katties Skrevet 12. april #21 Del Skrevet 12. april Søstera mi hadde samme problem. Prøv å amme og go MME om hverandre en liten stund. Pumping involverer mye vask av utstyr, så det kan være mer stress enn å amme. Anbefaler Hipp, ikke NAN. Flytende er enklest når babyer er så små, men pulver er billigere 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #22 Del Skrevet 12. april La barnet ligge mye oppå deg. Da øker ofte melkeproduksjonen. Kom deg til legekontoret og mål blodverdiene. Ta jern om du må. Om man har mye vondt og er slapp holder ofte kroppen igjen på melka. Å amme hver time i starten er helt vanlig. Gi det litt tid Anonymkode: 564f8...793 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #23 Del Skrevet 12. april mommyaka skrev (På 11.4.2025 den 17.29): Jeg ville gitt begge to...det er viktig at du får kommet deg. For babyen i seg nok når den ammer? Sutter den rigtig? Tenker siden den spiser vær time. Ofte holder det med vær 3 Ekspander Dette er helt feil!!! (Kilde: Ammehjelpen). «Det nyfødte barnet må ammes minst 8-12 ganger i døgnet, men de aller fleste vil ammes mye oftere enn dette. Glem regelmessighet og «hver tredje time». Et selvregulert nyfødt barn vil ofte søke brystet hver 1-2 time gjennom døgnet»øgnet& Den første tiden med amming ER utmattende og jævlig. Med nummer to grudde jeg meg mer til de første ukene med amming enn jeg gjorde til fødsel. Jeg er likevel veldig glad jeg har holdt ut den første tiden, for når det løsner med ammingen blir det veldig fint, koselig, enkelt og praktisk! Anonymkode: bf613...7f5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 12. april #24 Del Skrevet 12. april Kan det være at babyen sovner mens den spiser og ikke får fylt magen helt opp og dermed blir fort klar for mer mat? Vet at noen babyer vil spise hele tiden uansett altså. Hvis du tror babyen sovner under måltidene, kan du prøve å holde den våken ved å ikke ha det for varmt (ta av sokker, ikke pakke inn med for mye teppe/dyne) og stryke under føttene, på hodet osv. På dagtid hadde jeg prøvd at far tok med begge barna ut og gikk med babyen i vogn. Kanskje den sover lengre av gåtur og du får to timers søvn. Skjønner godt at du blir frynsete av lite søvn osv. ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:47 #25 Del Skrevet søndag kl 23:47 AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 17.53): Herregud, babyen er bare én uke. Du må gi det tid! Anonymkode: b88f3...5d4 Ekspander Helt enig. Hold det bittelille livet nær deg! 💛 Anonymkode: d1180...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:09 #26 Del Skrevet mandag kl 15:09 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 0.49): Når du er så sliten som det du gir uttrykk for så er det viktig at du prioriterer deg selv, og. Du trenger søvn og hvile. Hadde gitt erstatning for å kunne komme til hektene litt. Det er bra for baby at mamma har det bra. Anonymkode: 4117e...8c8 Ekspander Dette! Ikke hør på de som sier "det er bare for en kort periode". Alt ble lettere for meg da far gav flaske med MME så jeg kunne hente meg litt inn. Pumping blir bare styr og du kan også slite med overproduksjon da. Anonymkode: e4001...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:16 #27 Del Skrevet mandag kl 15:16 Ikke gi mme! Det ødelegger for din egen produksjon og er dårlig for barnets tarmhelse Anonymkode: b88f3...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ronja1867 Skrevet mandag kl 20:42 #28 Del Skrevet mandag kl 20:42 Det er slitsomt! Men ikke uvanlig altsa - det der noe må være galt siden babyer vil ammes hver time de første ukene skjønner jeg ikke noe av. Det er jo slik i starten for de aller fleste? Ikke for å minimere hvor heftig det er altsa, og om en er for sliten og sliter er det ikke noe galt i å kjøre enten full MME eller delamming tenker jeg. Er bare litt overrasket over forventingene til de første ukene i mange innlegg her og også ellers i samfunnet. Vis skjult innhold Vis skjult innhold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:51 #29 Del Skrevet mandag kl 20:51 La far ta den store. Amm i senga, så du får halvsove. La den eldste ligge sammen med dere for kos...og chill. Produksjonen går opp og baby ammer mindre etterhvert. Og du slipper mye jobb hvis det fungerer. Du slipper å stå opp om natta. Bare å la baby få pupp og sove videre. Anonymkode: 54c4a...333 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:05 #30 Del Skrevet tirsdag kl 11:05 For meg har delamming fungert utmerket. Har gitt mme på kveld/natt og baby sover da 4 timer i strekk på natta, våkner og får mat igjen, å sover videre etter ny flaske. Gjør begge deler på dagtid. Første barnet mitt kunne ikke ammes, så fikk bare flaske fra dag 1, hun sov også mange timer i strekk. Tenker at det er bedre at du får hvilt deg å komme litt til hektene igjen. Anonymkode: 4a4ea...6eb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sologsommer5 Skrevet onsdag kl 07:08 #31 Del Skrevet onsdag kl 07:08 Ikke helt det du spør etter kanskje, men jeg hadde det likt og valgte å gi babyen smukk for å få avlaste meg litt. Han hadde for sugebehov i starten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet onsdag kl 07:42 #32 Del Skrevet onsdag kl 07:42 Jeg ammet konstant med begge mine de første ukene. Jeg satt på sofaen hele dagen, med kun pauser for å gå på do. Spiste med en arm. Måtte tåle at baby skrek hvis jeg tok meg en dusj. Og ja, man blir gal. Men det går over. Det er et personlig valg om du vil delamme. Og det er ingen som skal kritisere deg for det. Men du skal heller ikke la deg «presse» av de som selv har delammet. Jeg ble presset av min mann som i sin uvitenhet mente at baby ikke fikk nok mat, og kjøpte mme bak min rygg. Mens jeg selv leste Ammehjelpen og ville få dette til. Derfor tenker jeg det er viktig å også støtte deg dersom du VIL fullamme; du får dette til. Det blir bedre. Og de fleste som har fullammet har sittet der du sitter nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå