendig. Anonymkode: 894c4...86a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:35 #11 Del Skrevet fredag kl 23:35 Her inviterte jeg til samarbeid og planlegging, men han slo seg vrang og nektet å betale/være med på noe. Så jeg endte opp med å arrangere hele konfirmasjonen selv og krevde inn hans andel av utgiftene gjennom nav. Anonymkode: d66f2...268 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden Med historikken her, er det godt gjort at det blir felles feiring i det hele tatt. Slike «samarbeidsmøter» er det som sagt svært dårlig erfaringer med, og anbefalinger fra FVK og andre som har vært inne, er at all kommunikasjon bør skje skriftlig, og minst mulig kontakt. Derfor er det mest ryddig å delegere oppgaver, gjøre ting hver for seg, og så bite tennene sammen på selve dagen. Nå truer den ene den andre med å gjøre om på hele greia. Kanskje best å arrangere to selskap 🤷🏼♀️ TS Anonymkode: d8b23...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden Det er drit slitsomt! Men vi hadde felles feiring, men jeg planla alt. Han ønsket at alt skulle være så billig som mulig. Anonymkode: 901e3...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Del Skrevet 16 timer siden Hvorfor kan ikke alle mennesker være overbærende med hverandre 🤷♀️ Det skal ikke være så vanskelig. Jeg og min ex har et veldig bra samarbeid, vi er glade i hverandre og respekterer hverandre selv om vi begge har nye partnere. I.o.m at ungdommen bor fast hos meg, er det naturlig at jeg tar mesteparten av planleggingen, men involverer selvfølgelig han i alt, og er han uenig finner vi utav det. Det er synd at mange barn opplever at foreldre ikke kan samarbeide . Vær rause med hverandre. ( vet at det er i en idiell drømmeverden, but still.. 😅) Anonymkode: 53905...412 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor kan ikke alle mennesker være overbærende med hverandre 🤷♀️ Det skal ikke være så vanskelig. Jeg og min ex har et veldig bra samarbeid, vi er glade i hverandre og respekterer hverandre selv om vi begge har nye partnere. I.o.m at ungdommen bor fast hos meg, er det naturlig at jeg tar mesteparten av planleggingen, men involverer selvfølgelig han i alt, og er han uenig finner vi utav det. Det er synd at mange barn opplever at foreldre ikke kan samarbeide . Vær rause med hverandre. ( vet at det er i en idiell drømmeverden, but still.. 😅) Anonymkode: 53905...412 Du tar for gitt at alle mennesker er redelige. Sånn er det ikke alltid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden Kålrota skrev (5 minutter siden): Du tar for gitt at alle mennesker er redelige. Sånn er det ikke alltid. Jeg skrev jo det, at det er i min «drømmeverden». Bare synd at ikke alle kan være rausere med hverandre og sette en strek over bitterhet osv. jeg er laget på den måten at jeg klarer det, men skjønner jo at alle ikke er det. Anonymkode: 53905...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden Vi hadde hvert vårt selskap Anonymkode: eb360...445 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Del Skrevet 15 timer siden Jeg er ansvarlig for å leie ut ett lokale på famile gården vår, og med 9 års erfaring fra ‘’andre siden’’ så ser jeg at de konfirmasjonene der det er høyt konfliktnivå mellom foreldrene, og det oppstår uenigheter under planleggingen, så blir dagen best for konfirmanten når enten: 1. Den ene forelderen ‘’gir seg’’ for barnets skyld. 2. De feirer hver for seg. Jeg har blitt ganske dreven med årene på å finne løsninger, MEN som flere sier her, når enten en av partene eller begge partene bare ikke klarer samarbeide, så er det lite å gjøre🤷♀️ Det er faktisk mest krevende og vondt når det er kun en av partene som enten ikke er villig til å holde seg til planen eller bare setter seg på bakbeina… Jeg har mange timer bak meg med en fortvilet forelder, som innser at det beste er å bare gi seg for barnets skyld😭 Det jeg også tenker og som gjør meg direkte rasende er når jeg ser at den som gir seg, ender opp med en høyere kostnad🤬 Jeg har de siste årene brukt en kontrakt, der det er spesifisert at avtalt beløp for leie, mat, pynting osv, ikke kan ØKES, ved endringer senere i planleggingen, uten at det foreligger SÆRSKILT grunn og begge foreldrene/parter godtar det.. De eneste som reagerer på dette punktet er - uten unntak- og ikke overraskende den parten som er minst samarbeidsvillig! Mulig det beste vil være å bare ‘’gi seg’’, for barnets skyld, OM barnet er fornøyd med endringer, men for guds skyld, vær tydelig på, helst skriftelig- at endringer kan gjøres, men blir kostnaden mer en x kr totalt, så må den andre stå for det resterende! Anonymkode: f8f4a...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Del Skrevet 14 timer siden Om dere ikke klarer å sammarbeide for den ene dagen for barnet skyld så ta 2 besøk. La han ordne eget besøk så kan han stå der med hatten i hånden og se hvor mye som må ordnes! Dumt for barna, men enkelte gjør bare dagen verre! Og det er heller ikke noe særlig for barnet! Anonymkode: 43e8e...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Del Skrevet 14 timer siden Her er eksen delvis involvert. Siden forrige konfirmasjon har jeg byttet jobb, og dermed ikke lokale å låne gratis. Jeg har forhørt meg noen steder som har vært booka. Eksen gidder ikke betale for dyre steder, så da foreslo jeg å ha det hos han, hvis han ikke kan finne noe selv (noen han ikke gidder). Så, da blir det hos eksen. Han forventer egentlig at jeg ordner alt unntatt dress til konfirmanten. Mat, kaker, pynt, bordkort, klær til de andre barna det er liksom ikke noe han tenker på…. Så her blir det catering etter hva konfirmanten ønsker. Han deler heldigvis på utgiftene så lenge de er innen fôr rimelighetens grenser. Men organisering er visst mitt ansvar, og når jeg spør, har han alltid en god unnskyldning 😏 Anonymkode: 34afa...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå