Gå til innhold

fikk en tragisk nyhet idag

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Faren til sønnen min fikk et barn til for endel år tilbake.

pga mye rart har han ikke hatt noe å gjort med denne sønnen.

Dårlig unnskyldning synes nå jeg.

Sønnen har vokst opp å blitt 14 år,den 16 februar ble moren i begynnelsen på 30 årene funnet død,liggende over pc,n sin.

Så nå er altså halvbroren til min sønn morløs og farløs,han bor nå hos sine besteforeldre.

Vi traff moren og gutten for endel år siden og synes det er veldig rart at hun ikke er mer.

Så tenker jeg,jeg må jo fortelle dette til min sønn,men kanskje det vil lette litt på trykket at kanskje storebror tar kontakt så han ikke føler seg så alene.

Denne halvbroren kjenner jo ikke meg,men han vet han har en bror,så kanskje det hadde vært en ide om en stund å prøve å koble de sammen.

Jeg mista moren min selv rett før jeg fylte 12 og vet hvor vanskelig det er.

Til ettertanke så bør fedre med barn på flere plasser være forberedt på at om noe skulle skje så må de ta skjea sjøl i en annen hånd.

Men i dette tillfellet så har ikke faren satt seg på første fly,tog eller lånt seg bil for å kjøre til sønnen en gang.

Denne gutten er jo tross alt halvbroren til sønnen min.

Noe jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Skjønner at dette ikke er så lett å skulle forholde seg til - og hva som er rett å gjøre er det kanskje ikke noe fasitsvar på.

Likevel må jeg si at jeg syns du tenker fornuftig og håper at du får med deg faren til barnet ditt på å ta kontakt med gutten som har mista mora si. Selvom det kan bli tøft, så tror jeg kanskje at den gutten kommer til å sette pris på at faren tar kontakt og at han kanskje også kan få kontakt med halvbroren sin også etterhvert.

Jeg syns i hvertfall ikke at du skal la dette forbigås i stillhet.

Lykke, lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Så nå er altså halvbroren til min sønn morløs og farløs,han bor nå hos sine besteforeldre.

Ta kontakt med hans besteforeldre og ta det derfra.

Så fint at du bryr deg. :)

Skrevet

Ja, må si som gjest over her, så fint at du bryr deg! Lykke til! :klem:

Skrevet

synes absolutt du burde prøve ihvertfall. kan jo hende han vil møte sin bror. selv om faren ikke vil ha noe med sønnen å gjøre. min samboer har selv en halvbror som bare er et år eldre enn han. han skal prøve å ta kontakt nå. har nettopp funnet ut hva han heter. ( faren glapp ut med det i fylla, skulle egentlig ikke vite om det) så jeg synes det er fint at du bryr deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, jeg ringte bestemoren,ei aller tiders flott dame.

Sønnen min ringte halvbroren sin og snakka med ham også.

Jeg er jo en helt utenforstående,det eneste som er båndet er at vi har en gutt hver som har samme far.

Snakket en lang stund med henne i alle fall.

Men det er ikke en mnd siden hun mista datteren sin og må nå ta over barnebarnet,og enda så var hun så sterk i stemmen.

Halvbroren til sønnen min klarer seg fint, han er opptatt med noe hele uken,flink på skolen.

Håper bare at faren ikke tar kontakt etter at jeg snakka med mormoren,gutten er sinna fordi han har vokst opp uten far,han er sinna for alle de gangene pappa har lurt og lovet og manipulert.

Og nå trenger gutten ro med sin nye livssituasjon.

Skrevet

Så flott at folk som deg finnes! :klem: Sikkert godt for gutten at det viser seg at det finnes folk som bryr seg, det hadde hvertfall jeg satt pris på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...