AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:07 #1 Del Skrevet fredag kl 17:07 Prøver å være litt detaljert så jeg forhåpentligvis kan få noen hjelpsomme svar 😅 Jeg fikk positiv graviditetstest, og dagen etter begynte jeg å spotte. Jeg har spottet siden (er bare brunt når jeg tørker meg). Ved to anledninger har jeg blødd litt mer, men da har det også vært brunlig og mye mindre enn vanlig menstruasjon. Ingen klumper. Så kan både spotting/blødninger stoppe helt opp i ett døgn før det begynner igjen. Har også hatt mens-lignende smerter i magen. Gikk til legen siden alle varselslampene gikk for en spontanabort. De målte hcg-nivåene: 5+1: 721. 5+4: 1096. 6+0: 1755. Det er en stigning men den virker jo absolutt ikke lovende mtp. at det ikke i nærheten har doblet seg slik det skal. Legen har ingen gode svar slik ting er foreløpig. Har noen erfaringer? Kan jeg be om å bli henvist til ultralyd i uke 7, eller må man gå privat? Har ikke delt det med noen andre enn samboer, så mest av alt tror jeg at jeg bare trenger et sted å dele/høre erfaringer ❤️ Føler at håpet er ute når økningen er såpass dårlig 😭 Anonymkode: 0235e...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:10 #2 Del Skrevet fredag kl 17:10 Jeg ville nok forberedt meg på dårlige nyheter. Anonymkode: 34570...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:16 #3 Del Skrevet fredag kl 17:16 Det kan jo ha vært at du var gravid med flere og så er det en som ikke har klart seg. At det er derfor du blør litt Anonymkode: 4b85e...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:17 #4 Del Skrevet fredag kl 17:17 Jeg hadde vannete, brunt utflod da jeg hadde en graviditet utenfor livmor.. og hcg steg sakte Anonymkode: 855a3...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:17 #5 Del Skrevet fredag kl 17:17 Jeg hadde blødninger tidlig, og tok hcgprøver som var synkende. fikk komme på sykehuset neste dag, så at de hadde skrevet «Mitt Navn. MA?» i avtaleboken 🥺 men skjønte jo det selv. kom først inn på et rom for ultralyd, og så da med en gang at alt var helt fint 🤗 de så en liten klump som de mente var en tvilling som hadde falt fra, som sikkert var klusset med hcg. Anonymkode: ddd85...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:18 #6 Del Skrevet fredag kl 17:18 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Prøver å være litt detaljert så jeg forhåpentligvis kan få noen hjelpsomme svar 😅 Jeg fikk positiv graviditetstest, og dagen etter begynte jeg å spotte. Jeg har spottet siden (er bare brunt når jeg tørker meg). Ved to anledninger har jeg blødd litt mer, men da har det også vært brunlig og mye mindre enn vanlig menstruasjon. Ingen klumper. Så kan både spotting/blødninger stoppe helt opp i ett døgn før det begynner igjen. Har også hatt mens-lignende smerter i magen. Gikk til legen siden alle varselslampene gikk for en spontanabort. De målte hcg-nivåene: 5+1: 721. 5+4: 1096. 6+0: 1755. Det er en stigning men den virker jo absolutt ikke lovende mtp. at det ikke i nærheten har doblet seg slik det skal. Legen har ingen gode svar slik ting er foreløpig. Har noen erfaringer? Kan jeg be om å bli henvist til ultralyd i uke 7, eller må man gå privat? Har ikke delt det med noen andre enn samboer, så mest av alt tror jeg at jeg bare trenger et sted å dele/høre erfaringer ❤️ Føler at håpet er ute når økningen er såpass dårlig 😭 Anonymkode: 0235e...f91 Finn dagboken til Snøhvit, dersom den fortsatt ligger her. Der er mye vondt, men der er og et håp og en lykkelig slutt. Anonymkode: 6431e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:21 #7 Del Skrevet fredag kl 17:21 HCG steg tilsvarende sakte hos meg når jeg opplevde MA. Anonymkode: 457c9...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:49 #8 Del Skrevet fredag kl 18:49 Takk for svar! Hun som tok blodprøvene nevnte også dette med tvilling, med det var før vi hadde fått svar på noen av prøvene. Jeg trodde at man har høyere nivå ved tvillingsvangerskap? Jeg ser at tallene mine i seg selv er innenfor normalen, men de er jo ikke veldig høye (som jeg går utifra at det hadde vært med en evt. tvilling. Hvertfall første måling). Får kanskje bare vente og se. I slutten av uken er jeg i uke 7 så jeg vurderer å bestille ultralyd for å roe hodet litt. Blir så utålmodig, jeg vil bare vite litt mer konkret om det går veien eller ikke 😅 Men er det noen som vet om jeg kan bli henvist til ultralyd så tidlig, eller må jeg betale for privat selv? Anonymkode: 0235e...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:20 #9 Del Skrevet lørdag kl 07:20 ❤️ Jeg har dessverre dårlig erfaring med samme type stigning. Stigning, men langt fra dobling for min del. Jeg dro på privat UL 6+2 og fikk se og høre hjertet, så prøvde å slå meg til ro til tross for lav stigning. Mistet noen uker senere. Anonymkode: 11620...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå