AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:26 #1 Del Skrevet fredag kl 17:26 Hei, Kunne tenke meg å høre deres erfaring. Hadde en hard fødsel, mistet mye blod og blodverdiene mine stiger sakte oppover, men utrolig svimmel og totalt utmattet. Gråter av alt. Føler meg som verdens verste mamma for min 4 åring, har null overskudd. Far stiller opp som en helt, bare så det er sagt. Baby er en uke, ammer hver time. Døgnet rundt, og holder på å gå på veggen mtp. søvn. Jeg hadde fødselsdepresjon men første, og redd for det nå men føler meg likevel mer robust enn sist gang. Føler jeg er skallet av meg selv, dårlig matlyst. POENGET; Jeg vurderer prøve delamming. Sist fikk jeg ikke til amming og ga MME fra 13 dager. Men nå har jeg melk, men totalen gjør meg helt frynsete og føler meg samtidig som dårlig mamma for baby om jeg starter med MME når jeg har så bra med melk. Har noen erfaring eller tips med delamming fra så tidlig alder? Har pumpe og kan pumpe meg for å opprettholde produksjon, men tenker at jeg er helt avhengig av å få hentet meg inn, om det så hadde vært 3 timer sammenhengende søvn bare. Føler meg veldig egoistisk når jeg skriver det, men jeg vil også være en god mamma. Det klarer jeg ikke slik situasjonen er nå. Tror dere baby vil sove bedre med MME? Og mistet dere produksjonen av å kombinere? Beklager langt å rotete innlegg.. Anonymkode: 867df...8d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet fredag kl 17:29 #2 Del Skrevet fredag kl 17:29 Jeg ville gitt begge to...det er viktig at du får kommet deg. For babyen i seg nok når den ammer? Sutter den rigtig? Tenker siden den spiser vær time. Ofte holder det med vær 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:31 #3 Del Skrevet fredag kl 17:31 Kan evt pumpe og prøve å gi litt med kopp så det ikke ødelegger for ammingen? Anonymkode: 4b75f...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:35 #4 Del Skrevet fredag kl 17:35 Ts. her; Tenker om det å gi morsmelkerstatning kan hjelpe på at baby sover lengre om natten.. Han har riktig sugetak, vært på helsestasjon i dag. Han legger på seg, gikk ned kun 100g etter fødsel og gått opp 50g på tre dager. Anonymkode: 867df...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:36 #5 Del Skrevet fredag kl 17:36 Kan du ikke pumpe og far mater med flaske så du får mer søvn? Om far feks tar baby fra kl 05.00 i natt og natt til søndag, så kan du sove til 10.00. Da kommer far inn til deg med baby og du ammer og sover videre med baby. Du pumper kvelden før og har i kjøleskapet. Anonymkode: 6c766...174 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:36 #6 Del Skrevet fredag kl 17:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts. her; Tenker om det å gi morsmelkerstatning kan hjelpe på at baby sover lengre om natten.. Han har riktig sugetak, vært på helsestasjon i dag. Han legger på seg, gikk ned kun 100g etter fødsel og gått opp 50g på tre dager. Anonymkode: 867df...8d3 Nei, det er desverre en myte. Anonymkode: 6c766...174 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet fredag kl 17:43 #7 Del Skrevet fredag kl 17:43 Babyer sover ikke bedre av MME, det er en myte. Du kan eventuelt pumpe og la far gi et nattmåltid, så du får litt mer sammenhengende søvn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:45 #8 Del Skrevet fredag kl 17:45 Min baby sov lenger med MME. Det tar lengre tid å fordøye enn MM så derfor sover mange lenger med det. Ikke en myte, nei. Anonymkode: ba3e8...c6b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:53 #9 Del Skrevet fredag kl 17:53 Herregud, babyen er bare én uke. Du må gi det tid! Anonymkode: b88f3...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:53 #10 Del Skrevet fredag kl 17:53 Jeg ville ikke styret med å pumpe, men lar far ta halve natta et par netter og latt han gi MME. Da får du hentet deg litt inn og får mer energi til å amme. Pumping er et styr og hvis du skal gjøre det mens far gir melka med flaske blir du mer sliten enn om du ammer. Anonymkode: b0594...c77 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:03 #11 Del Skrevet fredag kl 18:03 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min baby sov lenger med MME. Det tar lengre tid å fordøye enn MM så derfor sover mange lenger med det. Ikke en myte, nei. Anonymkode: ba3e8...c6b Jo det er en myte. Faktisk inneholder morsmelk masse Melatonin på kveld og natt. Det gjør ikke morsmelk. Melken på kvelden er også nye mer fettholdig som gjør at den tar lang tid å fordøye Anonymkode: 6c766...174 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:43 #12 Del Skrevet fredag kl 18:43 Når du er så redusert etter fødselen så dropp den pumpingen. Du er ingen dårlig mor om du ikke får ammet babyen. Viktigste er at babyen blir mett og at du får hentet deg inn. Anonymkode: 2c4ff...3e4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet fredag kl 18:54 #13 Del Skrevet fredag kl 18:54 Samsover du med babyen? Om du samsover kan du enkelt amme babyen liggende i halvsøvne og dere vil begge få mer søvn totalt sett. Nej, du kommer ikke til å sovne på babyen. La faren stå opp med 4-åringen og sov så lenge babyen sover. Ta deg noen lurer på dagtid hvis det er mulig. Den fasen dere er i nå varer sannsynligvis kort. Mine barn har også ammet døgnet rundt når de har vært nyfødte og så har de fått en rutine med lengre soveperioder litt senere. Men prøv å se på ammingen som en tid da du også kan slappe av. Sett deg i en god stol eller legg deg i senga. Så kan du fokusere på storesøster litt senere. Det at du etablerer amming nå er fantastisk for både din og baby sin helse og vil spare deg for mye styr senere. Så prøv å holde ut litt til, det blir bedre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:35 #14 Del Skrevet fredag kl 19:35 Jeg ville gitt det en uke til. Syntes ammingen var et helvete i starten med begge mine, men det ble bedre. Har en 2-åring og en på 4 uker. Har vært frynsete og ute av meg (2-åringen har også vært syk, og skreket konstant), og den nyfødte nekter å slippe puppen. Men produksjonen har nå tatt seg opp - litt raskere enn med førstemann. Anonymkode: bb753...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:32 #15 Del Skrevet fredag kl 21:32 Du må gjøre det som er best for deg og din familie. Hva om far gir MME /pumpemelk på flaske mens du sover, og dere deler opp matdøgnet slik en periode? Du ammer+pumper i 21 tiden, far tar de neste par måltidene med pumpemelk først+ MME dessert om barnet fremdeles er sulten, og du tar over igjen etter du har fått sovet? Du får et fantastisk barn på MME alene, på kombi mating eller kun brystmelk, legg bort skyldfølelse og "breast is best" maset, gjør det som passer din situasjon best, og husk du må passe på deg selv også! Anonymkode: 9ddef...3cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:04 #16 Del Skrevet fredag kl 22:04 Gi mme. det er faktisk ikke giftig samme hva kg eller andre prøver å fortelle deg. Anonymkode: 312f8...f88 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:40 #17 Del Skrevet i går, 00:40 Som en som delammet vil jeg si at det er helt gull! Det beste av begge verdener: baby får morsmelk med alle de viktige antistoffer, og far kan gi MME mens mor henter seg inn. Anonymkode: 75e53...beb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:49 #18 Del Skrevet i går, 00:49 Når du er så sliten som det du gir uttrykk for så er det viktig at du prioriterer deg selv, og. Du trenger søvn og hvile. Hadde gitt erstatning for å kunne komme til hektene litt. Det er bra for baby at mamma har det bra. Anonymkode: 4117e...8c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden Jeg gir baby mme hver kveld. Da sover hun 3-4 timer. Ellers ammer hun hver 1-2.time. Hjelper godt med de 3-4 timene på kvelden. Har ingen dårlig samvittighet eller noe. Anonymkode: c3810...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei, Kunne tenke meg å høre deres erfaring. Hadde en hard fødsel, mistet mye blod og blodverdiene mine stiger sakte oppover, men utrolig svimmel og totalt utmattet. Gråter av alt. Føler meg som verdens verste mamma for min 4 åring, har null overskudd. Far stiller opp som en helt, bare så det er sagt. Baby er en uke, ammer hver time. Døgnet rundt, og holder på å gå på veggen mtp. søvn. Jeg hadde fødselsdepresjon men første, og redd for det nå men føler meg likevel mer robust enn sist gang. Føler jeg er skallet av meg selv, dårlig matlyst. POENGET; Jeg vurderer prøve delamming. Sist fikk jeg ikke til amming og ga MME fra 13 dager. Men nå har jeg melk, men totalen gjør meg helt frynsete og føler meg samtidig som dårlig mamma for baby om jeg starter med MME når jeg har så bra med melk. Har noen erfaring eller tips med delamming fra så tidlig alder? Har pumpe og kan pumpe meg for å opprettholde produksjon, men tenker at jeg er helt avhengig av å få hentet meg inn, om det så hadde vært 3 timer sammenhengende søvn bare. Føler meg veldig egoistisk når jeg skriver det, men jeg vil også være en god mamma. Det klarer jeg ikke slik situasjonen er nå. Tror dere baby vil sove bedre med MME? Og mistet dere produksjonen av å kombinere? Beklager langt å rotete innlegg.. Anonymkode: 867df...8d3 Ser ingen Anne. Mulighet enn at du går over til MME. Ingen er tjent med at du går på veggen, barnet klare seg fint med MME, og far kan ta over så du får sove. Anonymkode: 6b544...903 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå