AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:55 #1 Del Skrevet fredag kl 15:55 Master i rettsvitenskap eller master i folkehelse? Jeg er interessert i begge deler og klarer ikke å bestemme meg. Hva gir best jobbmuligheter fremover? Vil det utdannes for mange jurister i årene som kommer, og vil KI gjøre at man trenger færre av dem? Jeg vil ikke være ferdig før jeg er 46–47 år gammel, så lurer også på om det vil gjøre det svært vanskelig å få jobb som jurist? Anonymkode: 55508...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:59 #2 Del Skrevet fredag kl 15:59 Synes jeg ser få utlysninger som er folkehelse-relaterte. Anonymkode: 55508...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet fredag kl 16:04 #3 Del Skrevet fredag kl 16:04 Jeg ville selv tenkt at det avhenger av hvilket nettverk og arbeidsmuligheter jeg har der jeg bor. Jeg vet ikke om du er engasjert i noe i dag, som politikk, frivillighet, organisasjonsarbeid eller lignende, men alle disse tingene i tillegg til jobberfaring vil jo bestemme hvor raskt man kan klatre og hvilke jobber man kan få. Hva med å ringe skolene og snakke med karriereveiledere der, eventuelt booke tid hos Karrieresentret i fylket du bor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:06 #4 Del Skrevet fredag kl 16:06 Jus!! Helt soleklart. I en kjempefart! For å bure inn Trump etter den mest massive insiderhandelen i verdenshistorien Anonymkode: 475ed...2ea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:21 #5 Del Skrevet fredag kl 16:21 Nooni skrev (8 minutter siden): Jeg ville selv tenkt at det avhenger av hvilket nettverk og arbeidsmuligheter jeg har der jeg bor. Jeg vet ikke om du er engasjert i noe i dag, som politikk, frivillighet, organisasjonsarbeid eller lignende, men alle disse tingene i tillegg til jobberfaring vil jo bestemme hvor raskt man kan klatre og hvilke jobber man kan få. Hva med å ringe skolene og snakke med karriereveiledere der, eventuelt booke tid hos Karrieresentret i fylket du bor? Jeg bor i en mellomstor by, og kunne tenkt meg å jobbe her eller i nærheten etter utdanningen. Jeg er selvstendig næringsdrivende og jobber også med frivillig arbeid. Ja, det kan nok være greit å snakke med en karriereveileder. Anonymkode: 55508...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:46 #6 Del Skrevet fredag kl 20:46 Noen flere som har innspill? Anonymkode: 55508...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 03:05 #7 Del Skrevet lørdag kl 03:05 Av de to er rettsvitenskap den mest anvendelige og gir størst grunnlag for jobb. Alle deler og segmenter i samfunnet trenger jurister. Folkehelse er et nokså snevert område i samfunnet, og mange jobber med dette også fra andre fagområder innen helse og realfag. Så hvis det står likt, velg jus! Anonymkode: 89f08...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:55 #8 Del Skrevet lørdag kl 09:55 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Av de to er rettsvitenskap den mest anvendelige og gir størst grunnlag for jobb. Alle deler og segmenter i samfunnet trenger jurister. Folkehelse er et nokså snevert område i samfunnet, og mange jobber med dette også fra andre fagområder innen helse og realfag. Så hvis det står likt, velg jus! Anonymkode: 89f08...d9e Det står likt på den måten at jeg er like interessert i å studere begge deler, men jeg vil få det mye bedre økonomisk og ha et mer komfortabelt liv under utdanningen om jeg velger folkehelse. Jeg tenker imidlertid at det er verdt det å ha det dårlig økonomisk i noen år om det gir meg bedre jobbmuligheter i etterkant. Anonymkode: 55508...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:22 #9 Del Skrevet lørdag kl 10:22 Med juss er du en av mange fisker i en stor dam Med folkehelse er du en av få fisker i en liten dam Begge alternativer har sine fordeler og ulemper. Anonymkode: 7df12...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå