Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med en samboer med narsissistiske trekk og barn inn i bildet? Hvordan var veien ut og barnefordeling? 
Historier og erfaringer mottas med takk. 

Anonymkode: aef09...692

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste du kan gjøre er at HAN forlater DEG. Hvis du forlater han, så kan det lage en knekk i fasaden hans. Det er et nederlag, spesielt hvis du deretter finner deg en "bedre mann" og i tillegg alle sier at de "aldri har sett deg så lykkelig". Så det beste er at han slår opp og finner seg noen "bedre". Da vil han gjøre bruddet finest mulig for å fremstå som en kjærnekar som forståelig nok fortjente noen bedre.

Det er også viktig å ha alle diskusjoner og avtaler SKRIFTLIG! Da slipper du gaslighting om at det var ikke DET dere avtalte. I ord-mot-ord-tvister, så er det narsissisten som har mest energi og holder ut lengst. Taktikken er å slite deg ut så du gir opp bare for å bli ferdig.

Begynn nå å allerede å laste ned kontoutskrifter av felles kontoer. Da er det lettere senere når det blir krangel på hvem som har brukt penger på hva og hvilke regninger dere har betalt og hva dere skal spleise på videre.

Ha sparekonto på ungene i DITT navn. Han må IKKE ha tilgang til disse pengene. Han kan spare til ungene selv hos seg. Her tok far og stemor alle julegavepengene til ungene pga en hendelse som straff. Vet også om andre som har tatt av ungenes sparekontoer for å dekke et uhell med en bil. Her snakker vi mange tusen for barn (2. eller 3. klasse) som ikke har forutsetning til å skjønne konsekvensene av å gå for nærme en bil.

Ikke la deg provosere!!! Uansett hvor mye monster han er, så ikke vis han NOE følelser! Om du reagerer, så kan du banne på at han filmer eller har opptak over hvor "ustabil og sinna du er". Det VIL og KAN bli brukt i mot deg. 

Hvis du ikke lar deg provosere, men rett og slett er kjedelig likegyldig, så får han ikke noe narsissistisk energi av deg, og han finner til slutt noen andre å plage. Kanskje får han ny kjæreste sånn at han kan krangle med eksen hennes i stedet :D Det var det som skjedde her :D Det var ganske heftig i starten mellom oss med krig og sinne fra den kanten. Men nå når han har eksen til dama å irritere seg over, så har jeg faktisk fått høre at vi har så fint samarbeide. Det stemmer jo ikke, for han holder ingen avtaler. Men det er ihvertfall rolig fra den kanten.

Anonymkode: 4edc0...96b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortsettelse:

Og så må du sikre alle verdipapirer, og bytte passord på alt han har tilgang til, før du slår opp. Tenk over sikkerheten. Monstre blir ofte ekstra monster ved brudd de ikke er enig i. Det kan være farlig. Ofte mister man nettverket sitt når man er sammen med en narsissist. Dette fordi narsissisten er sterkere mot deg når du blir isolert fra venner og familie. Kontakt familie og venner. Kolleger om nødvendig. Naboer. Krisesenter. Det kan være farlig å kjempe alene mot slike! De har uendelig med krefter i krig. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det beste du kan gjøre er at HAN forlater DEG. Hvis du forlater han, så kan det lage en knekk i fasaden hans. Det er et nederlag, spesielt hvis du deretter finner deg en "bedre mann" og i tillegg alle sier at de "aldri har sett deg så lykkelig". Så det beste er at han slår opp og finner seg noen "bedre". Da vil han gjøre bruddet finest mulig for å fremstå som en kjærnekar som forståelig nok fortjente noen bedre.

Det er også viktig å ha alle diskusjoner og avtaler SKRIFTLIG! Da slipper du gaslighting om at det var ikke DET dere avtalte. I ord-mot-ord-tvister, så er det narsissisten som har mest energi og holder ut lengst. Taktikken er å slite deg ut så du gir opp bare for å bli ferdig.

Begynn nå å allerede å laste ned kontoutskrifter av felles kontoer. Da er det lettere senere når det blir krangel på hvem som har brukt penger på hva og hvilke regninger dere har betalt og hva dere skal spleise på videre.

Ha sparekonto på ungene i DITT navn. Han må IKKE ha tilgang til disse pengene. Han kan spare til ungene selv hos seg. Her tok far og stemor alle julegavepengene til ungene pga en hendelse som straff. Vet også om andre som har tatt av ungenes sparekontoer for å dekke et uhell med en bil. Her snakker vi mange tusen for barn (2. eller 3. klasse) som ikke har forutsetning til å skjønne konsekvensene av å gå for nærme en bil.

Ikke la deg provosere!!! Uansett hvor mye monster han er, så ikke vis han NOE følelser! Om du reagerer, så kan du banne på at han filmer eller har opptak over hvor "ustabil og sinna du er". Det VIL og KAN bli brukt i mot deg. 

Hvis du ikke lar deg provosere, men rett og slett er kjedelig likegyldig, så får han ikke noe narsissistisk energi av deg, og han finner til slutt noen andre å plage. Kanskje får han ny kjæreste sånn at han kan krangle med eksen hennes i stedet :D Det var det som skjedde her :D Det var ganske heftig i starten mellom oss med krig og sinne fra den kanten. Men nå når han har eksen til dama å irritere seg over, så har jeg faktisk fått høre at vi har så fint samarbeide. Det stemmer jo ikke, for han holder ingen avtaler. Men det er ihvertfall rolig fra den kanten.

Takk for svar. 
Jeg føler meg helt låst i en uutholdelig situasjon.

ts

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med at det beste er at han går fra deg. Jeg var i voldsomt forhold 6 år av og på, før han drapstruet meg og klikka helt. Det som er bra er at han sa at han ikke kunne ha meg i livet.  Tror faktisk det reddet livet mitt. Har ikke hørt fra han siden. 7 år siden igår faktisk 

Anonymkode: 252c9...93d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Helt enig med at det beste er at han går fra deg. Jeg var i voldsomt forhold 6 år av og på, før han drapstruet meg og klikka helt. Det som er bra er at han sa at han ikke kunne ha meg i livet.  Tror faktisk det reddet livet mitt. Har ikke hørt fra han siden. 7 år siden igår faktisk 

Anonymkode: 252c9...93d

Men dette er jo ikke relevant for TS, de har felles barn og MÅ forholde seg til hverandre fremover selv om de ikke er et par. 

Anonymkode: 80490...6ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, jeg kom meg vekk etter 8 forsøk, jeg måtte flykte med mine barn til krisesenter, noe av det beste jeg har gjort. 
Det var et rent helvete i 1 år etter bruddet, forfulgte meg og truet osv. 

Han holder fortsatt på med psykisk mishandling vil jeg si, men nå bruker han systemet, han har meldt meg til BV mange ganger, så noen runder med undersøkelser har det blitt men heldigvis har dem sett hvilken mann han er. 
Vi har vært 3 runder i retten ang barna, han har mistet omsorgen for 2 av dem men får se den ene . Han godtok ikke dette så nå skal vi i domstolen, det er konstante trusler og livet er et rent mareritt 

Noen dager føler jeg meg sterk men andre dager vil jeg legge meg ned bare. 
Støtter hun som kom med masse råd ang hvordan du bør forholde deg, men jeg vil si at du ikke trenger å vente til han finner seg en ny, min eks hadde en ny dame allerede i det jeg gikk, men han ville uansett ha meg. 

Livet er bedre uten han, men jeg er ekstremt sliten av å måtte forsvare meg, å måtte kjempe for barna mine. Jeg har bestemt meg for å flytte når minste er 18 år, jeg kan ikke bo her, ryktet mitt er helt ødelagt, ingen vil sende barna sine til meg for jeg er jo gal og ikke sikker til å ha barn i følge min eks, han har laget et narrativ som han sprer, jeg velger å være stille for å beskytte barna. 

Anonymkode: afe98...c9d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler at du snakker med noen som kan hjelpe og støtte deg i prosessen samt legge en god plan. Familiekontoret eller kommunal psykisk helsehjelp.

Anonymkode: 1a66a...cc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kanskje det var du som var garn, og han faktisk ikke kunne ha deg i livet. Han er nok lykkelig på sin front som ikke har sett eller hørt fra deg på 7 år også. 

Anonymkode: 8518e...b7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 18.36):

Er det noen som har erfaring med en samboer med narsissistiske trekk og barn inn i bildet? Hvordan var veien ut og barnefordeling? 
Historier og erfaringer mottas med takk. 

Hvordan vet du at han er narsissist?  Hva med sosiopat? 

Anonymkode: 420b3...940

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...