AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:10 #1 Del Skrevet fredag kl 17:10 Me first: Naboen meldte meg til bv for at jeg festa mens barna var hos besteforeldrene sine. Festa med allsang, en liten håndfull øl og allsang. Likevel....er det så sjukt å gjøre lizm? Ble bare henlagt, selvsagt. Andre med teite barnevernsmeldinger på seg? Anonymkode: d5962...c19 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:58 #2 Del Skrevet fredag kl 17:58 Sikkert ikke sett på som så teit, men eksen ble totalt paranoid og hallusinerte + at han ikke fikk viljen sin. Endte med ganske grov bekymringsmelding. Vet ikke om det var hevn eller paranoiaen, uansett endte det bra for min del. Anonymkode: c30f9...9d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:12 #3 Del Skrevet fredag kl 18:12 Ei venninne fikk bekymringsmelding fra en nabo fordi ingen deres alltid skriker når de går hjemmefra. Hen takler ikke overganger, men de kan jo ikke bli inne til den ungen er fjorten av den grunn.. Anonymkode: 48138...b61 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:17 #4 Del Skrevet fredag kl 18:17 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sikkert ikke sett på som så teit, men eksen ble totalt paranoid og hallusinerte + at han ikke fikk viljen sin. Endte med ganske grov bekymringsmelding. Vet ikke om det var hevn eller paranoiaen, uansett endte det bra for min del. Anonymkode: c30f9...9d8 <3 Anonymkode: d5962...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:25 #5 Del Skrevet fredag kl 18:25 Ja, har fått det én gang fordi ungen hyler, bråker og skriker en del mer enn normalt. Hadde på det tidspunktet ingen diagnose enda, men PPT var allerede kommet inn i bildet fordi barnet hadde utfordringer. Senere fikk barnet en ADHD-diagnose, som var den diagnosen både barnehagen, PPT og jeg hadde mistenkt noen år. Skjønte av ordlyden i meldingen at det måtte være naboen vegg i vegg som hadde meldt, så kort tid etter ringte jeg på døra for å fortelle om utfordringene barnet hadde og at PPT allerede var inne osv. Naboen beklaget seg veldig og insisterte på å ringe barnevernet for å oppklare selv. Barnevernet kom allikevel på rutinebesøk og var i kontakt med barnehagen og PPT. Saken ble henlagt, selvfølgelig. I etterklokskapens lys ser jeg at jeg burde informert naboen på forhånd. Anonymkode: 02cf1...eb6 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:28 #6 Del Skrevet fredag kl 18:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Me first: Naboen meldte meg til bv for at jeg festa mens barna var hos besteforeldrene sine. Festa med allsang, en liten håndfull øl og allsang. Likevel....er det så sjukt å gjøre lizm? Ble bare henlagt, selvsagt. Andre med teite barnevernsmeldinger på seg? Anonymkode: d5962...c19 De trodde nok at barna var hjemme. Om de visste at barna var hos besteforeldre, hadde de nok ikke meldt. Men dumt av de å forhåndsdømme da. Men bedre med for mange bekymringsmeldinger enn for få... Anonymkode: 537db...53e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:45 #7 Del Skrevet fredag kl 19:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): De trodde nok at barna var hjemme. Om de visste at barna var hos besteforeldre, hadde de nok ikke meldt. Men dumt av de å forhåndsdømme da. Men bedre med for mange bekymringsmeldinger enn for få... Anonymkode: 537db...53e Barnevernet sier selv at de er uenige i det siste du skrev, det har vært tatt opp flere ganger. Det tar jo opp tiden de kunne brukt på noen som virkelig trenger det. Anonymkode: c30f9...9d8 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:58 #8 Del Skrevet fredag kl 19:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, har fått det én gang fordi ungen hyler, bråker og skriker en del mer enn normalt. Hadde på det tidspunktet ingen diagnose enda, men PPT var allerede kommet inn i bildet fordi barnet hadde utfordringer. Senere fikk barnet en ADHD-diagnose, som var den diagnosen både barnehagen, PPT og jeg hadde mistenkt noen år. Skjønte av ordlyden i meldingen at det måtte være naboen vegg i vegg som hadde meldt, så kort tid etter ringte jeg på døra for å fortelle om utfordringene barnet hadde og at PPT allerede var inne osv. Naboen beklaget seg veldig og insisterte på å ringe barnevernet for å oppklare selv. Barnevernet kom allikevel på rutinebesøk og var i kontakt med barnehagen og PPT. Saken ble henlagt, selvfølgelig. I etterklokskapens lys ser jeg at jeg burde informert naboen på forhånd. Anonymkode: 02cf1...eb6 Fint at du skriver her. Har selv et nabobarn jeg lurer på om jeg burde melde inn. Stort barn som hyler, truer, skriker, smeller osv. Ung alenemor og de er aldri borte, har besøk eller noe. Kanskje jeg burde prøve å heller ta en samtale med mor og høre om barnet får hjelp og om det er noe jeg kan gjøre? Anonymkode: 6ccca...d2c 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:56 #9 Del Skrevet fredag kl 21:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fint at du skriver her. Har selv et nabobarn jeg lurer på om jeg burde melde inn. Stort barn som hyler, truer, skriker, smeller osv. Ung alenemor og de er aldri borte, har besøk eller noe. Kanskje jeg burde prøve å heller ta en samtale med mor og høre om barnet får hjelp og om det er noe jeg kan gjøre? Anonymkode: 6ccca...d2c Hvor ofte? Tror folk som ikke har barn eller har rolige barn ikke skjønner hvor ofte noen type barn hyler og skriker. Anonymkode: d5962...c19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:58 #10 Del Skrevet fredag kl 21:58 Gjaldt ikke meg, men den teiteste meldingen jeg har sett var kort oppsummert: "Mor har flyttet til Oslo og har ikke førerkort." Anonymkode: 96081...710 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:15 #11 Del Skrevet fredag kl 22:15 Tidligere svigerforeldre sendte en alvorlig, stygg og falsk melding som hevn for at de ikke får tvunget til seg viljen sin på bekostning av barnas beste. De var etter meg med stadig nye påfunn i ca 8mnd og når disse ikke førte frem eller fikk ønsket reaksjon så fant de på et sånt stunt. Det ble 3 måneder med styr pga undersøkelsen, for ja, det ER styrete, for så at det ble henlagt fordi de ikke kunne finne noe som helst galt etter omfattende undersøkelse. Anklagene var så grove at de måtte gå alt helt sikkert i sømmene mente de...selv om vi i utgangspunktet punkterte anklagene allerede i førstegangssamtale. Også lurer besteforeldrene på hvorfor barna må skjermes mot dem🙄 Anonymkode: c0ade...f8e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:34 #12 Del Skrevet fredag kl 22:34 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvor ofte? Tror folk som ikke har barn eller har rolige barn ikke skjønner hvor ofte noen type barn hyler og skriker. Anonymkode: d5962...c19 Jeg har flere barn og også et par som ikke akkurat går stille i dørene, men det her er ekstremt og jeg tror det stikker dypere enn bare litt vanlig «viljesterk». Anonymkode: 6ccca...d2c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:45 #13 Del Skrevet fredag kl 22:45 Det var mange påfunn, og jeg fikk vite mye jeg ikke visste om meg selv. Jeg danset om natta (jeg har leieboer under) Det ene barnet hadde omsorgen for det andre Jeg vekket dem ikke om morran Tydeligvis så presset jeg seksualitet og onani ned over hodet på dem. Anonymkode: ffd0f...9d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:46 #14 Del Skrevet fredag kl 23:46 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barnevernet sier selv at de er uenige i det siste du skrev, det har vært tatt opp flere ganger. Det tar jo opp tiden de kunne brukt på noen som virkelig trenger det. Anonymkode: c30f9...9d8 Hva annet skal de si? De vil jo ha et godt samarbeid og bygge tillit. Anonymkode: b258b...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:55 #15 Del Skrevet lørdag kl 00:55 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barnevernet sier selv at de er uenige i det siste du skrev, det har vært tatt opp flere ganger. Det tar jo opp tiden de kunne brukt på noen som virkelig trenger det. Anonymkode: c30f9...9d8 Men får de for få meldinger, så er det barn som ikke blir fanget opp. Barn som ikke har det bra. Det beste må jo være om barnevernet får flere ressurser.. Men det er lettere sagt enn gjort. Forstår begge sider her... Anonymkode: 537db...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 02:40 #16 Del Skrevet lørdag kl 02:40 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De trodde nok at barna var hjemme. Om de visste at barna var hos besteforeldre, hadde de nok ikke meldt. Men dumt av de å forhåndsdømme da. Men bedre med for mange bekymringsmeldinger enn for få... Anonymkode: 537db...53e Men man er passe dum om man ikke skjønner at barn kan bli passet og foreldre ha fest hjemme. Er man bekymret ringer man på døren og finner på noe å spørre om. Låne egg til bakst og høre om ikke ungene våkner av musikken eller noe. Tenk så mye unødvendig tid bv bruker på slike saker. Anonymkode: 0dc49...522 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:22 #17 Del Skrevet lørdag kl 05:22 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har flere barn og også et par som ikke akkurat går stille i dørene, men det her er ekstremt og jeg tror det stikker dypere enn bare litt vanlig «viljesterk». Anonymkode: 6ccca...d2c Jeg nekter å leie bolig tett innpå folk av den grunn. Faren deres har sterk adhd, det er ikke påvist noe, men man har det i tankene. Har ellers fullført cos kurs og ser at jeg gjør ting ganske bra. Har også god oppfølging i barnehagen så det er ikke noe annet enn mulig diagnose. Anonymkode: c30f9...9d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:24 #18 Del Skrevet lørdag kl 05:24 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var mange påfunn, og jeg fikk vite mye jeg ikke visste om meg selv. Jeg danset om natta (jeg har leieboer under) Det ene barnet hadde omsorgen for det andre Jeg vekket dem ikke om morran Tydeligvis så presset jeg seksualitet og onani ned over hodet på dem. Anonymkode: ffd0f...9d1 I meldingen mot meg sto det også at 3 åringen passet ettåringen. Sa en gang at 3 åringen passer godt på lillebroren sin. Det betydde jo ikke som barnepike 😂 folk er så vanskelige når de vil Anonymkode: c30f9...9d8 7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:27 #19 Del Skrevet lørdag kl 09:27 Jeg ble sjokkert av å lese dem tråden her, altså dette er sykt! Jeg har selv en gutt med litt mye energi, ingen diagnose (enda…), men rett og slett en pode med mye energi. Han kan bli sinna, og slå seg vrang, overganger er kjent for å være vanskelige. Og jeg må innrømme at vi ikke har så mye besøk vi heller, bortsett fra besteforeldre som kommer innom 1-2 ganger i uka. Vi drar bare på besøk til besteforeldre, kjenner ingen andre voksne med barn. Hadde blitt sjokkert om noen meldte oss til BV på det grunnlaget. Anonymkode: 9e5e4...079 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:22 #20 Del Skrevet lørdag kl 10:22 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og jeg tenker at ts bor i det såkalte «bibelbeltet». Selv om jeg bifaller barnevern når det gjelder å potensielt utsette barn for allsang. En barndom fri for allsang er noe ethvert menneske burde ha rett på. Du kunna ha torturert mennesker med allsang. Karaoke er hakket bedre, selv om det også er ren lidelse. Anonymkode: 99b79...b19 Ja, allsang til gamle schlagere er roten til mye vondt her i veien. Fører til mye utenforskap og ungdomskriminalitet. Ts. Anonymkode: d5962...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå